Toon posts:

Freenet 0.7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een compleet nieuwe versie van freenet uit. Het gaat om de 0.7 versie alpha en als ik het goed begrijp kun je met een groep mensen een darknet vormen waar alleen jij en de andere leden toegang tot hebben. Bij het "oude" freenet nam je automatisch deel aan het totale netwerk door het gebruik van het seednodes-bestand met daarin allemaal ip's van andere gebruikers. Bij de 0.7 heeft iedere gebruiker die het programma installeert een eigen "reference", zegmaar een verzameling gegevens voor andere nodes om met jouw in contact te komen. Jij krijgt bijvoorbeeld de reference van gebruiker "A" (een goede vriend van je) en die voegt jouw reference ("B") toe in zijn lijstje. Pas wanneer er 2 mensen elkaar hebben toegevoegd maken de gebruikers deel uit van hetzelfde netwerk. Ook wordt standaard het programma "frost" geinstalleerd. Dit is een nieuwsgroep-achtig programma. Mijn ervaring tot nu toe is dat ik met enkele mensen heb kunnen connecten door mijn reference uit te wisselen. Je ziet dan op je freenet-overzichtsscherm dat je connected bent en er wordt aangeraden minimaal 3 verbindingen te krijgen om freenet wat sneller te laten werken en je anonimiteit veilig te stellen. Wat dit laatste punt betreft worden er trouwens geen garanties afgegeven door de ontwikkelaars aangezien alles nog in de test-fse zit. Iemand anders al ervaring met de 0.7???

Verwijderd

Nee, dat niet. Wel ervaringen met Tor. Weet iemand wat de verscillen precies zijn?