Toon posts:

[2000] Slaapstand plannen (hibernate + wakeup)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

ik zit met de volgende situatie in het bedrijf:

We hebben 8 computers waarvan de schermen zichtbaar zijn naar de bezoekers toe.
Deze tonen afwisselend sfeerfoto's/publiciteit/ enzovoort. PC's zijn oude bakken met W2K (denk PII).

Nu is het zo dat deze pc's constant aan liggen dag in dag uit (dus snachts ook fotootjes :)). Ik gebruik VNC om vanaf mijn desk de pc's te sturen. Om energie te besparen zou het ideaal zijn moest ik deze PC's op sluitingsuur in slaapstand knn zetten en bij openingsuur terug aan zetten.

Ik heb wat gezocht op google naar freeware programma's maar ik vind niet onmiddellijk ééntje met
een scheduler om taken te plannen. Misschien heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?

Het is niet nodig dat ik met 1 programma deze taken via LAN uitvoer. Ik zal al blij zijn als ik dit
op één pc aan de praat krijg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen?

groetjes
Wouter

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 14:42 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

nou je kan het volgende commando in een batch file zetten en dat op een bepaald tijdstip laten draaien met je task scheduler:
rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState
(zie energiebeheer --> advanced --> "wat er gebeurt als ik de slaapknop indruk" (oid) voor het gedrag van de PC bij dit commando

eruit halen weet ik niet.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit gaat je alleen lukken als de pc's wol (wakeup on lan) ondersteunen. Anders zul je voor het uit standby halen de atx schakelaars kunnen triggeren via een timer

[ Voor 52% gewijzigd door |sWORDs| op 24-04-2006 16:30 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Topicstarter
sWORDs schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:29:
Dit gaat je alleen lukken als de pc's wol (wakeup on lan) ondersteunen. Anders zul je voor het uit standby halen de atx schakelaars kunnen triggeren via een timer
Dit is waarschijnlijk iets wat ik in de bios kan terugvinden, ik kijk dit even na.

EDIT: Bij de instellingen van de netwerkkaart zie ik "ACPI Wake on lan -> Enabled" staan.
Is dit voldoende?

Ook heb ik bij tablad energiebeheer van eigenschappen netwerkkaart
"dit apparaat toestaan om de computer uit stand-by te halen" aangevinkt.. :?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 17:03 ]

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 16:34

JohnD

Bernd

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
die bakjes zijn veel te oud.. zullen hoogstwaarschijnlijk nt aan de nodige vereisten voldoen.

ik zal een andere manier moeten zoeken om die 8 pc's nt constant aan te laten staan ..

EDIT: zopas eens dat remoteshutdown tootlje geprobeerd en één van die pc's trachten af te melden en dit lukt! Dus als ik zo'n commandolijn kan aanmaken en plannen in de taakplanner van de server zou het moeten lukken!

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 17:42 ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 15:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:23:
die bakjes zijn veel te oud.. zullen hoogstwaarschijnlijk nt aan de nodige vereisten voldoen.

ik zal een andere manier moeten zoeken om die 8 pc's nt constant aan te laten staan ..

EDIT: zopas eens dat remoteshutdown tootlje geprobeerd en één van die pc's trachten af te melden en dit lukt! Dus als ik zo'n commandolijn kan aanmaken en plannen in de taakplanner van de server zou het moeten lukken!
Als dat in de bios staat en je verbinding via de onboard nic maakt, moet je via het macadres de pc wel weer wakker kunnen krijgen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
Hum ik had al wat gepost hier dacht ik? Oeps had het in het verkeerde topic gezet :P. Anyway: Powrclik Pro kan precies wat jij wilt. Het is wel shareware, maar ik heb het getest op x64 (terwijl het voor Win2K en XP bedoelt is) en het doet precies wat jij wilt :).

[ Voor 11% gewijzigd door The__Virus op 24-04-2006 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
dju shareware, ik ben weer te gierig met m'n centjes :p

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-03 12:34
met poweroff.exe kun je wake on lan commando's uitvoeren. Het werkt ook via de command line en is dus prima te schedulen.
http://users.pandora.be/jbosman/poweroff/poweroff.htm

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
het lukt perfect om de pc's af te sluiten en terug op te starten via WOL.

Enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik de pc's automatisch zo aangemeld moeten krijgen op het domein. Nu zijn de pc's opgestart met aanmeldscherm.

Kan ik dit omzeilen?

EDIT: blijkbaar door te knoeien met het register...

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 12:01 ]

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Zijnootje: je kunt een wakeup ook schedulen. Ik weet niet precies hoe dit moet, maar een wat moderner BIOS ondersteunt dit in ACPI 2.0. Onder andere Windows MCE maakt hier gebruik van als er een programma opgenomen moet worden. En dit werkt zelfs als de computer hibernated is.

Als de biossen dus ACPI 2.0 ondersteunen, zou je hier misschien ook es naar kunnen kijken. Dan zijn ze niet meer afhankelijk van 1 PC die een WOL-signaal moet afvuren :)
Enige probleem dat ik nu nog heb is dat ik de pc's automatisch zo aangemeld moeten krijgen op het domein. Nu zijn de pc's opgestart met aanmeldscherm.
Dat kun je ook op de nette manier omzeilen:
http://www.thany.org/screenshots/Screenshot876.png
Ik weet alleen niet of win2000 dat ook heeft...

[ Voor 30% gewijzigd door _Thanatos_ op 25-04-2006 16:49 ]

日本!🎌

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-03 09:53
http://pcworld.about.com/magazine/2403p139id124169.htm Zo moet je dat schedulen :).
En dit is een klein gratis programma wat het ook kan :).

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 25-04-2006 18:00 ]

Pagina: 1