Toon posts:

[Wlan + modem] Analoge ST 585 met ISDN?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb nu een isdn verbinding met adsl van Planet Internet en een Speedtouch 546i als modem. Hieraan zijn 2 pc's verbonden via utp-kabel. Het doel: deze pc's draadloos verbinden met internet. Mijn vraag of ik een Speedtouch 585 kan aansluiten op de 546i, en zo de pc's via wifi kan verbinden. Dit omdat ik over 1 à 2 jaar isdn wil afsluiten en wil overstappen op analoog. Dan gebruik in de 585 volledig. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe sluit ik deze 2 modems op elkaar aan?

Alvast bedankt voor de info :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Ja, simpel straight UTP-kabeltje van een van de LAN-poorten van de een naar een LAN-poort van de ander (dus niet de WAN-poort, mocht die erop zitten).
Je gebruikt dan de 546i als router (en evt. dhcp-server), en de 585 enkel als "switch" (met wireless mogelijkheden).

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Wel even de dhcp server van de 585 uitzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is fijn om te horen in ieder geval :) . Verder wil er er dan natuurlijk 2 pci kaartjes bij. Maar ik vind nergens Alcatel kaartjes. Welke andere merken presteren goed, en hebben goed bereik i.c.m. deze ST585? En is het bereik van die ST585 wel 'goed' of kan ik beter een andere pakken die in prijs overeen komt?

Merci.
canonball schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:51:
Wel even de dhcp server van de 585 uitzetten.
Dhcp uitzetten? Worden mijn 2 pc's en pda dan nog steeds herkent enzo?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 20:55 ]

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:54:
Maar ik vind nergens Alcatel kaartjes.
SpeedTouch maakt ook geen PCI kaartjes. Ze verkopen wel PCMCIA kaarten en USB adapters. Zie speedtouch.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Tropos schreef op maandag 24 april 2006 @ 21:07:
[...]

SpeedTouch maakt ook geen PCI kaartjes. Ze verkopen wel PCMCIA kaarten en USB adapters. Zie speedtouch.nl.
Dat had ik dus al door...maar ik zoek ook geen pcmcia of usb gevalletjes...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met pci kaartje en dit modem?

*schop :)

Edit: ik zie net deze:
Linksys Wireless ADSL2+ Modem router (54Mbps, 4x 10/100Mbps, Annex A)
WAG354GA
EUR 82,49 (incl. btw)

Is deze beter dan die Speedtouch 585? (hardwarematig voordeel; afneembare antenne)
Iemand ervaring?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 21:23 ]

Pagina: 1