Toon posts:

[VB] Grafische schil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met enige hulp heb ik een amateuristisch programmatje in elkaar gepropt waarmee ik via een touchscreen de lampen op mijn kamer aan/uit kan doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.daanbanaan.net/got/roomcontrol.jpg

Het ziet alleen een beetje basic uit. Een paar maanden geleden kwam ik toevallig op een site terecht, waar ze een soort tutorial hadden hoe je zeg maar een mooie, flitsende grafische schil om je programma maakt. Ik heb het toen even heel snel bekeken en toen genegeerd.

Nu wil ik er wat mee doen, maar kan ik nergens info vinden. Niet op Google, niet via de search. Ik weet ook niet precies waar ik op moet zoeken, maar het moet te doen zijn.
Wat ik wil is met Photoshop ofzo een mooie grafische layout maken, net als je bijvoorbeeld met een website doet. Helaas kan ik dus nergens vinden hoe dit voor de beginner te doen is. Misschien hebben jullie nog een mooie bookmark of wat tips ofzo?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat kan met GDI(+), bijvoorbeeld: [google=GDI tutorials]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

"custom controls" is misschien een term waar je op zou kunnen zoeken. dat werkt i.c.m. wat hierboven gemeld wordt.

Verwijderd

beetje offtopic maar:
Zou je misschien iets meer kunnen posten over hoe je dit gedaan hebt? vooral de technische structuur achter je grafische schil. hoe schakel je die lampen dan enz?
misschien zou je wat handreikingen kunnen doen door middel van wat links bijv.
alvast bedankt :)

• twanvl
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Je zou plaatjes en kleurtjes kunnen toevoegen aan de knoppen (style op graphical zetten). Als je de knop vorm weg wilt hebben of zelf wilt maken kan je er een image control van maken. De plaatjes voor de 'knoppen' kan je dan in Photoshop oid. maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt allemaal voor de tips, ga me er komende vakantie eens in verdiepen.

Ik heb bij www.voti.nl dit paketje besteld en gesoldeerd. Je sluit dat aan via je printerpoort. Via inkoopacties.net heb ik een tijdje geleden een 15" voorzet touchscreen gekocht en via marktplaats.nl een 2e hands 15" tft'tje. Toen heb ik dat voorzet touchscreen uit elkaar gehaald zodat je alleen een glasplaat overhield en die heb ik mn tft'tje ingebouwd.

Verder heb ik een PC die 24/7 aanstaat en mn programmatje draait. Ik heb nu dus een touchscreen waarmee ik al mn lampen kan schakelen. Mn pa heeft de digitale camera meegenomen, maar zal vrijdag ofzo een foto'tje posten van mijn opstelling nu. Heel relext hoor, lekker uit je luie stoel alles aan en uit doen als het donker/licht wordt :p !

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 18:04:Heel relext hoor, lekker uit je luie stoel alles aan en uit doen als het donker/licht wordt :p !
Dat kon ook al met van die afstandbedieningen!

Maar je bent een Tweaker en daar gaat het om :Y)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Ach, dit is nog net een stukkie beter :P !

Tweaker in hart en nieren :D !

• Nocturno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-01 15:41
grappig, ben precies hetzelfde aan het doen (ook in VB) maar dan voor een draadloze oplossing via klik-aan/klik-uit

zie [rml][ howto] Klik-aan-klik-uit aan computer[/rml]

mijn bedoeling is om een groot deel van mijn huis te kunnen besturen via een server in de meterkast (epia) en een touchscreen in de woonkamer, ik denk dan ook aan bijvoorbeeld voicemail/bellen , verlichting, electrische deuropening , opnemen van programma's , etc
ben ook aan het testen geweest met stembesturing (microsoft sdk) , maar die is niet geweldig.

ontopic:

ik laat meestal iemand die goed kan ontwerpen een mooie layout maken, en knip daaruit de knoppen etc, en zet die in mijn interface als knoppen.
Pagina: 1