Toon posts:

DVD brander probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd merk ik soms het volgende probleem met mijn Pioneer DVD brander DVR-108: Bij het branden van een audio-cd, doet hij op het einde een lead-out. van zodra deze lead-out begint maakt de brander een hoge schelle toon (zoals een buzzertje ofzo). Klinkt miischien ook een beetje als een head die over de platter van een hd schraapt (hoewel deze omschrijving misschien al te suggestief is).
Enkele seconden later geeft nero "burn process completed succesfully".

Als ik de cd test in stand-alone cd-speler, begint track 1 niet te spelen. Er verschijnt ook geen 00:00. Als ik naar track 2 ga verschijnt dit wel en begint te spelen. Alle verdere tracks gaan goed. Als ik vanuit track 2 begin terug te spoelen naar track 1 (tot bijvoorbeeld 00:01) en van daaruit gewoon laat spelen, speelt track 1 ook goed. Alleen het "beginnen spelen" van Track 1 lijkt dus een probleem te geven.

Het is al zeker dat er iets niet snor is met dat geluid. Iemand die weet wat het probleem is, oorzaak, oplossing?

Pioneer DVR-108 met firmware 1.18, RPC1 en snelheden unlocked.
Nero 6.6.0.3 Ultra
AMD64, 3000+, 1 gig, 160gig diamondmax 10, MSI K8N neo4 Platinum
Verbatim super AZO 52X schijfjes (branden doe ik aan 10X) -> nooit eerder problemen gegeven.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hmm, maf probleem, zeker omdat het aan het eind is.
Je zou haast zeggen dat het probleem zit bij de TOC schrijven, maar dat doet ie aan het begin dacht ik.
Verder zou ik het echt niet weten en laat ik het voor de heren ubertechneuten over...

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie net dat "enable short lead out" aangevinkt staat. Afgevinkt en nog eens proberen nu. Als het lukt zal ik echter geen uitsluitsel hebben dat het daar aan lag, omdat het probleem zich niet altijd voordoet.
Persoonlijk denk ik dat mijn brander een beetje versleten is :/ , wordt nogal intensief gebruikt ;)

Edit> zonet opnieuw geprobeerd, met de optie hierboven disabled en overburn disabled.
Afbeeldingslocatie: http://img374.imageshack.us/img374/7150/error8tj.png
:(
3 maal geprobeerd, derde keer met een ander schijfje, 3 maal deze error

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 17:49 ]

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
lijkt wel alsof je brander de buitenste ring van de CD-r niet meer kan bereiken....

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet dat ik de cd's wou volproppen, de compilatie was maar iets van een 50min op een 80min cd.
Ondertussen mijn oude plextor ook aangesloten, deze doet het perfect, lijkt dus op het eerste zicht geen softwareprobleem.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Probeer eens track-at-once mode, ipv. disc-at-once. Ik heb eerder met een Lite-On brander problemen gehad met Nero & DAO mode (wel een data CD, maar toch). Nero schrijft volgens mij in DAO mode niet 100% standaard compliant (want in TAO deed de CD het wel, DAO niet).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1