[Quicknet/Copperjet 810] Firmware modem omzeep geholpen

Pagina: 1
Acties:

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Wegens een soms wegvallende verbinding heb ik geprobeerd om de firmware van mijn Copperjet 810 te updaten. Dat ging goed tot de modem opnieuw startte. Het flashprogramma kwam met de melding dat de modem niet meer online kwam en dat deze mogelijk van het netwerk was opgestart? Gevolg: flash leeggemaakt maar niet opnieuw gevuld. Nu ik weer probeer hem te flashen krijg ik telkens na het legen van de flash en het herstarten van de modem, de volgende error:

Upload error [U3100]
Modem model ID does not appear in de model ID list from the main image firmware.

Ik zit nu dus met een modem zonder firmware en correcte firmware kan ik er niet in krijgen. Vermoedelijk levert mijn ISP QuickNet een speciale variant van het modem? Ik heb de Copperjet 810 en heb de nieuwste firmware van allieddata.com gehaald.

Ik kan niet met QuickNet bellen, omdat ze zodra ze merken dat ik met de firmware van dit leenmodem bezig ben geweest het haasje ben. Ik ken wel iemand anders met dezelfde modem en Quicknet, maar ik kan dan weer geen tools vinden om zijn firmware te back-uppen en bij mij erin te flashen. Hulp graag!

(Bij QuickNet loopt mijn verbinding via Tiscali (BaByXL))

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 24-04-2006 23:19 ]

^ Wat hij zegt.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Heb je wel opgelet dat je een 810 R4 hebt en niet een R1 bij het downloaden van de firmware?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Ja. Volgensmij zijn alle Quicknet Copperjets R4, maar de mijne ziet eruit als een R4 en die firmware heb ik dan ook geprobeerd.

:X

De tweaksite met firmware gaf alleen een plaatje van de voorkant van de revisies....
Een andere site was uitgebreider (ook plaatjes van de achterkant) en ik blijk dus tóch de R1 te hebben. |:(

Stom, maar toch bedankt! Snel opgelost. :Y)

[ Voor 52% gewijzigd door Z-Dragon op 25-04-2006 01:08 ]

^ Wat hij zegt.