thuis gehoste ftp-en webserver plotseling onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Op een chello classic abonnement dat via een router geshared wordt, maar dat ik beheer, draai ik al enige tijd een ftp-servertje en webservertje (gewoon voor eigen gebruik, makkelijk om wat files heen en weer te zenden van m'n werkplek enzo, mag eigenlijk niet van chello, maar ik doe het al jaren). De benodigde poorten forward ik allemaal naar mijn computer en alles liep lekker soepeltjes.
Ik heb via DynDNS m'n IP-adres gekoppeld aan een static DNS, zodat ik altijd via dat adres kan connecten (handig om eenmalig bookmarks te maken) - die enkele keer dat m'n IP-adres dan verandert, hoef ik het alleen daar even aan te passen en alles werkt weer. Maar goed, dat ernaast.

Vanaf vandaag werkte ineens van alles niet meer.
Niet via m'n DynDNS-adresje, maar ook niet direct op het IP (dat nog immer gelijk is gebleven - gechecked op de router).
Als ik op localhost kijken, of via 192.168.1.2 (IP van m'n computer) op mijn computer zelf, dan werken de servers wel gewoon. Resetten van de router maakt niets uit.

Waar kan dit aan liggen?
Voor de rest werkt internet ook gewoon zoals het zou moeten (inclusief alle downloadprogramma's) - ik ben alleen niet meer bereikbaar via m'n IP-adres.
Enige dat ik op dit moment nog kan verzinnen is de modem resetten en een nieuw IP-adres opvragen, maar dat kan nu even niet, want er zitten nog anderen op internet te werken.

P.S.: Vorige week heb ik ook Window XP Pro Remote Desktop Connection ontdekt (jaja) en dat werkt ook superhandig om vanaf m'n werkplek op m'n machine thuis te kunnen - zou het hier iets mee te maken kunnen hebben? (dat chello een opvallend dataverkeer registreerde en nu het account op een of andere manier geblokkeerd heeft?) Ook deze connectie kon dus niet meer gemaakt worden vanaf vandaag.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
wat zegt een portscan van buitenaf?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
http://scan.sygatetech.com/quickscan.html geeft aan dat alle poorten BLOCKED zijn

http://www.dslreports.com/scan geeft:
does NOT respond to a UDP ping
testing TCP ports with SYN packets
data on 0 ports collected
testing UDP ports for echos
Scan complete.
Open TCP port 139 was NOT seen
microsoft netbios check skipped

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Mezelf pingen op m'n IP-adres gaat wel

Verwijderd

Geen extern bureaublad: 3389 TCP. Geresetheid router controleren? Forward poort 21 FTP & 80 HTTP S 443.

[ Voor 173% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2016 21:01 ]

• ro__

ro__

WalkDont'Walk.......

Topicstarter
Tja, alles gechecked, gereset, ingesteld etc. Maar het blijft niet werken.

Modem heb ik ondertussen uitgezet en een half uur uit laten staan, via router DHCP Released (router ook gerestart), maar ik kreeg toch hetzelfde IP toegekend door chello. En het probleem is er nog steeds.

Wat verder ook vreemd is: als ik zelf vanaf mijn computer op andere ftp's probeer te komen, blijft'ie hangen op het commando LIST (in LeechFTP) - maar open ik hetzelfde adres in Internet Explorer, dan werkt het wel...

En die Remote Desktop -port had ik inderdaad ook al geforward in de router.

[ Voor 9% gewijzigd door ro__ op 25-04-2006 11:29 ]

Verwijderd

Probeer eens D(O)MZ forward? Tijdelijk oplossinkje om eventueel door naar oorz(a)(a)k(en) te kunnen zoeken.

[ Voor 137% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2016 01:07 ]

Pagina: 1