Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke virusscanner raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jaren aan een stuk Norton Internet Security 2006 gebruikt maar aangezien deze mijn systeem zo hard vertraagd heb ik deze er sinds kort van mijn systeem verwijderd en ben ik op zoek naar een goede antivirus+firewall zodat mijn systeem weer optimaal beveiligd is. Ik heb al Mcafee geprobeerd maar die vertraagd blijkbaar toch ook nog redelijk hard en nu wou ik net Bitdefender 9 Professional Plus even proberen maar blijkt dat deze tijdens het scannen ergens bij de 39% compleet vastloopt en mijn systeem word dan ook zeer onstabiel. Wat raden jullie mij aan?

Verwijderd

virsscanner Nod32
firewall heb niet zo kijk op maar gewoon een standaard dingetje
zone alarm ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er zo geen 'suites' waar ik firewall en antivirus in één heb en deze ook goed werkt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden)

en veel lezen hier. Nod wordt geloof ik vaak als 1 van de lichtere gezien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Voor het virusscan gedeelte: Norman Antivirus
Voor het firewall gedeelte: Je zou Norman Firewall kunnen proberen of je Windows Firewall. Persoonlijk vind ik een Firewall geen voordelen bieden ten op zichte van een goeie router.

Norman heetf een suite waarin Antivirus en Firewall zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 22:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:02:
Zijn er zo geen 'suites' waar ik firewall en antivirus in één heb en deze ook goed werkt?
mijn idee is met suites dat je dan steeds in een cirkel blijft draaien
firewall goed, viruscanner minder, viruscanner goed firewall minder
ik zou als ik moest kiezen een virusscanner die goed is en een firewall (zelf heb ik eem hardware firewall) dus heb ik niet zo veel kijk op maar tiny firewall is ook goed, als deze nog gemaakt word.
heb ik vroeger zelf veel gebruikt.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

DaWaN

'r you wicked ??

NOD32 is in assembly geschreven is naar mijn weten ook het snelst. NOD32 is qua beveiliging ook beter als norton. Ik zeg niet dat je NOD32 moet nemen maaar ik raad het je wel aan. Mocht je een gratis virusscanner willen dan is avast! ook wel een leuke optie.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Wellicht kan je kaspersky antivirus eens proberen. http://www.kaspersky.nl/content/view/63/66/

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb toevallig een poll daarover open staan (zie sig) Als dit als SPAM word opgevat haal het dan maar weg :>

Ik vind Norton echt :r . Vertraagd je systeem verschrikkelijk en haalt niet eens alle virussen enzo weg.

NOD 32 en AVG heb ik allebei gebruikt. AVG is wat makkelijker te begrijpen vind ik zelf.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 20:59
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:03:
Voor het virusscan gedeelte: Norman Antivirus
Voor het firewall gedeelte: Je zou Norman Firewall kunnen proberen of je Windows Firewall. Persoonlijk vind ik een Firewall geen voordelen bieden ten op zichte van een goeie router.

Norman heetf een suite waarin Antivirus en Firewall zitten.
Tsja, dan moet je nog wel even een goede router hebben. De windows firewall voldoet op zich best als je geen hoge eisen stelt aan je firewall, voor een virusscanner zou je bijvoorbeeld naar AVG (Free edition), Avast of NOD kunnen kijken.

If I can't fix it, it ain't broken.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:59

chromeeh

the Gnome

ThinkPadd schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:05:
Ik heb toevallig een poll daarover open staan (zie sig) Als dit als SPAM word opgevat haal het dan maar weg :>

Ik vind Norton echt :r . Vertraagd je systeem verschrikkelijk en haalt niet eens alle virussen enzo weg.

NOD 32 en AVG heb ik allebei gebruikt. AVG is wat makkelijker te begrijpen vind ik zelf.
Je vergeet AntiVir :>

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 10:16

Bio

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:58:
Ik heb jaren aan een stuk Norton Internet Security 2006 gebruikt maar aangezien deze mijn systeem zo hard vertraagd heb ik deze er sinds kort van mijn systeem verwijderd en ben ik op zoek naar een goede antivirus+firewall zodat mijn systeem weer optimaal beveiligd is. Ik heb al Mcafee geprobeerd maar die vertraagd blijkbaar toch ook nog redelijk hard en nu wou ik net Bitdefender 9 Professional Plus even proberen maar blijkt dat deze tijdens het scannen ergens bij de 39% compleet vastloopt en mijn systeem word dan ook zeer onstabiel. Wat raden jullie mij aan?
offtopic:
Hoe kwam jij een paar jaar geleden dan aan NIS 2006? ;)

ik gebruik zelf naar alle tevredenheid mcafee suite, er zullen veel mensen zijn die het niet met me eens zijn, maar ik vind het perfect werken.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

www.avast.com uit tjsechie, gratis, en snel....just my 2 cents

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Ikzelf ben erg tevreden over avast en avg. Beiden vrij bruikbare software. (avast moet je wel registreren met een email adres maar kost niets.)
Voor firewall: ik gebruik hiervoor de standaard windows firewall in combinatie met de firewall die in mijn router ingebakken zit. Volgens shields up! zit de boel potdicht dus dat moet wel afdoende zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Toen had ik NIS 2002 in die tijd :p. Hmmm NOD32 weet ik zelf niet zoveel af en het lijkt me het proberen wel waard, al heb ik het niet zo me gratis scanners ... Kaspersky Security Suite heeft daar iemand ervaring mee?

Verwijderd

Yep Avast met je Windows firewall _/-\o_

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:03:
Persoonlijk vind ik een Firewall geen voordelen bieden ten op zichte van een goeie router.
Een goeie firewall doet zowel ingress als egress filtering (dus inkomend én uitgaand).
90% van de bokkiewokkierouters laat alles naar buiten toe open, Windows Firewall idem dito (firewall in Vista is een héél stuk beter trouwens).

Naast WinFirewall gebruik ik ipsec policies voor zowel client als serververkeer (dus in en uitgaand).
Als ik het wil monitoren zou ik eerder iets als Kerio Personal Firewall gebruiken, die is ook nog wel te behapstukken.

Produkten die zeggen alles in een te kunnen loop ik liever uit de weg, mijn ervaring leert dat ze altijd wel ergens een te groot compromis hebben gesloten.

Over NIS zal ik naar niet eens beginnen anders heb ik een PM wegens ongeoorloofd ranten aan m'n broek :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash mij mag je altijd wel eens PM'en met daarin je ervaringen over NIS :d

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11 15:25

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Avast als virusscanner, en sygate als firewall!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Voor zulke vragen hebben we [rml][ Virusscanners] Discussietopic deel 3[/rml], ik neem aan dat we daar zonder problemen verder kunnen gaan. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.