Toon posts:

Chassis Intrusion

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik bij azerty.nl een nieuw systeem besteld en door hem laten assembleren.
Bij aanzetten van de pc kreeg ik gelijk de melding. Chassis Intruded. Faal Error. System Halted.
Ik heb een Asus P5LD2 moederbord.

Nu heb ik over dit probleem meerdere topics gelezen maar begrepen dat je niet in je bios kan komen om dat dit uit te zetten ?
De jumpers zitten zodanig bij mij moederbord dat deze optie Intrusion niet zou moeten werken.

Moederbord stuk ?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En wat doet hij als je die jumpers _wel_ veranderd? en een BIOS reset al geprobeerd?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
zorgen dat de intrusion niet wordt bemerkt? effe dat draadje doorlussen en dan is het probleem weg, kan je het BIOS in en het uitschakelen...

Wat heb je zelf al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Heb iets tegen de jumpers aangedrukt, een paar keer gereboot en opeens kom ik wel in het bios om o.a. mijn fan opties te wijzingen. Dit is een ander probleem (veel geluid) wat ik in een ander topic zal bespreken.
Ik weet niet wat ik bij de Chassis intrusion probeem nu gedaan heb en wat de oplossing is.
Eerst was ik bang dat het moederbord stuk was omdat ik uit andere topics begreep dat men juist niet in het bios kon komen (hier kan je het volgens mij ook niet uitzetten, alleen met de jumpers).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:43:
Onlangs heb ik bij azerty.nl een nieuw systeem besteld en door hem laten assembleren.
Bij aanzetten van de pc kreeg ik gelijk de melding. Chassis Intruded. Faal Error. System Halted.
Ik heb een Asus P5LD2 moederbord.

Nu heb ik over dit probleem meerdere topics gelezen maar begrepen dat je niet in je bios kan komen om dat dit uit te zetten ?
De jumpers zitten zodanig bij mij moederbord dat deze optie Intrusion niet zou moeten werken.

Moederbord stuk ?
uh... , als azerty die pc in elkaar heeft gebouwd en hij doet het niet dan ga je dr toch mee terug?

• Reinstein
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-12-2025

Reinstein

Half-Nul

Ik zou idd ook terug gaan naar azerty. Als het systeem direct bij het inschakelen die fout geeft, dan hebben zij niet eens de moeite genomen om het te testen.

Open source modeltrein besturings software

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het bord geeft die mededeling bij mijn weten altijd als je hem voor het eerst aanzet.
Wat betekent dat de winkel hem niet aan gehad heeft, of na afloop het bios gereset heeft, of je hebt zelf het bios al gereset, maar dat lijkt mij niet?

Dat kan je zien, want fabriek-af staat de tijd al ingesteld, alleen in een andere tijdzone. Het aantal minuten klopt altijd. (bijv het is nu 21:54, mobo zegt 14:54)
Als ze het bios gereset hebben gaat dit niet meer op omdat hij op dat moment weer bij 0:00 begint.

Als je de pc reset met de knop op de kast dan zou je daarna wel het bios in moeten komen.

[ Voor 16% gewijzigd door dreeke op 25-04-2006 21:55 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Heb je hier nog iets aan?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Pagina: 1