Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Auto] Schokbreker kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:24

JdM

Humbled

Topicstarter
Ik heb last van een bonkend geluid wat van rechtsachter komt, nu heb ik alle bekleding eens losgehaald en het bovenste inhangrubber van de schokbreker gecheckt en die is tiptop, nu heb ik ook mijn schokbreker eens losgehaald en hem helemaal ingedrukt waarna de schokbreker in de ingedrukte stand blijft hangen. Nu heb ik me ooit wijs laten maken dat als een schokbreker ingedrukt blijft staan dat die dan kapot is, hij zou vanzelf (weliswaar langzaam) weer naar buiten moeten komen, maar een ander verteld me weer dat de schokbreker niet vanzelf naar buiten komt....... wie van de fielen hier heeft het juiste antwoord? :Y)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:34

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij zorgt een veer voor het weer uitschuiven? Een schokbreker is toch alleen gebaseerd op het verplaatsen van olie van een kamer naar een andere door een zodanig smalle opening dat dat die beweging afgeremd wordt? Dat springt niet uitzichzelf weer terug. Tenzij je luchtdempers hebt, die werken gewoon door lucht samen te persen, en ja die zet weer uit als de druk weg is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
JdM schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:32:
Ik heb last van een bonkend geluid wat van rechtsachter komt, nu heb ik alle bekleding eens losgehaald en het bovenste inhangrubber van de schokbreker gecheckt en die is tiptop, nu heb ik ook mijn schokbreker eens losgehaald en hem helemaal ingedrukt waarna de schokbreker in de ingedrukte stand blijft hangen. Nu heb ik me ooit wijs laten maken dat als een schokbreker ingedrukt blijft staan dat die dan kapot is, hij zou vanzelf (weliswaar langzaam) weer naar buiten moeten komen, maar een ander verteld me weer dat de schokbreker niet vanzelf naar buiten komt....... wie van de fielen hier heeft het juiste antwoord? :Y)
Een gasveer die b.v. je achterklep openhoudt, komt vanzelf weer in de oude stand terug als je hem indrukt, een schokbreker werkt anders.

http://home.wanadoo.nl/henk.vanbottenburg/rcsite/vering.htm

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Das dan duidelijk, moet ik hem er weer vanaf halen om te zien of het indrukken en uittrekken niet gewoon heel licht gaat dan.
Ik hoop niet dat het dan mijn silentblocks zijn achter, heeft iemand een linkje van het vervangen van silentblocks van een E36 BMW?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hangt van de schokdemper af. Een tweepijpsdemper blijft mooi staan in de positie dat die geduwd wordt. Een gasomatic of een eenpijpsdemper heeft een gasreservoir waardoor de schokbreker automatisch compleet naar buiten duwt.

offtopic:
Heb jij die avatar ruimte eindelijk verhuurd gekregen? :+

[ Voor 15% gewijzigd door Chevy454 op 24-04-2006 20:03 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Chevy454 schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:00:
Hangt van de schokdemper af. Een tweepijpsdemper blijft mooi staan in de positie dat die geduwd wordt. Een gasomatic of een eenpijpsdemper heeft een gasreservoir waardoor de schokbreker automatisch compleet naar buiten duwt.

offtopic:
Heb jij die avatar ruimte eindelijk verhuurd gekregen? :+
Volgens mij heb ik gewoon een tweepijps demper, geen gasdemper.

offtopic:
ja, verhuurd aan mezelf :P

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
JdM schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:05:
Volgens mij heb ik gewoon een tweepijps demper, geen gasdemper.
offtopic:
ja, verhuurd aan mezelf :P
tweepijpsdemper herken je wel van aan die "goede" BMW van jou aan de voorkant ;)
Een gasomatic moet je toch hard induwen als die volledig onlucht is en op druk staat.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
JdM schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:57:
Das dan duidelijk, moet ik hem er weer vanaf halen om te zien of het indrukken en uittrekken niet gewoon heel licht gaat dan.
Ik hoop niet dat het dan mijn silentblocks zijn achter, heeft iemand een linkje van het vervangen van silentblocks van een E36 BMW?
Je kunt toch wel gogelen?
http://www.google.nl/sear...E36+BMW&meta=lr%3Dlang_nl

• JdM

JdM

Humbled

Topicstarter
Pagina: 1