De laatste tijd merk ik soms het volgende probleem met mijn Pioneer DVD brander DVR-108: Bij het branden van een audio-cd, doet hij op het einde een lead-out. van zodra deze lead-out begint maakt de brander een hoge schelle toon (zoals een buzzertje ofzo). Klinkt miischien ook een beetje als een head die over de platter van een hd schraapt (hoewel deze omschrijving misschien al te suggestief is).
Enkele seconden later geeft nero "burn process completed succesfully".
Als ik de cd test in stand-alone cd-speler, begint track 1 niet te spelen. Er verschijnt ook geen 00:00. Als ik naar track 2 ga verschijnt dit wel en begint te spelen. Alle verdere tracks gaan goed. Als ik vanuit track 2 begin terug te spoelen naar track 1 (tot bijvoorbeeld 00:01) en van daaruit gewoon laat spelen, speelt track 1 ook goed. Alleen het "beginnen spelen" van Track 1 lijkt dus een probleem te geven.
Het is al zeker dat er iets niet snor is met dat geluid. Iemand die weet wat het probleem is, oorzaak, oplossing?
Pioneer DVR-108 met firmware 1.18, RPC1 en snelheden unlocked.
Nero 6.6.0.3 Ultra
AMD64, 3000+, 1 gig, 160gig diamondmax 10, MSI K8N neo4 Platinum
Verbatim super AZO 52X schijfjes (branden doe ik aan 10X) -> nooit eerder problemen gegeven.
Enkele seconden later geeft nero "burn process completed succesfully".
Als ik de cd test in stand-alone cd-speler, begint track 1 niet te spelen. Er verschijnt ook geen 00:00. Als ik naar track 2 ga verschijnt dit wel en begint te spelen. Alle verdere tracks gaan goed. Als ik vanuit track 2 begin terug te spoelen naar track 1 (tot bijvoorbeeld 00:01) en van daaruit gewoon laat spelen, speelt track 1 ook goed. Alleen het "beginnen spelen" van Track 1 lijkt dus een probleem te geven.
Het is al zeker dat er iets niet snor is met dat geluid. Iemand die weet wat het probleem is, oorzaak, oplossing?
Pioneer DVR-108 met firmware 1.18, RPC1 en snelheden unlocked.
Nero 6.6.0.3 Ultra
AMD64, 3000+, 1 gig, 160gig diamondmax 10, MSI K8N neo4 Platinum
Verbatim super AZO 52X schijfjes (branden doe ik aan 10X) -> nooit eerder problemen gegeven.