[Testcase] Volvo S40 en superjacht Sirocco

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Als eerste wil ik waarschuwen dat ik heel erg weinig ervaring heb met fotografie, maar dat ik graag feedback wil hebben op een reeks foto's die ik gisteren heb gemaakt, omdat ik in de toekomst toch wat meer met fotografie wil gaan doen.

De foto's zijn gemaakt met een HP R607 photosmart, een hele simpele camera waar ik persoonlijk heel erg over te spreken ben. Enige nadeel is dat het contrast van de foto's een beetje laag is, dus die heb ik even met photoshop een beetje op moeten krikken.

Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/6931/hpim18391ga.jpg

#2: Hier had ik beter de antenne naar beneden kunnen doen
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/4936/hpim18410uy.jpg

#3: Jammergenoeg kun je hier in het knipperlicht mij zien, da's jammer
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/7499/hpim18455zl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/6192/hpim18503zs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/7619/hpim18512fm.jpg

#6: Waterdruppel boven de V over het hoofd gezien
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/5113/hpim18601eh.jpg

#7: Jammer dat de boot tegen zo'n lelijke achtergrond lag
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/1209/hpim18563jk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/2927/hpim18627xh.jpg

#9: Jammer van die paal
Afbeeldingslocatie: http://img278.imageshack.us/img278/505/hpim18530pg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

#9 welke paal?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/hpim18530pgs.jpg

Kom op, beetje clonestamp in PS/PSP en het is weg hè ;)

De foto's zijn heel behoorlijk gelukt: alleen wel veel van hetzelfde. 4x het kontje danwel achterkant van de auto, en een paar detailshots zoals #3 en #6. 7 is goed vanwege het overzicht, alleen de achtergroond is rottig ja. Het Ferarri-logo met de ezel is wel grappig, maar ach :P 8 is ook leuk gedaan :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-10 19:29

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

heey dit is in oss

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Remy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:20:
#9 welke paal?

[afbeelding]

Kom op, beetje clonestamp in PS/PSP en het is weg hè ;)
Hahaha, dat had ik als photoshop-goeroe ook wel kunnen doen, maar ik vind het altijd zonde om foto's echt te gaan bewerken (behalve het contrast en de kleuren).
De foto's zijn heel behoorlijk gelukt: alleen wel veel van hetzelfde. 4x het kontje danwel achterkant van de auto, en een paar detailshots zoals #3 en #6. 7 is goed vanwege het overzicht, alleen de achtergroond is rottig ja.
Hmm, ik zal er de volgende keer meer op letten dat ik wat variatie breng in het beeld. Goed idee.
Het Ferarri-logo met de ezel is wel grappig, maar ach :P 8 is ook leuk gedaan :)
Een ezel! :o

You just offended me! Dat is een eland! Zweedse trots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Dat is zeker in oss! ;)

Wat is Oss toch mooi, net als deze foto's!
BTW, wonen jullie ook in oss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer 3 is mijn favoriet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:00:
[...]

Dat is zeker in oss! ;)

Wat is Oss toch mooi, net als deze foto's!
BTW, wonen jullie ook in oss?
Offtopic: Bijna, ik woon in een dorpje, vlak bij Oss.

Oss heeft veel mooie dingen, ondanks dat de stad een slecht imago heeft. Ook qua fotografie zijn er veel mooie locaties in Oss en de omliggende dorpen. Ik zou bijvoorbeeld graag een keer foto's maken op het terrein van de Organon en de Unox (voor de industrial look) en in het centrum van mijn dorp (middeleeuwse gebouwen).

Maar zo heeft elke stad wel zijn charmes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen verstand van foto's, maar ik vind foto 8 vet goed gelukt, die boot in je buitenspiegel van de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten wel een paar mooie foto's bij zoals foto 2 en foto 8 is wel creatief gevonden maar foto 9 had ik daarintegen nooit geplaatst want die is gewoon ontzettend overbelicht. Foto 6 had wel net iets meer scherptediepte kunnen hebben, die druppel dat boeit mij dan weer wat minder maarja nice dude

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 16:13:
[...]

Offtopic: Bijna, ik woon in een dorpje, vlak bij Oss.

Oss heeft veel mooie dingen, ondanks dat de stad een slecht imago heeft. Ook qua fotografie zijn er veel mooie locaties in Oss en de omliggende dorpen. Ik zou bijvoorbeeld graag een keer foto's maken op het terrein van de Organon en de Unox (voor de industrial look) en in het centrum van mijn dorp (middeleeuwse gebouwen).

Maar zo heeft elke stad wel zijn charmes.
Offtopic: Weet jij hier in de buurt een verlaten fabriek? Ik geloof dat er eentje in ravenstein was, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#9 vind ik veruit je beste plaat, het licht inval is helemaal pfect . Jammer van die paal idd maar die is er zoals remy demonstreerde er zo uit.

Hij woont denk ik in Ravenstein. En volgens mij is die fabriek ( langs het spoor ) wel in gebruik. Maar ben er al een tijdje niet meer geweest dus het kan kloppen. Heb vorig jaar zomer nog in Ravenstein rond gelopen, mooi centrum lekker knus en erg fotogeniek. Ik woon er niet ver vanaf dus ik ga er zeker nog eens heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik vind de serie best aardig gelukt. Bij foto #3 kan je proberen of je je eigen reflectie eruit kan croppen, of met wat intensiever photoshop werk. Maar het moet wel kunnen lukken.

Je composities zijn imo leuk en speels, goed gezien :). De serie laat zien dat materiaal niet doorslaggevend hoeft te zijn in het maken van mooie fotos.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 08:32
Ik vind 6 en 9 persoonlijk heel mooi:) ik weet dan wel niet van fotografie ;) en idd die druppel van 6 is zonde maar verder toppie foto :D

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
@Iedereen: bedankt voor de leuke en positieve reacties. Zoiets spoort je wel aan om meer met fotografie te gaan doen. Ik hoop dat dit geen toevalstreffer was en dat het me nog vaker gaat lukken om mooie series te maken. Gisteren wilde ik eigenlijk nog wat plaatjes schieten, maar het was inmiddels bewolkt en dat vind ik jammer.

@E-rat!c: Niet in Ravenstein, maar in Megen. Ook een heel mooi dorp en zeker de moeite waard om wat foto's te gaan maken. Die fabriek langs het spoor is volgens mij ook nog steeds in gebruik.

@Sallin: Ik laat de foto's liever zoals ze zijn. Op een of ander manier vind ik dat je foto's niet moet bewerken. Ik kan het niet onderbouwen, maar het voelt fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Foto #6 zou zo uit een Volvo folder vandaan kunnen komen.
Jammer van de druppels (?) op foto #7

Voor de rest vind ik het licht te scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
#8 vind ik heel mooi gelukt. :) Voor de rest (zoals al eerder gezegd) wat veel van hetzelfde, maar alsnog in ieder geval een paar hele mooie (en niet standaard) foto's van je auto. Ik wil ook nog wat met mijn auto gaan doen, maar ik heb steeds geen idee voor een geschikte lokatie.

Afgezien van de druppels op de motorkap zou #7 niet onaardig staan in een folder of autoblad, al vind ik het ook wel weer een 'standaard' foto, maar dat heeft waarschijnlijk wel wat met elkaar te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
eey das mijn jacht die foto's mogen van mij niet op internet wil je ze weghalen ^^

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Ga eerst maar aannemelijk maken dat het je jacht is, dan praten we weer verder. Ook dan is het trouwens geen probleem om die foto's te publiceren.

Anders dit soort opmerkingen graag voor je houden, het is de HK niet :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Zoefff schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:29:
Ga eerst maar aannemelijk maken dat het je jacht is, dan praten we weer verder. Ook dan is het trouwens geen probleem om die foto's te publiceren.

Anders dit soort opmerkingen graag voor je houden, het is de HK niet :)
Om daar even op voort te borduren...

Ik heb een tijdje bij een niet-nader-te-noemen taxibedrijf gewerkt en ben daar ontslagen omdat ik foto's van taxi's online had gezet. Ik had een telefoontje gekocht met een camera erin en als ik niks te doen had ging ik maar wat foto's schieten van die taxi's. Mijn toemalige chef zei dat het "bedrijfsgeheim" is. Klopt dat nou eigenlijk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Ik snap niet zo wat er bedrijfsgeheim moet zijn? Alles aan die auto is ook zichtbaar als je gewoon als passagier meegaat lijkt me? Of je moet echt specifieke onderdelen geplaatst hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Topicstarter
Muse schreef op maandag 01 mei 2006 @ 12:48:
Ik snap niet zo wat er bedrijfsgeheim moet zijn? Alles aan die auto is ook zichtbaar als je gewoon als passagier meegaat lijkt me? Of je moet echt specifieke onderdelen geplaatst hebben?
Het ging om de tellerplaat. De kilometerstand zou bedrijfsgeheim zijn... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 17:27:
[...]
Het ging om de tellerplaat. De kilometerstand zou bedrijfsgeheim zijn... :X
Die kun je als passagier toch ook bekijken? Vreemde zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Mja, als ze niet zo netjes omgaan met de belastingdienst of uberhaubt registratie, dan zou ik me er idd voor schamen dat die foto's online komen. Maar goed, 't zegt meer over het bedrijf volgens mij dan over jouzelf (ik had zoiets uberhaubt niet openbaar gemaakt). Wees blij dat je weg bent ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Pagina: 1