Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[ShS] Fraude (Shop betaalt voor survey)

Pagina: 1
Acties:

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
http://tweakers.net/shopsurvey/6728#48049

Je ziet bij de shopsurvey van HardwareTotaal.nl dat 99% van de mensen negatief is.
Opeens verschijnt deze persoon die overal positief over is. (Ook al geef ie zelf toe dat hij problemen heeft gehad met de site...)

Aan het einde staat er nog, als klap op de vuurpijl:
"Leuk dat je een waardebon kan krijgen als je de shopsurvey invult. Motiveert me extra om het te doen en uiteraard om weer eens iets bij hardwaretotaal.nl aan te schaffen."

Dit moet gewoon niet kunnen I think.

Rex

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik kan nu verder niet naar die survey kijken en hoe het zit met achtergrondgegevens van de poster, maar het geven van waardebonnen voor surveys is an sich niets iets wat verkeerd is. Wat verkeerd is en wat we dan ook afwijzen en ook tegen zullen optreden is als er betaald wordt voor het plaatsen van goede surveys. Als er zowel bij een goede als een slechte survey (voor zover je dat kan zeggen) betaald wordt, blijft de relatieve onafhankelijkheid wel gewaarborgd. Desalniettemin is het sowieso niet iets waar we erg blij mee zijn.

• Rex
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-07 14:11

Rex

Wolven zijn mooie dieren

Topicstarter
Waardebonnen is eigenlijk ook een soort van betaling...
Het feit dat de winkel zo slecht scoort en dat er dan 1 persoon tussen staat die overal "uitstekend" heeft gekozen en ook nog eens daarvoor iets krijgt, klopt gewoon niet.
Het grappige is dan ook nog wel dat deze poster aangeeft dat hij sommige dingen niet zo goed vond, maar toch beoordeelt hij het met een uitstekend. Ik geloof dat hier sprake is van 'omkoping'. Ik denk ook namelijk dat hij overal 'uitstekend' moest plaatsen, wilde hij de waardebon(nen) krijgen.

Rex

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Survey bekeken en aangepast aangezien er geen ervaring was met aftersales. Het verhaaltje bij aftersales hoort gewoon bij Algemeen thuis. Verder is de survey goed onderbouwd en laat ik het hier dus bij.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.