Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tweenie clock bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
jaja ik weet het .... niet echt.

Ik wil voor me dochter een tweenie clock bouwen. Dus dat ze op de rode knop drukt en dat dan de lampjes willekeurig gaan knipperen en stopt na een x aantal seconden(maar wel blijft branden).

De ledjes en zo is geen probleem. Het is dat knipperen waar ik niet uitkom. Er zijn vast wel bouwpakketjes die zoiets kunnen, maar ik vind ze niet.

Weet iemand meer dan mij?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Een electronicsche dobbelsteen bouwen/ombouwen?

6 ledjes, willekeurig rollen, daarna stoppen ;)

Alleen neit als dobbelsteen-vorm in elkaar bouwen maar goed, t idee is hetzelfde.

edit: In elektuur hebben diverse dobbelstenen gestaan. Tegen een kleine betaling kun je het artikel zo van hun site afhalen als pdf.

Je lokale electronica-shop zal misschien wel een kant en klaar bouwpakketje hiervan hebben.

Let wel op dat niet elke dobbelsteen het "rol" effect heeft (waarbij de leds dus random knipperen voor ze tot stilstand komen)

[ Voor 55% gewijzigd door DJSmiley op 24-04-2006 23:10 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 21:47

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

[off topic]
Als het je gelukt is én de kosten zijn niet te hoog én je hebt zin om er nog een te bouwen.......
Mijn dochter is er ook gek van !! ;)
[/off topic]

[ Voor 5% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-04-2006 23:06 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 12:16
Ik weet niet of het goed genoeg is, maar kijk eens bij www.conrad.nl en zoek dan op dobbelsteen, daar staan modeles voor 9,95 in, moet je wel ff de ledjes hersolderen, maar dat lijkt me niet het moeilijkst

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Thanks allemaal.
Ik heb nog eens bij conrad gekeken en er komen idd een twee voor in aanmerking. De dobbelsteen en de mini roulette.

Ik zal eerst de buitenkant maar eens maken.

Verwijderd

Dus voor de miniroulette gaan, deze loopt rond en stopt op een random punt.. precies wat je zocht.

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 17:26:
Dus voor de miniroulette gaan, deze loopt rond en stopt op een random punt.. precies wat je zocht.
Precies, die had ik idd al in m'n mandje gezet. Maar ik ben nog even aan het inventariseren wat ik nog meer nodig heb aan elektraspul

Verwijderd

Nicap schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:58:
jaja ik weet het .... niet echt.

Ik wil voor me dochter een tweenie clock bouwen. Dus dat ze op de rode knop drukt en dat dan de lampjes willekeurig gaan knipperen en stopt na een x aantal seconden(maar wel blijft branden).

De ledjes en zo is geen probleem. Het is dat knipperen waar ik niet uitkom. Er zijn vast wel bouwpakketjes die zoiets kunnen, maar ik vind ze niet.

Weet iemand meer dan mij?
met een procesor een tabel laten lopen waarin willigkeurige patronen staan

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:56:
[...]

Das een beetje te ingewikkeld voor mij vrees ik >:)

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-11 08:20
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 01:56:
[...]

Dat is dus al niet willekeurig.

Volgens mij is idd zown mini roulette het beste idee, bij CircuitsOnline hebben ze er ook nog een schemaatje van(om zelf te bouwen), maar er zullen er vast wel meer te vinden zijn.
Pagina: 1