het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Verder gewoon allemaal nette foto's, daar kan ik weinig commentaar op leveren
Alleen.. OMG wat is die van 10 lelijk!

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Sommige zijn net niet helemaal scherp; maar die dingen zijn constant in beweging, ik ken het probleem.
Over het algemeen toch allemaal leuk en sprekend
[ Voor 10% gewijzigd door Silent Thunder op 24-04-2006 21:55 ]
Eigenlijk allemaal best leuk.
Knap dat je zulke bewegelijke diertjes zo mooi kan vastleggen!
* hankleppe denkt aan een lage sluitertijd?
[ Voor 7% gewijzigd door hankleppe op 24-04-2006 23:44 ]
<Terw_Dan> taskbar boven is beter
vreet minder cpu power :P
komt doordat de zwaartekracht dan het werk doet ipv je cpu
als je dan op start drukt valt het menu gewoon naar beneden :P
anders moet hij het helemaal omhoogduwen

Het meeste is dus op 400mm geschoten, 640mm effectief en vanwege gebrek aan licht wide open. Valt me nog niks tegen eigenlijk qua scherpte, maar oordeel zelf

G5r2

G5r4

G5r5

Nummer 6 vind ik echt geweldig geworden, misschien dat ik daar nog 's een mooie grote poster van ga maken
Dan houd ik er nog 8 over voor later deze week
Edit: Ik zie dat de ruis eigenlijk heel erg meevalt in de verkleiningen
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 25-04-2006 19:56 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Jullie hebben deze aap beide erg mooi vastgelegd idd. Bij jou vind ik de voorgrond erg goed gekozen, bij Remy is ie mooi geflitst. G5r4 is ook erg grappig trouwens.Grrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 01:06:
Nummer 6 vind ik echt geweldig geworden, misschien dat ik daar nog 's een mooie grote poster van ga maken
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Een externe flitser staat bij mij nog altijd hoog op het verlanglijstje, maar mijn body zelf is onderhand ook 's aan vervaning toe, je wil niet weten wat een problemen met hunten ik heb, is echt niet leuk meerdjengizz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:05:
[...]
Jullie hebben deze aap beide erg mooi vastgelegd idd. Bij jou vind ik de voorgrond erg goed gekozen, bij Remy is ie mooi geflitst. G5r4 is ook erg grappig trouwens.

Ik denk dat je interne flits ook best aardig bruikbaar is als invulflits (al is 200mm + 2x TC wel ver).Grrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:05:
Ik twijfel dus een beetje of ik eerst een flitser moet kopen of een 2e hands 20D ofzo. Is toch weer een rib uit m'n lijf...
Maar ja, keuzes...
@Grrrrrene: Foto's staan nog in AdobeRGB. Ik vind ze mooier in sRGB
Zie ook reactie hieronder.
[ Voor 15% gewijzigd door djengizz op 25-04-2006 11:05 ]
@Grene: Je hebt een paar hele leuke momenten vastgelegd. Ik vind alleen je kleurtjes niet altijd even mooi. Komt dat omdat Remy geflitst heeft en jij niet ofzo?
[ Voor 50% gewijzigd door MBV op 25-04-2006 10:39 ]
Ja, ga je naar de Apenheul, maak je nog portretten, pffrt
Hoge juist, lage is langzaam, hoge is snelhankleppe schreef op maandag 24 april 2006 @ 23:44:
![]()
Knap dat je zulke bewegelijke diertjes zo mooi kan vastleggen!
* hankleppe denkt aan een lage sluitertijd?
Niet per seMBV schreef: Komt dat omdat Remy geflitst heeft en jij niet ofzo?
Ik denk dat René's witbalans soms wat off is, samen met het AdobeRGB / sRGB verhaal
Edit: Misschien dat ik er hier en daar wat vergeten ben aan te passen, kun je me 's zeggen hoe ik eenvoudig de colorspace kan achterhalen? In PS bij "edit" ---> "convert to profile" staat nml "sRGB IEC61966-2.1" als working space RGB. Daaronder staan 3 pulldown opties waarbij de "Color Management Policies" allemaal op "Preserve Embedded Profiles" staan...
Als iemand een suggestie heeft wat hier fout gaat?
[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 25-04-2006 17:04 ]
Verwijderd
Edit: *Stupidmode* Anders lees je er even over heen... *Stupidmode*
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 17:09 ]
Als je RAW's gebruikt heb ik misschien wel een tip:Grrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 12:31:
Als iemand een suggestie heeft wat hier fout gaat?
Linksonderaan 'workflow-options' aanvinken; en vervolgens rgb op srgb zetten.
[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 25-04-2006 17:17 ]

Dat probleem had ik namelijk ook; maar dan maandenlangGrrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:21:
Daar heb ik jarenlang overeen gekekenIk ga ff testen...
Ik denk dat het toch met de natuurlijke kleuren van m'n D30 te maken heeft, 'k heb een RAW van nummer 7 naar Remy gestuurd en hij kwam met precies hetzelfde resultaat als ik

Naja, ik snap het niet meer. Misschien dat het dan aan mijn monitor ligt, 't is natuurlijk ook vloeken in de kerk als ik zeg dat ik op een TFT foto's bewerk
Koop dan een nieuwe tftGrrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:02:
Naja, ik snap het niet meer. Misschien dat het dan aan mijn monitor ligt, 't is natuurlijk ook vloeken in de kerk als ik zeg dat ik op een TFT foto's bewerkIk denk dat TFT eigenaren het wel herkennen: ga verzitten achter je scherm en de kleuren zien er ineens anders uit.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Maar heeft het dan niet geholpen? In de Photoshop RAW bewerker rgb naar srgb zetten?Grrrrrene schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:02:
Bedankt voor de tip, scheelt weer een omzetting van aRGB naar sRGB.
Ik denk dat het toch met de natuurlijke kleuren van m'n D30 te maken heeft, 'k heb een RAW van nummer 7 naar Remy gestuurd en hij kwam met precies hetzelfde resultaat als ik
Naja, ik snap het niet meer. Misschien dat het dan aan mijn monitor ligt, 't is natuurlijk ook vloeken in de kerk als ik zeg dat ik op een TFT foto's bewerkIk denk dat TFT eigenaren het wel herkennen: ga verzitten achter je scherm en de kleuren zien er ineens anders uit.
Hiero was daarmee het probleem destijds opgelost...
[ Voor 6% gewijzigd door Silent Thunder op 25-04-2006 23:10 ]
Het probleem is dus meer dat het er op mijn monitor wel goed uit ziet, is het echt erg fout dan?
Ik vind het wel meevallen. Met name de doodshoofdaapjes (?) zijn hier wat te geel (1,2,4 en 8 ). Dat is ook goed te zien aan het gras in de eerste foto. Als ik ze open in PS zijn ze net wat anders van kleur vanwege het kleurprofiel wat ik persoonlijk beter vind.Grrrrrene schreef op woensdag 26 april 2006 @ 09:35:
Het probleem is dus meer dat het er op mijn monitor wel goed uit ziet, is het echt erg fout dan?
Als ik de hue / saturation van het geel kanaal ergens op lightness +10--+20 gooi vind ik het wat realistischer. Platen worden dan wel meteen een stuk minder 'warm' (eventueel te compenseren met wat extra rood).
Daarnaast zit er gewoon een duidelijk verschil tussen de Nikon kleuren en de Canon kleuren maar dat hoort ook zo
Valt me mee wat voor focal lengtes je hebt gebruikt. Met een 70-210 kom je zo te zien ook al een heel eind.
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Wat me opvalt bij RM13, heb je daar ingeflitst? Zouden zelfs apen last hebben van die flitsen en hun ogen dicht trekken? Vind hem maar half kijken nl
Mja, dat blijf ik dus een kansloze vertaalfout vinden die behoorlijk is vastgeroest. In het engels is het shutterspeed, en kan je dus spreken van high en low, in het nederlands heb je het echter over tijd, ipv snelheid, en is hoog en laag dus een beetje vreemd. Om verwarring te voorkomen probeer ik zelf meestal gewoon kort en lang ofzo te gebruiken.Remy schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:38:
[...]Hoge juist, lage is langzaam, hoge is snel[...]
Verder hulde voor de mooie foto's, heb zelf dinsdag wat diertjes gefotografeerd, maar die pics vallen in het niet bij wat ik hier zie
[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 04-05-2006 10:59 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Die was niet ingeflitst: sowieso is mn SB800 daar te snel voor @ sync (1/500e) dat ze gaan knipperen dus dat zie je niet, komt pas erna. Maar op die foto was zij net aan het gapen, plus dat ze haar kleine riep met een 'ahhrroee ahrrroe' op hoge toon. Erg grappigjulius schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 04:47:
Hele nette serie, kan niet anders zeggen.
Wat me opvalt bij RM13, heb je daar ingeflitst? Zouden zelfs apen last hebben van die flitsen en hun ogen dicht trekken? Vind hem maar half kijken nl
Kansloze taalfout, er is niks mis met de opmerking hoge sluitertijd hoor, iedere fotograaf snapt daarmee wat je bedoeltOrion84 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 10:57:
[...]
Mja, dat blijf ik dus een kansloze vertaalfout vinden die behoorlijk is vastgeroest. In het engels is het shutterspeed, en kan je dus spreken van high en low, in het nederlands heb je het echter over tijd, ipv snelheid, en is hoog en laag dus een beetje vreemd. Om verwarring te voorkomen probeer ik zelf meestal gewoon kort en lang ofzo te gebruiken.
DankVerder hulde voor de mooie foto's, heb zelf dinsdag wat diertjes gefotografeerd, maar die pics vallen in het niet bij wat ik hier zieAl heb je in apenheul geloof ik wel minder snel ruzie met omheiningen en gaas en dergelijke?
weet niet of je nog in je topic kijkt
Er wordt o.a. gezegd dat de lens op de volle 300mm zoom onscherp wordt en veel ruis vertoond. Heb je daar echt last van of is dat dom gelul?
Zou wel eens wat van de originele (onbewerkte) fullsize foto's van je willen zien. Als dat zou kunnen
Kijk nog wel in dit topic hoor
+ flink bereik
+ licht
+ goed scherp, zeker 1 stop of meer dicht
+ goedkoop voor zulke kwaliteit!
+ macro (weliswaar vanaf 200mm)
+ fijn contrast
En de min:
- trage/lawaaiige AF
- op 300mm niet al te lichtsterk met f/5.6
- geen stabilisatie, oftewel goeie handheldtechnieken èn genoeg licht voor snelle sluitertijden zijn een must voorbij 120mm
Het onscherp worden valt mee: wide open is dat een 'beetje' het geval, maar niet heel erg. Veel ruis kan niet door de lens komen, dat is een sensor-issue en bij elke camera anders
Een paar onbewerkte full size shots:
RM5 origineel: (1MB)

RM15 origineel: (900kb)

[ Voor 20% gewijzigd door Neofloppy op 18-05-2006 20:58 ]