[HP 3520] Print geen zwart-wit

Pagina: 1
Acties:
  • 508 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Zoals inmiddels al bekend is heeft HP op de budget modellen printers de functie om zwart-wit te printen weg gelaten in de drivers om zo de verkoop van inktpatronen te stimuleren.

Ik heb zo'n budgetprinter, een HP3520. Nou had ik daar altijd een kleuren patroon in zitten die mee werdt geleverd in de doos, maar die ging op een gegeven moment leeg dus kocht ik een nieuw patroon met enkel zwarte inkt, omdat ik toch nooit in kleur print.

Als ik nu echter probeer te printen komt er een blanko pagina uit, de printer probeert te printen met het kleurenpatroon, wat er dus niet meer in zit. Dat hoort de printer toch zelf te detecteren?

Wat ik al geprobeerd heb:
- Printer direct aan me pc gehangen (zit normaal aan een asus wl-500g deluxe)
- Lege kleurenptroon terug gezet
- Printer gereset dmv stekker eruit en weer erin

Uiteraard hielp niks. Ik gebruik de officiele drivers van HP, volgens mij zijn er ook geen andere.

Heeft iemand enig idee hoe ik dus met de officiele drivers, en een officieel zwart patroon gewoon in het zwart kan printen zonder dat ik daarvoor een $$$ kleurenpatroon moet kopen? Afzetters bij HP :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij kan het ook niet, dat vervangen van een kleurenpatroon door een zwart-witpatroon in de houder van de kleurenpatroon. Ik vrees dat het gewoon niet werkt. Kijk eens als de software ook je patroon herkend als zwart-wit. Zo niet, dan werkt het niet.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)