KDE mouse theme

Pagina: 1
Acties:

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02 16:11

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Topicstarter
Een vraag over het KDE mouse theme. Ik gebruik KDE 3.5.2. Het theme werkt, maar niet in Firefox en Thunderbird. Voor de rest overal. Waar ligt dat aan?

Extra info:

Kubuntu 5.10 met Firefox 1.5.02, Thunderbird 1.5.02. Theme is: Noria 2.0 3.1.
Alle laatste patches zijn geinstalleerd

[ Voor 32% gewijzigd door black_eye op 24-04-2006 15:50 ]

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 11:13

TheFirepit

Vuurbal

Dit is wel erg weinig info!!

Wat meer info graag...
Welk systeem draai je en dat soort dingen

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-02 16:29

bakvis

Tweakers.Nerd

Is dat geen apart thema voor firefox?

Mijn Specs

• black_eye

black_eye

Topicstarter
Kubuntu 5.10 met Firefox 1.5.02, Thunderbird 1.5.02. Theme is: Noria 2.0 3.1.
Alle laatste patches zijn geinstalleerd

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Volgens mij werkt een KDE thema nooit onder firefox en thunderbird. Qt en Gtk+ zijn twee totaal verschillende toolkits en ondersteunen elkaars thema's niet. Je kan gtk-engines-qt (onder Gentoo) proberen dan kan je dat iets meer sturen!

Edit: Ik zie nu pas dat je Kubuntu gebruikt, misschien bestaat daar een soortgelijk programma voor.

[ Voor 20% gewijzigd door koffiedrinker op 24-04-2006 16:21 ]

Koffie werkt echt!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:20
Inderdaad zal de oorzaak zijn dat Firefox/Thunderbird GTK-based applicaties zijn en dus KDE themes daar geen invloed hebben.

Meerdere GUI toolkits ellende dus :|

Waarschijnlijk zal het bv. ook zo zijn bij The Gimp etc.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Alles kan natuurlijk :P
ac_add_options --enable-default-toolkit=gtk2|gtk|xlib|qt|cairo-gtk2|cairo-xlib|windows|mac|cocoa|os2|beos|photon
Selects the graphics toolkit. This is not needed for Windows/OS2/BeOS/Photon, since these platforms automatically select the correct toolkit. It is also not needed on Mac, unless you are building Camino (Camino uses --enable-default-toolkit=cocoa.

On *nix platforms, selects the graphics toolkit to use. GTK2 and GTK are both well-tested. xlib is considered a tier-3 platform. Qt and cairo are experimental, you will find bugs.
Maar goed, moet je ook maar zin in hebben. En zo te zien ga je bugs vinden dan dus dat is eerst even goed de voor- en nadelen tegenover elkaar zetten.

Ik zou het iig lekker bij de binary bestanden houden van firefox die je via apt binnen trekt :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door DeMoN op 24-04-2006 16:47 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb hier ook Firefox en Thunderbird onder KDE, met een eigen mouse-theme, en bij mij worden ze netjes gerespecteerd.
Echter zodra ik als een andere user een programma start, ben ik mijn mouse-theme in dat scherm kwijt.

Dus mijn vraag aan de TS is, draai hij FF of TB als de actieve user, of start hij ze onder een andere user?

Dit laatste klinkt wat raar, maar om bijvoorbeeld bepaalde extenties of taal-modules te installeren heb je root rechten nodig. Wellicht is de TS lui, en draait hij altijd FF of TB als root (ook al is dit stom).

offtopic:
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd om FF onder de QT-toolkit te compileren. Vooral omdat FF dan ook gebruik kan maken van m'n Mac OS stijl menu's.

[ Voor 14% gewijzigd door deepbass909 op 24-04-2006 17:26 ]

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• black_eye

black_eye

Topicstarter
deepbass909 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:23:
Ik heb hier ook Firefox en Thunderbird onder KDE, met een eigen mouse-theme, en bij mij worden ze netjes gerespecteerd.
Echter zodra ik als een andere user een programma start, ben ik mijn mouse-theme in dat scherm kwijt.

Dus mijn vraag aan de TS is, draai hij FF of TB als de actieve user, of start hij ze onder een andere user?

Dit laatste klinkt wat raar, maar om bijvoorbeeld bepaalde extenties of taal-modules te installeren heb je root rechten nodig. Wellicht is de TS lui, en draait hij altijd FF of TB als root (ook al is dit stom).

[
Ik draai niets onder root, maar als user en ze (FB FF) worden opgestart met dezelfde user.

onderstaande heb ik ook al geporbeerd, maar dan start mn KDE niet meer op.
Another solution is to create
Code:

/usr/share/icons/default/index.theme

and put
Code:

[Icon Theme] Inherits=kubuntu

in the file

[ Voor 14% gewijzigd door black_eye op 24-04-2006 18:01 ]

• RRR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08-2017

RRR

goR

Deze al geprobeerd?

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10-2025
of je plaatst dit in ~/.gtkrc-2.0
code:
1
2
gtk-cursor-theme-size = 16
gtk-cursor-theme-name = <cursor-theme-naam>

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

De ellende van twee verschillende toolkits die niet goed integreren zal niet snel verdwijnen. Het ergste is nog dat nagenoeg alle distro bakkers (zelfs Suse) KDE laten vallen als een baksteen. Qt lijkt dus sowieso niet de winnaar van de strijd te gaan worden en en een fatsoenlijke browser zullen we in KDE niet snel hebben gezien de voorkeur van bepaalde wereldberoemde opensource projecten.
deepbass909 schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:23:
Ik ben eigenlijk wel geïnteresseerd om FF onder de QT-toolkit te compileren. Vooral omdat FF dan ook gebruik kan maken van m'n Mac OS stijl menu's.
Firefox op Qt is ook alweer doodgebloed. Gelukkig is de geïnvesteerde moeite nog te vinden in de vanilla Firefox source, maar dat feit maakt het niet stabieler.

Nu Suse en Novell niet meer KDE gebreken oppoetsen (zij zijn namelijk de maker van de GTK Qt engine en zweren ineens op Gnome) is de toekomst van KDE wat mij betreft een stuk ellendiger geworden.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

irondog schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:21:
De ellende van twee verschillende toolkits die niet goed integreren zal niet snel verdwijnen. Het ergste is nog dat nagenoeg alle distro bakkers (zelfs Suse) KDE laten vallen als een baksteen. Qt lijkt dus sowieso niet de winnaar van de strijd te gaan worden en en een fatsoenlijke browser zullen we in KDE niet snel hebben gezien de voorkeur van bepaalde wereldberoemde opensource projecten.
De twee toolkits integreren prima naar mijn mening. Het ziet er niet altijd hetzelfde uit, maar dat hoeft niet altijd een probleem te zijn. Verder gaat het naar mijn mening best goed met KDE. En daarbij komt dat Suse/Novell goed steeds KDE ondersteunen en verder ontwikkelen. Linspire, Kubuntu en Mandriva draaien bijna geheel op KDE en ondersteunen deze community. Dus bovenstaande is IMHO nergens op gebaseerd. Maar is dit verder off topic.
Nu Suse en Novell niet meer KDE gebreken oppoetsen (zij zijn namelijk de maker van de GTK Qt engine en zweren ineens op Gnome) is de toekomst van KDE wat mij betreft een stuk ellendiger geworden.
Ik zie persoonlijk niet zo het probleem van het feit dat Firefox Gtk+ als toolkit heeft gebruikt. Dit is historisch zo gegroeid en dat zal altijd wel zo blijven. En er zijn genoeg applicaties die alleen KDE/Qt zijn (lees: amaroK, digikam, Krita).
Dus het gebruik van KDE is helemaal niet ellendiger geworden. Het wordt alleen maar beter.

Koffie werkt echt!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:48

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb eigenlijk ook geen problemen ermee, het is alleen jammer dat GTK+ pakketten (openoffice, mozilla, gimp) geen gebruik kunnen maken van m'n Mac-style menu balken.

Overigens denk ik niet dat het overstappen van SuSe/Novell naar Gnome veel invloed zal hebben. Het is slechts 1 van de vele distro's.

Overigens gaan we wel erg ver af van het probleem van TS, wat ik nog steeds een rare vind.

Mijn Gentoo install's accepteren allemaal netjes het muis-thema dat ik globaal via het config scherm instel in KDE, ongeacht of het een GTK, GTK+, TLS of QT app is. Het enige moment dat er vanaf geweken wordt, is als ik een programma onder een andere gebruiker start.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1