[Asus A8N-SLI Premium] PCI-E1 defect?

Pagina: 1
Acties:

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Specs:
mobo: Asus A8N-SLI Premium
videokaart: Asus 7800GT (niet de TOP versie)
psu: 500 watt levicom
koeling: adequate

ik gebruik mijn pc niet intensief in de zin van belasting maar heb em wel ongeveer 15 uur per dag aan staan. Probleem is dat ik em op een dag op 01:00 uit heb gezet, rond een uur of 13:00 zette ik em weer aan maar gaf ie geen beeld (ik stootte er perongeluk een keer tegen aan, niet hard ofzo). Vanalles zitten kloten, bios reset, andere monitor, andere dvi-poort, power supply nagekeken voor videokaart e.d. niets werkt, maar het systeem start wel op, ik kan zelfs in windows komen.

Uiteindelijk heb ik de videokaart eruit gehaald met de gedachte dat deze mogelijk defect is, en ik wou em in een ander systeem gaan testen. Het booten met een oude pci kaart werkt wel, ik krijg ook gewoon beeld. Ik probeerde op goed geluk nog even om de pci-e kaart in het 2e pci-e x16 slot te drukken, en toen kreeg ik ineens wel beeld, dus de videokaart is niet kapot. Daarna weer in pci-e slot 1 en geen beeld.

Nou is mijn vraag, is het mogelijk dat binnen een halve dag mijn mobo kapot gaat, het eerste pci-e slot is dus totaal dood, het 2e doet het nog wel. Als ik het mobo opstuur krijg ik exact dezelfde terug maar duurt dat nog wel een paar dagen. Is het verstandig om het mobo op te sturen met 1 defect pci-e slot of kan ik wel gewoon zo door draaien (qua kabels is namelijk ook een beetje lastig).

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Zit er geen stof in het slot? Of misschien zit je VGA-kaart net niet helemaal goed erin waardoor hij contact maakt met de verkeerde contactpuntjes in het slot. Of is er n pinnetje verbogen?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
nope, de kaart is er nooit uit geweest en kan ook niet hebben bewogen. Ik checkte net nog even na, maar er zijn geen pinnetjes verbogen en er zit geen stof in. het mobo en de videokaart zijn beide nog geen 2 maanden oud, dus...

C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Ik zou m gewoon opsturen als ik jou was....of je mobo nou 2 maanden oud is of niet, het blijft natuurlijk redelijk kwetsbaar spul. Zal vast wel kosteloos worden vervangen / gerepareerd hoor. Het lijkt er tenslotte op dat die pci x16 gewoon stuk is.

[ Voor 14% gewijzigd door Ben1985 op 25-04-2006 14:19 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05 10:42
ik had PRECIES hetzelfde met een a8n-sli SE.

Bij mij bleef de videokaart er tot 2 maal toe niet goed in te zitten. 3e keer wel.
Dat komt omdat ik als ik mijn videokaart in pci-e slot 1 heb mijn zalman fata1ty koeler tegen mijn northbridge blokje komt. Waardoor hij er niet goed in zit.

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
hmz, dat kan ik nog even proberen, maar het vreemde is dat ik niks heb verandert sinds het inbouwen, en dat is twee maanden geleden. De kaart zit muurvast met een schroef, het klemmetje op het pci-e slot en de powercable zit ook vast met tiewraps dus...

Maar zal het nogmaals proberen. Als het dan niet werkt moet ik het mobo toch maar eens opsturen. Hopen dat PCZaak deze rma goed aanpakt, want heb nog geen ervaring met de rma van pczaak.

Pagina: 1