Op zich heb je gelijk dat er een hoop fora bijgekomen zijn: we zijn in de afgelopen tijd van 24 naar 34 'tech'fora gegaan. Maar daar staat tegenover dat de overzichtelijkheid bínnen de subfora in mijn ogen enorm vergroot is

.
Bovendien is het denk ik zo dat de overzichtelijkheid helemaal niet zo veel achteruit is gegaan. De selectie van een forum voor de keuze voor een onderwerp zal denk ik op de volgorde hoofdgroep → subforum gaan. Het aantal hoofdgroepen mag dan wel vergroot zijn, het is denk ik nog steeds redelijk makkelijk om de juiste hoofdgroep uit te kiezen. Bínnen de hoofdgroepen is de keuze flink vereenvoudigd. Je komt nu geen HG meer tegen met 11 (!) subfora

.
Daarnaast is het denk ik 'gewoon pech' als de recente veranderingen de overzichtelijkheid wat verminderd hebben

. Het overzichtelijk houden van de subfora zelf en vooral het vasthouden van bepaalde doelgroepen is een stuk belangrijker in mijn ogen.
Zo is P&W bijvoorbeeld opgeplitst in
Programming,
Software Engineering & Architecture en
Development Tools & Environments. Hierdoor is niet alleen de hoeveelheid topics binnen die subfora naar een acceptabel niveau gegaan, maar is er ook veel meer ruimte voor de wat abstractere / engeneering topics. Zo raken die niet langer ondergesneeuwd, en voorkom je vooral dat een belangrijk deel van je doelgroep wegloopt. En dat is volgens mij ook zo met andere fora.
Daarnaast heeft
* Remy volgens mij ook een goed punt: Het is nu allemaal nog wat onwennig, maar het overzicht komt wel weer terug

. Als laatste heb ik het eerlijkgezegd nog nooit in één oogopslag overzichtelijk gevonden, maar dat is waarschijnlijk onvermijdelijk met een forum van deze omvang.
Overigens, met betrekking tot zoeken: Het aanklikken van twee in plaats van één subforum lijkt me niet al te ingewikkeld

. Met betrekking tot het aantal door te lezen FAQs: dat valt volgens mij voor de subforums wel mee. Je kiest een relevant lijkend subforum uit, en vervolgens kan je meestal wel uit de lokale FAQ / Policy halen of je topic daar wel thuishoort, of waar het dan wél thuishoort.