Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:26
Ik wil voor in de keuken/woonkamer een computer hebben die ik grotendeels via touchscreen wil gaan bedienen. Met dit systeem wil ik makkelijk aan informatie komen (i-net).
En ik heb een Squeezbox die ik er onder andere mee wil gaan besturen (dit werkt via een webinterface dus dat moet geen probleem zijn).
Er gaat ook een webcalender (of iCal) op draaien.
Op zich is dit allemaal geen probleem maar ik moet wel zeker weten of de touchscreen aansturing wel werkt op een Mac mini.

Deze monitor heb ik op het oog:

Afbeeldingslocatie: http://be.lge.com/ne/download/product/L/L1730SFK/L1750S_med_mdl.jpg
LG TFT L1730SFK 17''TFT, Touchscreen

In de manual die je kan downloaden daat dat de aansturing via USB gaat; geen probleem dus. Maar is het plug en play op OSX?

Als het echt niet wil werken dan ga ik op windows XP draaien. Maar liever niet.

Heeft iemand überhaupt een touchscreen op OSX draaiend? En wat zijn de ervaringen?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is puur een driver probleem. Kijk gewoon op hun site of er een driver beschikbaar is voor OSX. Anders een andere monitor kiezen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik kan niet echt duidelijk zien of de "Touch Screen Install Driver" puur voor Windows is. Als ik op Google op drivers voor LG touchscreens zoek, kom ik vaak de drivers voor de L1510SF tegen en dat is de UPDD driver van Touch-Base. En die is er dus ook voor Mac OS X.

Dus als je geluk hebt staan die drivers ook op de CD-ROM en anders kun je ze nog altijd bij Touch-Base vandaan halen.

Bijkomend probleem: ik kan niet vinden of de UPDD driver een universal binarie is. Je hebt dus best kans dat de drivers voor Mac OS X niet gaan werken op een Intel Mac Mini.

[ Voor 17% gewijzigd door Daedalus op 24-04-2006 22:50 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Daedalus schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:41:Bijkomend probleem: ik kan niet vinden of de UPDD driver een universal binarie is. Je hebt dus best kans dat de drivers voor Mac OS X niet gaan werken op een Intel Mac Mini.
Hier had ik dus helemaal nog niet aan gedacht... Ik ga vanavond wat drivers proberen down te loaden. Als tussenstap kan ik altijd met winXP beginnen op de Mac mini.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

Als tussenstap zou ik beginnen met het gewoon te testen of het werkt. De kans is aanwezig dat de mac het als pointer device herkent namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
Op de UPDD site staat dat het alleen voor PowerPC is.

Maar misschien zit er wel software voor OSX bij de monitor zelf.
Ik loop alleen te vechten met die LG site in Safari, het lijk niet allemaal goed te werken. Ik kan in ieder geval geen drivers vinden.

Jammer dat er weinig mensen zijn met ervaringen met TFT-touchscreens. Je komt erg weinig reviews/tests ervan tegen :o Ik heb al een plugin gevonden voor Safari om in full screen te draaien Saft. Als dit niet goed werk kan ik bijvoorbeeld Opera gebruiken.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-07 07:54
Ik heb voor voor de grap eens mijn 7" lilliput vga/touchscreen aangesloten op mijn Mac Mini, volgens mij heb ik mijn drivers toen van mp3car.com vandaan, dus mischien kan je daar wat vandaan halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-07 18:01

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Heb je ervaring met gebruik van touchscreens voor internetten etc?
Meeste applicaties die je als gebruiker tegenkomt zijn speciaal voor touchscreen's gemaakt... (NS kaartjes automaten, infozuilen,..) Heb voor school ook wat dingen ontworpen voor touchscreens.. zijn soort van 'regels' aan verbonden.

Om echt muis te vervangen werkt het niet altijd optimaal.. scrollen is lastig met touchscreen en nauwkeurigheid van je vinger-aanraking etc...

Maar ja je kan er altijd nog een muis aanhangen natuurlijk... maar voordat je veel geld gaat uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:35
kaassouffle schreef op woensdag 26 april 2006 @ 01:20:
Heb je ervaring met gebruik van touchscreens voor internetten etc?
Meeste applicaties die je als gebruiker tegenkomt zijn speciaal voor touchscreen's gemaakt... (NS kaartjes automaten, infozuilen,..) Heb voor school ook wat dingen ontworpen voor touchscreens.. zijn soort van 'regels' aan verbonden.

Om echt muis te vervangen werkt het niet altijd optimaal.. scrollen is lastig met touchscreen en nauwkeurigheid van je vinger-aanraking etc...

Maar ja je kan er altijd nog een muis aanhangen natuurlijk... maar voordat je veel geld gaat uitgeven.
Kan zo'n touchscreen niet met een PDA-pennetje? Dan kan het natuurlijk wel prima :) Of werken deze schermen op vingerwarmte?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81278

oeps.

[ Voor 165% gewijzigd door Anoniem: 81278 op 26-04-2006 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
stevenP schreef op woensdag 26 april 2006 @ 08:04:
[...]

Kan zo'n touchscreen niet met een PDA-pennetje? Dan kan het natuurlijk wel prima :) Of werken deze schermen op vingerwarmte?
Dat hangt af van de technologie. Ik heb hier een 15" touchscreen met ELO technologie(electrostatic iets), en hier kan je dus niet met een pennetje op werken. Mijn moeder daarintegen heeft een LG1510SF, en hierbij kan je perfect met een pennetje werken, maar het is(naar mijn gevoel)minder gevoelig, je moet dus harder duwen(Zijn 2lagen met een heel fijn rooster die elkaar moeten raken)
Ik ga er vanuit dat dit scherm zelfde techniek gebruikt, en dus perfect werkt met een pennetje.
(Ik ben echter niet te spreken over het scherm, begint nu compleet te flippen :( )
Pagina: 1