Aansluiting voedingsplug omnibookxe4100

Pagina: 1
Acties:

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo
ik heb de search gebruikt, maar kom eigenlijk nergens tegen voor het probleem wat ik heb met mijn laptop:
Ik heb hem gekocht bij B&B computers in Woerden (2e hands), en heb een tijdje veel plezier van gehad, maar na een tijdje bleek dat de "jack" wat achter in de laptop gaat en niet echt vast er inzit.
Het lijkt net zo iets als wat we vroeger hadden met die walkman's bij de headphone aansluiting, dat blokje zit dus een beetje los.
Wat dus resulteert dat hij steeds van accu, naar netvoeding gaat en weer terug.
Wie weet welke schroeven ik moet hebben om hem als nog los kan maken en heeft dit al eens gedaan.

bijvoorbaat bedankt voor de info.
een paar foto's
Afbeeldingslocatie: http://www.rol.ru/pictures/it/news/hp-noteb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/iuk/images/products/normal/479/product-5374479.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door cablerichy935 op 24-04-2006 23:37 ]

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 11:23
cablerichy schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:37:
Hallo
ik heb de search gebruikt, maar kom eigenlijk nergens tegen voor het probleem wat ik heb met mijn laptop:
Ik heb hem gekocht bij B&B computers in Woerden (2e hands), en heb een tijdje veel plezier van gehad, maar na een tijdje bleek dat de "jack" wat achter in de laptop gaat en niet echt vast er inzit.
Het lijkt net zo iets als wat we vroeger hadden met die walkman's bij de headphone aansluiting, dat blokje zit dus een beetje los.
Wat dus resulteert dat hij steeds van accu, naar netvoeding gaat en weer terug.
Wie weet welke schroeven ik moet hebben om hem als nog los kan maken en heeft dit al eens gedaan.

bijvoorbaat bedankt voor de info.
een paar foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
Brakke voedingsconnectoren is zeker in de mode daar, (oud) buurmeisje had daar ook een laptop gekocht, ook jackplug brak

Je kan het prima zelf doen. Enige nadeel: je moet je hele laptop loshalen. Beginnen met toetsenbord en beeldscherm meestal, om vervolgens 'm van bovenaf "leeg" te halen tot je het moederbord eruit kan pakken. Dan een nieuwe connector erop zetten of de bestaande weer goed vastzetten en alles weer terugbouwen (en zorgen dat je bijhoud welk schroefje waar hoort enz)

Kortom: Enige handigheid en geduld is zeker vereist. Als je jezelf niet vertrouwd kun je t ook laten doen bij een laptop-reparatiebedrijfje: Kosten rond de 100eur (vnl arbeidsloon ivm demonteren en weer in elkaar zetten van je lappie)

Btw: loop er niet telang mee door. Moederbord is meestal meerlaags, en een los contact zorgt vrijwel altijd in vonkoverslag/hitteontwikkeling. Als je telang hier mee wacht heb je kans dat je moederbord verder "uitbrand" waarbij je meedere printlagen definitief sloopt.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 24-04-2006 23:42 ]

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 15:52
Een leuke opmerking hierbij is:

B&B Computers heeft hier ongeveer 50 van teruggehad met hetzelfde probleem, ik heb die van een kameraad van mij er ook heen gebracht (die had hetzelfde probleem) en zij hebben dit onder garantie gerepareerd.
Je zou dus proberen om het onder garantie nog te laten maken als je contact met ze opneemt.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Eddos schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:56:
Een leuke opmerking hierbij is:

B&B Computers heeft hier ongeveer 50 van teruggehad met hetzelfde probleem, ik heb die van een kameraad van mij er ook heen gebracht (die had hetzelfde probleem) en zij hebben dit onder garantie gerepareerd.
Je zou dus proberen om het onder garantie nog te laten maken als je contact met ze opneemt.
Tja ik kom niet dagelijks in de buurt van B&B computers, maar zou het echt meerderlaags zijn die printplaat?(mobo)
Zal even bellen met die knakkers, misschien dat het bij een andere vestiging zou kunnen.
Anders als er iemand in de buurt van Arnhem woont, en dit kan, en wat wil verdienen, laat het maar horen.

[ Voor 9% gewijzigd door cablerichy935 op 25-04-2006 21:49 ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Ik heb die knakkers gebeld, maar ik zou 3 maanden gearantie hebben, en die was voorbij, dus jammer, maar niet echt 'handy' dus als iemand een beetje tijd over heeft....