Ik ben bezig foto's te importeren in m'n coppermine gallerij, en dat gaat erg traag. Nu zit ik in top te kijken, en blijkt dat convert (dat van elke foto een verkleinde versie en een thumbnail maakt) maar een 3 - 8 % user cpu belasting veroorzaakt.
Maar m'n wait CPU-belasting zit continu op rond de 80%. Ik weet dat de wait-belasting inhoudt dat het een proces staat te wachten op een externe factor, bijvoorbeeld een harddisk.
Omdat m'n wait belasting zo hoog is, wil ik graag weten wat de bottle nek is. Vooral omdat hij het voorheen aanzienlijk sneller deed...
Even een klein overzicht:
dat is dus weinig efficiënt te noemen...
systemspecs:
Verder staat de swap op een andere hardeschijf dan waar ik op werk, en betreft het SCSI schijven.
Maar m'n wait CPU-belasting zit continu op rond de 80%. Ik weet dat de wait-belasting inhoudt dat het een proces staat te wachten op een externe factor, bijvoorbeeld een harddisk.
Omdat m'n wait belasting zo hoog is, wil ik graag weten wat de bottle nek is. Vooral omdat hij het voorheen aanzienlijk sneller deed...
Even een klein overzicht:
code:
1
2
3
4
5
| user: +/- 15% system: +/- 3% nice: 0% idle: 0% wait: +/- 82% |
dat is dus weinig efficiënt te noemen...
systemspecs:
code:
1
2
3
| cpu: Intel Celeron Mendocino 333Mhz geheugen: 160MB Swap: 500MB, 390MB vrij |
Verder staat de swap op een andere hardeschijf dan waar ik op werk, en betreft het SCSI schijven.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier