Toon posts:

[OC] Hoe Clockgen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk durfde ik dit topic niet te maken maar ik zit met mijn handen in het haar en kan er niks over vinden, hier komt ie:

ik ben begonnen met overklokken een weekje geleden (gewoon door de dingen aan te passen in de bios)

specs:

DFI Lanparty UT nF3 Ultra-D
Amd 64 3700+
4x 512 mb-ram (400 mhz)

meer is denk ik niet van toepassing...

dit ging perfect... maar in de verslaving van alles uit je cpu te halen heb ik een foutje gemaakt, mijn foutje... clockgen

ik heb clockgen gebruikt (ik wilde alleen maar kijken maar ben zlef een beetje klikgraag) en die doet nu iedere keer als mijn pc opnieuw opstart alle waardes van het overklokken aanpassen waardoor alles iedere keer ingesteld word op waardes die ik niet wil, dus ik mijn bios gereset (nee hoor, hielp niet) bios opnieuw geflashed (hielp niet), ik heb nu de aller eerste versie van mijn bios erop gezet en die is er niet gevoellig voor, maar de nieuwste versie van de bios werkt toch fijner...

ook als ik het weer anders wil instellen via clockgen loopt de pc vast....

aangezien clockgen -u ook niet hielp zit ik nu redelijk met mijn handen in mijn haar, de tutorial van clockgen geeft verders niks aan hoe ik het ongedaan kan maken, dus richt ik mij maar tot de slimme koppen van got TM :)

het intereseert me niet wat ik moet doen als ik het maar gefixed krijg en weer alles lekker vanuit mijn bios kan doen ipv dat iedere keer de bios opnieuw ingesteld word door clockgen

bvd,

Kevin Schouten

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 08:11 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Probeer het eens via Veilige Modus.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:15:
Probeer het eens via Veilige Modus.
hieruit maak ik op dat clockgen niks naar de bios schrijft?? ik kreeg het idee van wel.. maar kon er niks over vinden.... want anders rag ik er gewoon een format c: overheen is het ook klaar

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Clockgen is volgens mij gewoon een programma die software matig overclockt. Als je het programma verwijderd zou het goed moeten zijn.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-12 23:53
Lemming heeft gelijk is hier te zien.
Oplossing lijkt mij dan ook gewoon uninstallen opnieuw booten en klaar.
Je hebt 'm er zelf ook op gezet "lijkt mij" dus dat je dat niet eerst geprobeerd hebt |:(

Succes :)

[ Voor 13% gewijzigd door M.Koers op 25-04-2006 09:10 . Reden: link veranderd ]

Verwijderd

Topicstarter
M.Koers schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:09:
Lemming heeft gelijk is hier te zien.
Oplossing lijkt mij dan ook gewoon uninstallen opnieuw booten en klaar.
Je hebt 'm er zelf ook op gezet "lijkt mij" dus dat je dat niet eerst geprobeerd hebt |:(

Succes :)
niet om bitchy over te komen maar die clockgen -u reageert niet...(kijk maar naar mijn topic post) maar als ik vanmiddag thuiskom zal ik de windows cd erin schoppen

ik heb elk bestand van dat hele programma van de pc verwijderd (zelfs in de prefetch mappen) maar wilde ook niet helpen... steeds kwam die waarde terug in m'n bios :(

ergens zegt er iets in mij het kan niet dat het iets in mijn bios heeft gegooid... maar aan de andere kant wanneer ik mijn bios weer goed instel, pc uitzet, pc aanzet en weer in de bios kijk stonden steeds die waardes van clockgen er weer.... maar ik ga eerst uitsluiten dat er nog iets van clockgen ergens staat ;)

en anders is misschien de bios kaduuk eraan gegaan? :s

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 09:21 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-12 19:53
Zet eens een wachtwoord op je BIOS ;) Bij een beetje fatsoenlijk mobo zou dn ook clockgen niet meer in het BIOS moeten kunnen komen.

Ga in windows ook eens naart Start > Uitvoeren en tik 'msconfig'. Kijk bij het tabblad 'Opstarten' en vink alles uit wat mogelijk nog met clockgen te maken heeft (of alles wat je uberhaupt niet herkent) en controleer ook of er nietnog een service draait (wat vrij aannemelijk is gezien de symptomen).

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:37:
Zet eens een wachtwoord op je BIOS ;) Bij een beetje fatsoenlijk mobo zou dn ook clockgen niet meer in het BIOS moeten kunnen komen.

Ga in windows ook eens naart Start > Uitvoeren en tik 'msconfig'. Kijk bij het tabblad 'Opstarten' en vink alles uit wat mogelijk nog met clockgen te maken heeft (of alles wat je uberhaupt niet herkent) en controleer ook of er nietnog een service draait (wat vrij aannemelijk is gezien de symptomen).
okee eerst deze dan proberen :P en dan anders de format.. maar ik begrijp hieruit dat het 1000% zeker is dat clockgen niet iets ergens in de bios heeft gezet of kan zetten dat deze setting iedere keer terug komt? daar ben ik iig wel mee gerust gesteld...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 09:51 ]

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-12 19:29
De waardes die je met clockgen hebt veranderd zouden na reboot weer gewoon conform bios moeten staan tenzij je een scriptje hebt gemaakt waardoor clockgen bij starten windows bepaalde waardes instelt. Clockgen veranderd vanzelfprekend helemaal niets in je bios.....

Verwijderd

Topicstarter
Viss schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:22:
De waardes die je met clockgen hebt veranderd zouden na reboot weer gewoon conform bios moeten staan tenzij je een scriptje hebt gemaakt waardoor clockgen bij starten windows bepaalde waardes instelt. Clockgen veranderd vanzelfprekend helemaal niets in je bios.....
goed het is opgelost.. nadat ik de partitie had verwijderd... die waardes worden dus blijkbaar mee gegeven wanneer deze op de hdd kijkt (ntldr, io.sys of msdos.sys oid)

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Laat het wel even duidelijk zijn dat Clockgen niks in het BIOS veranderd :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
FnF schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:02:
Laat het wel even duidelijk zijn dat Clockgen niks in het BIOS veranderd :)
true maar ook dat het in de mbr oid staat is ook niet bevoordelijk om het makkelijk weg te krijgen... :P

maargoed inderdaad niet in de bios
Pagina: 1