Radeon ventilator bestellen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• odyon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-06 16:13
Ik heb een probleem. Heb een (al iets wat oude) Sapphire Radeon 9000 pro videokaart, maar mijn fan heeft het begeven. Nu wil ik een nieuwe (originele) hebben, maar die schijn ik alleen maar in Engeland te kunnen bestellen, bij http://www.EConline.co.uk.

Als ik dat doe, komen er behoorlijk wat verzendkosten bovenop, zodat ik het eigenlijk niet aantrekkelijk meer vind. De mogelijkheid bestaat dat ik het zo goedkoop mogelijk door hen laat versturen, maar dan loop je het risico op schade of kwijtraken, zonder de garantie van hen (niet aangetekend, etc).

Zijn er anderen die ook opzoek zijn naar een originele ventilator voor hun videokaart? Dit kan zijn de X600XT, X800, 9000, 9500, 9550, 9600, 9700, 9800. Er staan er nog meer, kijk zelf maar.

Laat maar weten als er meer mensen belangstelling hebben, misschien is het uiteindelijk goedkoper en veiliger om het met meer mensen wél aangetekend te laten versturen.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-07 08:50

icecoolsniper

never run from a sniper!

Misschien zou je een andere vga koeler kunnen overwegen? Er zijn er genoeg in omloop van niet videokaart fabrikanten.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• odyon
zou een mogelijkheid zijn, als jij toevallig eentje weet die overeenkomt met zo'n ventilator: Afbeeldingslocatie: http://econline.co.uk/shop/images/9000_9600pro.gif

Ik heb zelf geen zin in een Zalman koeling etc, ben ik alsnog ook veel pieken kwijt en dat is mijn kaart niet meer waard.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:39
Of mensen die hun originele hebben vervangen voor een Zalman/Arctic cooler en de oude dus overbodig hebben liggen?

AMD Ryzen 7 5800X, MSI X570 Gaming Edge Wifi, MSI GeForce RTX 3070 Gaming X TRIO, 2x 16GB G.Skill DDR4-3600, Samsung 970

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-07 10:43

ChangeLife4Ever

owned by above

odyon schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:58:
zou een mogelijkheid zijn, als jij toevallig eentje weet die overeenkomt met zo'n ventilator: [afbeelding]

Ik heb zelf geen zin in een Zalman koeling etc, ben ik alsnog ook veel pieken kwijt en dat is mijn kaart niet meer waard.
Volgens mij heb ik nog wel een koelertje liggen van mijn Gigabyte 9000PRO 128MB/64MB (weet ik niet zeker meer...) Hij lijkt er iig wel op... In voor een deal ;)??

remember your end, someone owns us

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
ik heb ook een ati 9000, weliswaar non-pro.
ventilator is al jaren geleden overleden, en heb er toen de eenvoudigste zalman-vga koeler erop gezet. passief gekoeld, geen enkel probleem, werd nog niet eens echt lauw ...

je moet wel even nakijken of de koeler die je wilt kopen op je 9000 gaat (ik weet bv. dat de hogere versie van zalman er niet op ging bij mij)

• odyon
Altijd wel in voor een deal, ChangeLife4ever
Als je hem nog hebt, hoeveel wil je ervoor hebben?

Zit zelf in den haag, weet niet of dat een beetje bij jou in de buurt is. anders opsturen maar ...

Verwijderd

Je kunt ook van die Pentium 1 koelertjes (40mm ofzo) op je kaart modden...
Goedkoop en snel gefixt. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 23:40 ]

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Zet een advertentie in de vraag & aanbod hier. Er zijn vast een aantal tweakers die nog een overleden 9800 hebben liggen.

Verder heb je al een Zalman VF700 AlCu onder de 20 euro, 2e hands vast nog wel goedkoper te krijgen.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:00

d_star

Maharadja of the Year :-/

odyon schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:58:
zou een mogelijkheid zijn, als jij toevallig eentje weet die overeenkomt met zo'n ventilator: [afbeelding]

Wat denk jij, dat je minder geld kwijt bent als je m laat versturen vanuit Engeland ofzo? Ik weet uit ervaring dat die prijs snel oploopt, uiteindelijk ben je zelfs minder geld kwijt denk ik!

En trouwens, dat zalman koelertje kan je later weer gebruiken op een nieuwe VGA-kaart..

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt dat soort fannetjes overal wel te koop (bijv. Mediamarkt). Misschien dat er zelfs wel alleen zo'n Zalman Northbridge koelertje op kan:

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_nb47j_y.jpg

Al weet ik niet hoe warm die kaart wordt. Maar als je er dan nog een 80MM fan bij in die buurt zet moet het vast wel kunnen.

Check btw. wel even of er op je kaart gaten aanwezig zijn om een koeler te kunnen monteren en of je huidige koeler niet vastgelijmd zit. Anders wordt het vrij lastig. Ik heb ook nog een radeon 8500 liggen waarvan het koelertje kapot is gegaan. Was al een heel gedoe om de originele koeler eraf te krijgen (in de vriezer gedaan en toen op hoop van zegen de heatsink eraf geknakt met een mesje ;)). Er zitten alleen geen bevestigingsgaten in de kaart, dus een nieuwe koeler zal ik erop moeten lijmen.

PS. je zou ook Sapphire eens kunnen mailen of ze wat voor je kunnen betekenen. Dat is wel een bekend merk, dus misschien sturen ze je wel gratis zo'n fannetje op. Zo heb ik ook es voor een 2 jaar oude geforce ti4200 van Club3D zonder problemen een nieuwe fan toegestuurd gekregen. Maar voor de Radeon 8500 van Hercules heb ik het ook geprobeerd en dan willen dat je eerst 8 euro ervoor betaalt (omdat zij zulke brakke fannetjes erop zetten), wat ik alleen over kan maken via Paypal en verstuurd wordt uit Canada. Dat lukte keer op keer niet, Hercules reageerde ook niet meer op mails en toen mocht Hercules van mij lekker in de ***** zakken, waarna ik zelf wel wat probeerde :)

[ Voor 76% gewijzigd door Palomar op 25-04-2006 10:53 ]

Verwijderd

Het is inderdaad aan te raden contact op te nemen met de fabrikant.
Ze zullen vaak niet moeilijk doen. Anders even een PC Shop contacten om te vragen of er nog een fannetje ligt.

• bokko!
  • Laatst online: 10:46
Ik heb nog een origineel koelertje van mijn 9800 Pro liggen!
Heb ik zelf nooit gebruit omdat ik een Zalman koeler gemonteerd heb.

Je kan hem "GRATIS" afhalen in Amsterdam. ;)

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
Als je nog wil..
klik
schroejes moet je zelf maar verzorgen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Pkunk op 25-04-2006 11:03 ]

Hallo met Tim

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

odyon schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:14:
Altijd wel in voor een deal, ChangeLife4ever
Als je hem nog hebt, hoeveel wil je ervoor hebben?

Zit zelf in den haag, weet niet of dat een beetje bij jou in de buurt is. anders opsturen maar ...
Plaats even een advertentie en kopieer de link hier even. Ik moet even zoeken hoor, of ik hem ergens kan vinden. Meer dan €5 hoef ik er sowieso niet voor (maar iig wel de verzendkosten ;))

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gewoon contact opnemen met de fabrikant.
Meestal krijg je gratis een koeler opgestuurd.

Laatst nog gedaan met club3d.
Gaat perfect.

• odyon
Ik had Sapphire al gemaild (op aanraden van een maat van me), maar helaas waren zei niet zo makkelijk om even een fannetje op de bus te doen :/

• odyon
changelife4ever, ik denk dat ik al een deal heb, zodat ik hem vanvond kan gaan ophalen, sorry als je al hebt lopen zoeken! als het niet doorgaat, zal ik het je laten weten.
thnx anyways

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:32
offtopic:
Afbeeldingslocatie: http://www.shogunalliance.com/modules/Forums/images/smiles/bier.gifproost, tis lekker bierAfbeeldingslocatie: http://www.shogunalliance.com/modules/Forums/images/smiles/bier.gif

Hallo met Tim

• ChangeLife4Ever

ChangeLife4Ever

owned by above

odyon schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:38:
changelife4ever, ik denk dat ik al een deal heb, zodat ik hem vanvond kan gaan ophalen, sorry als je al hebt lopen zoeken! als het niet doorgaat, zal ik het je laten weten.
thnx anyways
Nu heb je toch een ontzettend probleem, als ik je tegen kom, sloop ik je helemaal :+

offtopic:
Mooi man! Scheelt mij ook weer een hoop zoekwerk, wat ik nog niet gedaan had ;)

• odyon
hehe, zo zie je maar win-win-win situatie :)
maja, nu herinner ik me wel weer waarom ik een hekel heb aan ventilatortjes (al dat gedraai/ruis in je kast), misschien dat die zalman toch een keer gaat komen ;) (wacht, dat is ook een fan he... D'OHH)

thnx anyways voor de hulp allen

[ Voor 8% gewijzigd door odyon op 25-04-2006 19:25 ]

Pagina: 1