Toon posts:

Geen Driver (Win98): Sapphire Radeon X1600 Pro (512Mb)?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via zoekfunctie niet kunnen vinden.

Ik kan geen werkende driver vinden voor mijn ATi Sapphire Radeon X1600 Pro (512Mb) vinden.
Werkelijk alles afgezocht en geprobeerd en 2x herinstallatie Windows 98.

Heeft iemand deze kaart en die ook Win98 draait (erbij)?

Ik wil onder Win98 Novalogic Commanche 4 draaien/spelen/hosten.
(Onder XP draait ie alleen op SP1 en geen SP2)

bvd.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-12 11:59
Waarom dan geen win2000, dan ben je snel klaar.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:25

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Carel schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:56:
Waarom dan geen win2000, dan ben je snel klaar.
Beetje nutteloze opmerking. Hoe zit het met de catalyst drivers? snel gegoogled staat ze er wel tussen voor win98

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:40
https://support.ati.com/i...ask=knowledge&folderID=27 ?

die werken niet? Omega drivers geprobeerd?

offtopic:
Overigens zie ik het nut van zo'n kaart op zo'n oud os niet zo

• Carel
royco_100 schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:01:
[...]

Beetje nutteloze opmerking.
Waarom nutteloos, t lijkt mij een goede oplossing voor zijn probleen, game loopt en drivers zijn sowieso aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alles van ATI gehad en Omega maar blijft op standaard 2 of 16kleuren geven.

Bij installatie van de ATi software geeft ie aan dat hij de standaard VGA driver moet hebben maar ook deze heb ik wel 4 stuks van gehad.

Ik heb zelfs de nieuwste viaarena.com drivers en de nieuwste DX9 (van feb.)

Win2000 niet in huis legaal ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat is de rest van je systeem als ik vragen mag. Heb je misschien een behoorlijk nieuwe kaart in een verouderd systeem gestoken? Dat heb ik ook eens gedaan, uit eindelijk bleek dat de kaart en de chipset van het moederbord incompatible te zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn handtekening gezet eronder :)
Ik ben dr lang niet geweest.

Verwijderd

Topicstarter
ASUS A8V AGP De Luxe / AMD64 3500+ / Sapphire X1600 Pro / 1Gb DUAL (2x 512Mb) / SATA 120Gb Maxtor / WinXP Pro SP2:/ COD2 Server/player.

Niemand die deze kaart heeft en Windows 98?

Verwijderd

je wilt dus win98 voor (soory :P ) EEN OUD *&^ SPEL installeren :? was jij toch :?
sorry ervoor, maar je kan ECHT beter win xp erop laten, proberen spel te updaten, andere build versie nemen enz. probeer meerdere xp's ;)

Enne, win 98 ondersteund maar tot de x850

Verwijderd

Topicstarter
Qua oudheid spel valt wel mee. Volgens mij een release datum van dec.2001 en laatste build versie is in 2004 geweest. Build 1.0.1.15 heb ik geïnstalleerd. Er zijn oudere spellen dan deze.

=======================================================================
Specs: Win 98/ME/2000/XP, Minimum - . Pentium II 450 equivalent with 100 MHz bus (2x AGP), Recommended - Pentium III 700 equivalent with 133 MHz bus (4x AGP), DirectX™ 8.0 or greater required (included on CD), 3D video card with 16MB RAM required, 32 MB recommended, 4X or faster CD-ROM drive, 128 MB RAM, 250 MB Hard Drive space, Windows® compatible mouse, joysticks, throttle and rudder pedals

Supported 3D Cards Include: NVidia TNT2, GeForce, GeForce2, GeForce3, ATI Radeon 32 DDR, ATI Radeon 64 DDR, ATI Radeon 8500, Voodoo 3 & 5.

Internet Play: Up to 16 simultaneous players via NovaWorld (Internet service provider required)
LAN Play: Up to 16 simultaneous players via IP or IPX LAN
Opmerking:
Ik heb 3 legale XP versies en ze geven allemaal hetzelfde probleem.
Het is gewoon het beste ,tot nu toe, Heligame die uitgekomen is.
Het rare is ook dat 3DMark werkt als comp. mode van NT4.0.

Ander videokaart mag ook niet baten (o.a. GF-MX440 en een ATi radeon 9600 Pro)

Verwijderd

Hmmz....Tjah, dan weet ik het ook niet meer, ligt het aan de andere hardware?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

De C4LAN werkt normaal ,maar kan ik de single player niet meer kiezen.

:?

Qua hardware niets gewijzigd en de X1600 word gewoon ondersteund.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:10:
Qua oudheid spel valt wel mee. Volgens mij een release datum van dec.2001 en laatste build versie is in 2004 geweest. Build 1.0.1.15 heb ik geïnstalleerd. Er zijn oudere spellen dan deze.

Specs: Win 98/ME/2000/XP, Minimum - . Pentium II 450 equivalent with 100 MHz bus (2x AGP), Recommended - Pentium III 700 equivalent with 133 MHz bus (4x AGP), DirectX™ 8.0 or greater required (included on CD), 3D video card with 16MB RAM required, 32 MB recommended, 4X or faster CD-ROM drive, 128 MB RAM, 250 MB Hard Drive space, Windows® compatible mouse, joysticks, throttle and rudder pedals

Supported 3D Cards Include: NVidia TNT2, GeForce, GeForce2, GeForce3, ATI Radeon 32 DDR, ATI Radeon 64 DDR, ATI Radeon 8500, Voodoo 3 & 5.

Internet Play: Up to 16 simultaneous players via NovaWorld (Internet service provider required)
LAN Play: Up to 16 simultaneous players via IP or IPX LAN
Opmerking:
Ik heb 3 legale XP versies en ze geven allemaal hetzelfde probleem.
Het is gewoon het beste ,tot nu toe, Heligame die uitgekomen is.
Het rare is ook dat 3DMark werkt als comp. mode van NT4.0.

Ander videokaart mag ook niet baten (o.a. GF-MX440 en een ATi radeon 9600 Pro)
Sorry hoor maar dit is hetzelfde als een mooie bmw kopen met 3 hands michelin banden eronder, wees niet zo eigengereid en koop xp man. Dan maar een nieuw mobo, asrock dual met agp en pcie wat ik ook heb, een perfect mobootje voor weinig, dan ben je klaar.

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Al eens geprobeerd in XP de game op compability mode te draaien ?

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:31
In je startpost zeg je dat het spel wel werkt onder XP SP1. Waarom draai je die dan niet gewoon??

• Carel
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 04:09:
[...]

Sorry hoor maar dit is hetzelfde als een mooie bmw kopen met 3 hands michelin banden eronder, wees niet zo eigengereid en koop xp man. Dan maar een nieuw mobo, asrock dual met agp en pcie wat ik ook heb, een perfect mobootje voor weinig, dan ben je klaar.
Lezen blijft lastig :z

@ Remy
Uit veiligheidsoverwegingen zou ik ntet graag met SP1 blijven surfen, ws de TS ook niet

[ Voor 12% gewijzigd door Carel op 26-04-2006 11:36 ]

Verwijderd

Dat klinkt als C4, ben redelijk gek met navologic games.

Maar in mijn ervaring draait dat spelleke perfect onder windows XP?

En als je C4LAN wel werkt, maar je vervolgens niet in de sp kan komen, dan begin ik te twijfelen aan de legaliteit van je C4 versie. Je kan een no-cd crack downloaden van www.gamecopyworld.com. Maar beter, stop je C4 CD in de drive als je wilt gaan spelen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03
Carel schreef op woensdag 26 april 2006 @ 11:34:
[...]

Lezen blijft lastig :z

@ Remy
Uit veiligheidsoverwegingen zou ik ntet graag met SP1 blijven surfen, ws de TS ook niet
Nee, en wel met Windows 98 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Het spel heb ik legaal in huis en XP heb ik aan 2x toe legaal in huis.
Spellen of OS'zen wat ik vaak gebruik hou ik natuurlijk netjes legaal.

Het C4.exe bestand heb ik orgineel en van gamecopy ,maar werkt dus ook niet.
Het spijt mij zeer dat Win98SE prima in orde is met een goed werkende en geteste firewall.

Het is mijn bedoeling niet over de OS te discusseren maar naast XP draait Win98 prima en soms beter onder Win98SE. Het gaat mij erom dat ik gewoon 1 OS kan draaien zonder ander(e).

Welk compatible mode ik ook kies .. de nada :)

Of (lol) ik wacht op Vista.

Bedankt tot zoverre heren en/of dames.

Topic was/is :

Geen Driver (Win98): Sapphire Radeon X1600 Pro (512Mb)?

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

X1... Onder Windows 98? Een kaart uit tweeduizendzes onder een OS uit negentienhonderdvierennegentig (98 is niks meer dan windows 95 met wat sausjes). Die kaart heeft meer video geheugen dan Windows 98 ondersteund aan RAM geheugen.

Overigens:
Note:
As of January 1, 2004, Microsoft no longer accepts certification submissions for the Microsoft® Windows® Millennium Edition operating system. For more information refer to the following Microsoft® website: http://www.microsoft.com/...earch/details.aspx?ID=800. ATI Customer Care however is committed to all its customers and is now providing non certified WHQL software drivers for users of the Windows Millennium Edition operating system. These drivers will provide enhanced stability and focuses on fixing known issues associated with previous versions of the Windows Millennium Edition software driver.

Windows 98SE is supported through the Windows Millennium Edition driver.

For users that require a WHQL certified driver that is supported under Windows 98/98SE and Windows ME, ATI recommends using the Catalyst 4.3 drivers (Supports Radeon 7000 through Radeon 9800 Series only).
En wat ook grappig is:
This Catalyst software suite also provides Beta software support for the following ATI products: Radeon® X850 series Radeon® X550 series Radeon® X800 series Radeon® X300 series Radeon® X600 series
Dus als het al werkt dan is het puur mazzel en zou toch maar op een OS overstappen (XP) in plaats van de veredelde dosshell Windows 9x.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik snap goed waarom je voor oudere games Win98SE wil draaien, dat doe ik ook. Maar zoals opgemerkt is, er zijn grenzen aan hardwaresupport. Is het niet een idee een tweede bak voor retrogaming naast je hoofdPC te hebben?

Dan kun je daar een kaart in stoppen die wel door Win98SE geslikt wordt en kun je die hele bak op C4 afstemmen :)

* dion_b heeft om vergelijkbare redenen 3 systemen:
- hoofdbak met Linux
- gamebak met WinXP
- retrogamebak met Win98SE

Ipv een of ander ranzig compromis tussen HW/SW support moeten maken gewoon 3x compromisloos een systeem op de toepassing toegespitst (en muv de gamebak is het allemaal oude meuk qua HW, dus kost het geen zak) - vervolgens via KVM switch laten lopen en klaar is kees :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1