Toon posts:

Thuisnetwerk-Ziet computer beneden wel maar mag er niet op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een ( toch wel ernsig spoedeisende) vraag.

Het volgende doet erop. Ik ben van win 2k serv. over gestapt naar win xp op mijn computer die beneden in de woonkamer staat. Ik had altijd netjes een goede verbinding met de gedeelde mappen op de computer boven.(en vise versa) Maar u raad het al..... nu niet meer.....dusss.

Op mijn computer boven herken ik de computer van beneden wel maar ik mag er niet op. Terwijl ik op de computer beneden geen toegang heb tot enige netwerktoepassing whatsoever. (internet niet meegerekend) Ik ben al helemaal niet zo'n wiz die erop los pingt naar ip's en sub masks e.d. dus misschien kan iemand me hier helpen.

De comps maken allebei gebruik van de router die beneden staat.

Internet gaat feiloos. Xp firewalls staan uitgeschakeld i.v.m. ingebouwde firewall in router.

P.s. Thuisnetwerk is ondertussen al 100 x geinstalleerd zonder resultaat.

Alvast bedankt!!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

Neoz

Neoz & Hobbes

Er is een wijziging in het register .... ergens .. Moet je even zoeken op LSA currentcontrolset oid ik zoek ook wel even ...

Tenminste als er wordt gezegd dat je geen machtigingen hebt ? Of de bron niet toegankelijk is .. ?

Serve The Humanity , Be Server

Verwijderd

Topicstarter
Neoz schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:43:
Er is een wijziging in het register .... ergens .. Moet je even zoeken op LSA currentcontrolset oid ik zoek ook wel even ...
. ?
hmm, wat je nu allemaal zegt... 8)7

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
Zitten ze in dezelfde werkgroep? dat kan je zien/instellen onder "systeem" en dan tabblad "computernaam". De router zal waarschijnlijk al ip-adressen hebben uitgedeeld dus als je normaal kunt internetten zou ik daar niet als eerste zoeken naar het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
slacksoff schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:01:
Zitten ze in dezelfde werkgroep? dat kan je zien/instellen onder "systeem" en dan tabblad "computernaam". De router zal waarschijnlijk al ip-adressen hebben uitgedeeld dus als je normaal kunt internetten zou ik daar niet als eerste zoeken naar het probleem.
yep, allebei in MSHOME

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:40
maar kun je wel een ping uitvoeren? dus in win xp is dat uitvoeren->cmd->druk op ok-> type "ping" +andere computernaam

Krijg je terug koppeling?
En is het op beide pc's zo?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Welke fout krijg je? Heb je dezelfde gebruikers en zelfde wachtwoorden op beide pcs? Het je het gast-account aan?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

windows firewall???

Verwijderd

Ik heb ook weleens het probleem dat ik bepaalde rechten niet heb om een computer te benaderen die ergens anders in huis geparkeerd staat..
Klinkt misschien heel idioot, maar bij mij hielp het om beide computers opnieuw op te starten nadat ik op beide computers de Thuisnetwerkwizard succesvol had doorlopen...

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Bestaat gebruiker_pc_boven ook op pc beneden ?
Met hetzelfde ww ?

En volgens mij staat er ook wat over in de uitgebreide faq.

[ Voor 24% gewijzigd door aZuL2001 op 25-04-2006 08:42 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Is de Netwerkwizard van XP al eens doorlopen?

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 10:29
Rechtermuisknop op "Deze computer" > Beheren

Daarna bij "Lokale gebruikers en groepen" bij gebruikers kijken.

Rechtermuisknop op "gast" > Eigenschappen en dan "Account is uitgeschakeld" uitvinken.

Denk dat je dan wel op je xp pro machine beneden komt. :)

Verwijderd

Thomaszki schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:28:
Rechtermuisknop op "Deze computer" > Beheren

Daarna bij "Lokale gebruikers en groepen" bij gebruikers kijken.

Rechtermuisknop op "gast" > Eigenschappen en dan "Account is uitgeschakeld" uitvinken.

Denk dat je dan wel op je xp pro machine beneden komt. :)
Dan vergeet je dus te vermelden dat hij de gast ook moet toevoegen aan de remote logon users binnen zijn group policy.

Start->Uitvoeren->MMC
Bestand -> Modules toevoegen/verwijderen -> Toevoegen -> Groepsbeleidsobjecteditor (Lokale computer). Sluiten -> OK.

Browse daarna naar: Computer Config / Windows Instellingen / Beveiligingsinstellingen / Lokaal beleid / Toewijzing van gebruikersrecht. Daar staat een optie alla "Deze computer vanaf het netwerk benaderen". Hier dien je de gebruiker GAST toe te voegen, of de groep GASTEN.

Ik ben meer een voorstander om een nieuwe gebruiker aan te maken, en die als enige de rechten toe te kennen aan een map via NTFS rechten (mapdeelrechten, everyone alle rechten, via NTFS niet natuurlijk). Dan op de computer waar je die share wil benaderen via DOS de connectie maken dmv:
code:
1
net use z: \\computer\share /user:computer\user

Hierdoor connect je dmv een andere gebruiker naar een map toe. Gastgebruikers stinken, erg veilig (not).

/me is in een goeie bui, normaal verwijs ik graag naar search/faq :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 12:25 ]

Pagina: 1