IHS verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• Sunny
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-09-2025
IHS verwijderen hoort een paar graden te schelen...

Ik heb net de IHS verwijderd van mn Opty 170.. en hij is 40-41C idle nu.. zoals die altijd was.. lol o.0

Iemand enig idee hoe dit komt? o.0

Afbeeldingslocatie: http://images.teamxsunnyx.com/ihs.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Sunny op 25-04-2006 00:42 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Het 'hoort' helemaal geen paar graden te schelen... anders zouden ze hem in de eerste plaats nooit plaatsen...

die temperatuurverschillen merk je voornamelijk bij extreme koeling... chilllers/peltiers/phase change/DI/LN2

U vraagt, wij antwoorden.

• Sunny
ugh, ff afw8en op mn dangerden crap die deze week binnenkomt dus >.< (alhoewel ik wel wat reviews heb gelezen dat het degelijk zelfs op lucht wat scheelt)

[ Voor 8% gewijzigd door Sunny op 25-04-2006 01:21 ]

flickr Canon 5D Mark II | Canon 5D Mark III | 35mm f/1.4L | 50mm f/1.8 | 85mm f/1.2L II | 16-35mm f/2.8L II | 24-70mm f/2.8L | 70-200 f/2.8L IS

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 10:59
Heb je je koeler wel goed gemonteerd? Misschien maakt die koeler niet helemaal goed contact met je cpu.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Als de koeler niet goed zit is de core nu ook meteen dood ;)
Een heatspreader verwijderen levert je gewoon niets op.

@TS
Zou je kunnen letten op je schrijfstijl? Het duurde effe voordat ik doorhad waar je het nu eigenlijk over had. Dus voortaan "heatspreader" en "afwachten" aub, dat leest een stuk beter.

🖥️ | 🚗

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:15

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Het is eigenlijk zeer onverstandig de IHS te verwijderen!

Iig slechte ervaringen mee, heb ooit een een cpu daarmee gesloopt. :(

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dacht altijd dat het wel wat scheelde, ik zat er nog aan te denken,om het te doen.En het is niet gevaarlijk voor je cpu je moet gewoon voorzichtig zijn, net als met een athlon of xp cpu's en je moet ff van een oude cpu die rubber dingentje overzetten.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

mad_max234 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 04:03:
Dacht altijd dat het wel wat scheelde, ik zat er nog aan te denken,om het te doen.En het is niet gevaarlijk voor je cpu je moet gewoon voorzichtig zijn, net als met een athlon of xp cpu's en je moet ff van een oude cpu die rubber dingentje overzetten.
hehe, maar die rubberen dingetjes helpen niet echt!

Die zijn er voor om de cpu recht te houden bij het plaatsen.
Verder als je hem aandraait zou het niks helpen.
iig heb daarmee een 64 bitter gecrushed en ja daar wordt je niet vrolijk van.
Heb van de week ook al een cpu gesloopt, maar dat was meer een ander probleem.
iig ik raad het niet aan als je niet weet wat je doet!
Verder is de IHS van koper dus zoveel zal het niet schelen!! ;)

• Xiphias-Gladius
Heb afgelopen week dus ook mijn IHS verwijderd bij mijn X2, was de 2e keer dat ik het gedaan had, bij de eerste keer schoot ik uit en toen was mijn X2 dood. Dus bij mijn nieuwe X2 heel voorzichtig gedaan.

De temperatuur is nu wel iets minder hoog. Had mijn koelblok eerst ook schreef gemonteerd, was niet super hard vast gedraaid, dus had mijn core niet gecrushed. Moet ook nog even een shim ergens vandaan toveren, zodat ik zeker weet dat mijn koelblok helemaal recht op me cpu zit.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Xiphias-Gladius schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 04:10:
Heb afgelopen week dus ook mijn IHS verwijderd bij mijn X2, was de 2e keer dat ik het gedaan had, bij de eerste keer schoot ik uit en toen was mijn X2 dood. Dus bij mijn nieuwe X2 heel voorzichtig gedaan.

De temperatuur is nu wel iets minder hoog. Had mijn koelblok eerst ook schreef gemonteerd, was niet super hard vast gedraaid, dus had mijn core niet gecrushed. Moet ook nog even een shim ergens vandaan toveren, zodat ik zeker weet dat mijn koelblok helemaal recht op me cpu zit.
ik heb nog wel een athlon xp shim, maar of dat wil.. geen idee!
Iig het is wel zonde als je je x2 sloopt met zo'n actie van 1 tot 2 graden kouder..
Het wordt pas intressant als je gaat koelen met temperaturen onder 0! ;) dan moet je gewoon isoleren om te voorkomen dat er iets mis gaat.
Daarom zou de shim er dus af moeten.
Maar goed verder is het eigenlijk nutteloos ;)

• Xiphias-Gladius
Ik zou bij een volgende cpu ook niet meer zo snel die IHS er af halen, maar ik had gewoon die drang om het bij deze wel te doen. Ik wilde gewoon weten hoe het was, nieuwsgierigheid :)

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Ik heb toevallig ook vorige week de IHS er afgesneden. Mijn cpu (opteron146@2,8) werd dik 49 graden met waterkoeling. Vond ik nog al veel mijn vorige cpu P4@3,4 werd maar 39 graden. Nogal een verschil dus heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het ding eraf gesneden. "Mijn" temperaturen zijn gedaalt naar 37--39 bij volle belasting!! Vind ik nogal een verschil. :Y)

Om er voor te zorgen dat mijn koelblok vlak op de core ligt heb ik dit ding gebruikt.
http://2cooltek.com/archives/ati9800 Het alu plaatje past precies en is even hoog.

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Verwijderd

TeamxSunnYx schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:21:
ugh, ff afw8en op mn dangerden crap die deze week binnenkomt dus >.< (alhoewel ik wel wat reviews heb gelezen dat het degelijk zelfs op lucht wat scheelt)
Hou je onze forum bezoeker ook nog op de hoogte? ;)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Allemaal leuke theorieen, maar het verwijderen van de IHS heeft gewoon als gevolg dat de weg van de warmtebron naar de warmteafvoer verkleind wordt. Het scheelt ook een laag (tussen de IHS en de CPU) thermal paste, wat geen ideale geleider is.
Werkt natuurlijk alleen als de warmte afvoer maar een relatief klein punt is. Als je een gebruikelijke grote luchtkoeler hebt, zal de onderkant van de koeler hetzelfde effect hebben als de heatspreader en maakt het dus niet uit.
In mijn eerste post hier zei ik ook foutief dat het bij een peltier ook werkt, want een peltier koelt ook over een oppervlak groter dan de CPU en heeft daarom een heatspreader nodig.

Als je met water gaat koelen zal het waarschijnlijk wel uit gaan maken. Maar ja: nu kan je het niet meer zo goed proberen, hè ;)

U vraagt, wij antwoorden.

• Sunny
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:10:
[...]

Hou je onze forum bezoeker ook nog op de hoogte? ;)
Ik zal dat zeker doen :)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 18:34

Garrett

Watercooler

Bij mij scheelde het zeker wel een paar graden, onder load zelfs 8c :)
Ik wil nu eenmaal zeker weten dat ik de cpu goed koel ;)

I love watercooling

Pagina: 1