[VB.NET]printpreviewdialog

Pagina: 1
Acties:

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
hey in onderstaande code roep ik de printpreviewdialog op, alleen hoe krijg ik nou de inhoud van mijn richtextbox (heet Input) in het "docment" wat dan in de printpreviewdialog te zien is?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
        Dim document As New System.Drawing.Printing.PrintDocument

Try
            PrintPreviewDialog1.Document = document
            PrintPreviewDialog1.Icon = Me.Icon
            PrintPreviewDialog1.ShowDialog()
        Catch exp As Exception
            MessageBox.Show("error", Me.Text, _
                           MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error)
        End Try

wat hij dus nu doet is een leeg document laten zien, wat logisch is want die is nieuw aangemaakt, maar ik kan niet zeggen document = Input.Text want die conversie kan tie niet krijg ik dan als melding. Wie kan mij hier helpen ?

This space for rent. Serious inquiries only please.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

msdn doet wonderen...

http://msdn.microsoft.com...eviewdialogclasstopic.asp

kort samengevat: maak een PrintDocument instantie aan, vang daarvan het PrintPage event af en ken daarna de instantie van dat document aan je PrintPreviewDialog instantie toe. Als er wat getekend moet worden in de print preview gaat het PrintPage event af.

• toost
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-01-2025
Ok ik heb het aan de praat, iig in zo verre dat hij mijn Input.text naar document schrijft, maar nu is het probleem de opmaak - fontfamily, size, type. Dit kan je in die aanroep maar 1 keer bepalen.

code:
1
2
3
4
        Dim text As String = Input.Text
        Dim currentFont As System.Drawing.Font = Input.SelectionFont

e.Graphics.DrawString(text, currentFont, System.Drawing.Brushes.Black, 0, 0)

hoe kan ik dit oplossen? moet je dan voor elke fontchange een nieuwe drawstring maken of is hier een simpelere oplossing voor?

This space for rent. Serious inquiries only please.