Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gsm kopen met abo en dan ruilen, hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:25
Allereerst: ik twijfel of dit in SG moet of hier maar ik post het hier omdat er hier misschien meer mensen ervaring mee hebben.

Mijn vriendin is op zoek naar een Tele2 abonnement met een Samsung E530 (paars, geen oranje of grijs iig ;) ). Echter, deze is niet te krijgen, maar er is wel een actie met een abo + SE k750i.

Nu zijn beide telefoons qua prijs vergelijkbaar (263 voor de K750i en 244 voor de E530) en zou ze een ruil met iemand willen die net een nieuw abo wil met een K750i. Het voorstel is dan om beide een toestel te nemen (toch simlockvrij) en dan zo te ruilen.

Nu is de vraag hoe je dit het best aan kan pakken om zo iemand tegen te komen via internet.

Als je op marktplaats of (in mindere mate) op de V&A zoiets zet krijg je altijd de mensen die hun 2e handse telefoon kwijt willen (logisch op zich ook wel) of ineens een belachelijke bijbetaling willen terwijl dit niet noodzakelijk is.

Een telefoongesprek met tele2 gaf ook aan dat een ander toestel niet mogelijk is en een los toestel + abonnement is ook geen optie.

Zijn er mensen die een soortgelijk iets weleens meegemaakt hebben of hieraan wel of juist niet mee zouden willen werken? Wat zouden de afwegingen zijn die iemand maakt?

Zou bijvoorbeeld een belcompany of een internetshop hieraan mee willen werken? De K750i is duurder en zal dan hoogstwaarschijnlijk een hogere inkoopsprijs hebben, het is dan dus een goedkope vorm van inkopen.

Wat zou een andere manier kunnen zijn? MSN niet, aangezien dit al vrienden van je zijn en daarvan weet je vaak wel of ze op zoek zijn naar een nieuwe telefoon. Hyves zou misschien een optie kunnen zijn.

Mijn eigen idee:
- Ik zou best mee willen werken, mits er een duidelijk persoonlijk contact is zodat zeker is dat er niemand belazerd gaat worden. Nu is dat geen probleem, aangezien beide partijen een nieuw abo af willen sluiten en dat dat ook best een paar dagen kan wachten.
- Hoe regel je het met garantie? De bon gaat uiteraard gewoon mee, maar hierop staat waarschijnlijk ook het abonnement, wellicht dat dat in de toekomst problemen op kan leveren (niet te verwachten, aangezien je ook best een los toestel mag gebruiken bij een abonnement)

Wie kan hier meer over zeggen???

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als je op marktplaats of (in mindere mate) op de V&A zoiets zet krijg je altijd de mensen die hun 2e handse telefoon kwijt willen (logisch op zich ook wel) of ineens een belachelijke bijbetaling willen terwijl dit niet noodzakelijk is.
Hoe weet je dit precies? Ik zou het eerst gewoon zo proberen?

• Paultje3181
omdat ik al vaak genoeg dingen te ruil heb gezet en ik weet hoe de mensen vooral op marktplaats kijken...

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oke, en waar zet jij je dingen dan wel succesvol te ruil?

• Paultje3181
De dingen die ik weleens via internet geruild heb, waren oude hardware etc. Dat ging uiteindelijk meestal via het grote hardware-ruil-topic hier op GoT.

Maar dat is nu juist de vraag, hoe er serieus iets bereikt kan worden, zonder 1000 onzinnige reacties en toch een zo groot mogelijke doelgroep...

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Even voor alle duidelijkheid: die telefoon en die kleur zijn wel vol op te krijgen, alleen niet met een tele2 abo, maar wel met alle anderen :)
Pagina: 1