Raid versus CPU snelheid.

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een dilemma.
Ik heb een Epox 8KTA3+ moederbord met hierop een Duron 800Mhz CPU en 384MB ram geheugen (pc133).
Dan heb ik nog een Asus P4T S423 moederbord met een 1500Mhz CPU en ook 384MB maar dan PC800 (RD-RIMM).
Ik wil hiervan 1 systeem bouwen maar heb maar 2 x 3GB schijven van WD liggen (caviar 32500 serie). Dit zijn dus zeer langzame schijven. Nu heeft het Epox Mobo Raid ondersteuning. Dus als ik in Raid ) draai heb ik snelheids winst in de vorm van hogere transfer rates.
Met Asus moederbord heb ik echter weer een snellere cpu.
Ik draai Windows XP...wat raden jullie mij aan, want met benchmarks kom ik er niet echt uit (ene test weer CPU, ander harddisk performance..maarja, DAT vershcil was mij zelf al wel duidelijk :p).
Dus, wat denken jullie dat de beste opstelling is, en waarom?
Ohja...ik wil er gewoon op kunnen internetten, tekstverwerken, beejte muziek streamen via netwerk, geen heftige dingen. B)

[ Voor 7% gewijzigd door shootguy2 op 24-04-2006 21:21 ]

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wat wil je er mee doen is de vraag.
daarmee kunnen we een andwoord geven ;)

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Je Asus plank gebruiken met software RAID-0 lijkt mij de slimste optie.

Een Duron 800 is eigenlijk niet meer van deze tijd, dus ik denk dat je sowieso voor de snellere mobo/cpu combo moet gaan. Daar heb je altijd profijt van. Snelle laadtijden kun je nu opvangen met software RAID-0, dat is trouwens het gemakkelijkste met XP Professional. Met Home kan het ook, daar zijn geloof ik wel workarounds voor.
Mocht je budget het toelaten is het wellicht verstandig om er een modernere (grotere, snellere) schijf in te hangen. Met een 2e hands 40GB schijfje kun je denk ik al veel winst halen, meer dan met die bejaarde 3GB's ;)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » RAID FAQ
OM FAQ / Beleid » Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Daarmee moet je wel uit komen. Met 2 schijven is RAID0 de enige manier om performancewinst te krijgen. Basic/FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 24-04-2006 21:47 ]

Dit topic is gesloten.