Ward Vr schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:54:
Ik lees hier een paar keer van "goede" kabels te gebruiken. Dat was ook mijn voorstel, van beter materiaal te gebruiken dan waarvan de usb kabel oorspronkelijk gemaakt is, want daardoor treedt toch de meeste verzwakking op ?
(ik had gehoopt dat er maar 3 draadjes gebruikt zouden worden, want dan kon ik er een fiche van een elektriciteitskabel aanhangen, en de verlengingen doen dmv van een geaarde elektriciteitskabel.)
USB door een geaarde elektriciteitskabel
Probeer het gerust, maak een kabel van 15cm lang, ik zal eens afkomen en hem direct laten uitvallen. Als je GSM daar toevallig naast ligt, en hij gaat op vol vermogen (je wordt gebeld, krijgt een SMSje, ...) dan zal de USB verbinding grandioos gestoord worden, dat zal écht niet werken.
USB kabel is specifiek gemaakt voor de gebruikte frequenties, het enige wat misschien beter is, is kwaliteits (dus dure) afgeschermde UTP kabel, en dan de D+ en D- door een aderpaar. Dan kan je met wat geluk 15m ver geraken (maar heb je geen enkele garantie dat het werkt, dan kan je op de meest willekeurige momenten een verbroken verbinding krijgen).
USB is niet gemaakt voor afstanden, USB is voor muizen en printers, die ga je niet op 5 meter afstand van je PC gebruiken.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.