Welke digitale camera?

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 23:39
Hallo,

ik moet in opdracht van een bedrijf een digitale camera aanschaffen. Welke merken en types zijn aan te raden? Vooral de hoge kwaliteit en resolutie zijn belangrijk.

Waar op internet kan ik algemene informatie over digitale camera's vinden? En waar kan ik reviews van verschillende camera's nalezen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

http://www.megapixel.net (of org, maar niet com)

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Twee kwalitatief hoogstaande camera's zijn de Kdak 280zoom en de 290zoom, ze hebben alles wat je nodig hebt, USB, 20Meg RAM (!), optische en digitale zoeker, etc.

Voor de echte fotograaf die alles in wil stellen is de Nikon CoolPix 950/990 een goeie.

https://www.strava.com/athletes/10490675

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-08 12:52
Ik heb zelf een Sony cybershot dsc 505f. 2.1 megapixel 1600x1200, 4 MB memorystick max 128 mb. USB/serieel/ tv-out.
( www.cybershot.nl )
Voor reviews van cameras kan je naar www.pcphotoreview.com gaan.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 23:39
thanx, ik zal er in ieder geval eens kijken.
zijn er ook nog nederlandstalige sites te vinden?

• Scapa Flow
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 13 juni 2000 15:42 schreef GoldieLox het volgende:
Twee kwalitatief hoogstaande camera's zijn de Kdak 280zoom en de 290zoom, ze hebben alles wat je nodig hebt, USB, 20Meg RAM (!), optische en digitale zoeker, etc.<P>Voor de echte fotograaf die alles in wil stellen is de Nikon CoolPix 950/990 een goeie.
Ik hoor/lees van veel mensen die een CoolPIX 990 hebben dat ze problemen hebben met de rode ogen (correctie), en dat de software die erbij zit bagger is.

Je kunt het beste een spiegelreflex aanschaffen, maar deze zijn er nog maar weinig, en stukken duurder dan 'normale'.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

wat wil je er precies mee doen (en wat is je budget)
ik bedoel ben je op zoek naar een proffesionele ?

Beste film ooit

Verwijderd

Een met een lens... :)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

grapjas

wil je bv zoiets als een ixus of een powershot (sorry van de vergelijking maar ik ben alleen thuis in canon producten op het gebied van digitale camera's dat zegt niet dat ze de beste zijn )

Beste film ooit

Verwijderd

Ik heb hier een cybershot F505V. Doet het leuk, alleen zit er geen snel fotogeheugen in (Kan dus niet snel foto's achter elkaar maken). Verder met 128MB wel genoeg ruimte en de lens heeft een betere scherpte/diepte dan de meeste andere toestellen met een kleine lens. (Let wel op, fuji loopt nu de mensen te naaien met 4.2 Mpix, dit is 2.1 met interpoleren!!! dat staat er heel klein op dus koop wel een ehcte 3.3Mpix)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een overweging: de cybershot-serie van sony:

S30 1,3 Mpixel - tussen fl 1200-1500
S50 2,1 Mpixel - tussen fl 1500-1700
S70 3,3 Mpixel:9~ - tussen fl 2000/2500
P1 3,3 Mpixel- zie S70
505F 3,3 Mpixel- zie s70.

Zie deze topic voor meer info.

3 na onderste post voor samenvatting van de geposte foto's.

Verwijderd

Ik heb die Sony DSC-S70.
Voor specs zie www.cybershot.nl

Echt een fijn ding alleen jammer dat je dus niet snel achter elkaar foto's kan maken.

BTW. Is ook erg handig om als webcam te gebruiken.

Veel succes met je keuze.

Verwijderd

Heb van de week ook een toestel gekocht.
1499,-

Casio QV 3000 EX/Ir

Onderstaande 2 links zijn foto's

http://www.pcphotoreview.com/gallery/cameras/real.cfm?ImageID=10811

http://www.pcphotoreview.com/gallery/cameras/real.cfm?ImageID=28089

Voor een review klik deze link

http://www.imaging-resource.com/PRODS/Q3K/Q3KA.HTM

En dit is de coclusie van de Review:

Overall, we were very pleased with the QV-3000EX. It offers the best image quality we've seen yet from Casio, with a strong feature set at a very attractive price.
The versatility and flexibility offered by the full manual control and the variety of options (sharpness, contrast, saturation, flash intensity, sensitivity, etc.) make it a perfect camera for either the novice or the advanced photographer who wants the best of both worlds (full auto or full manual control). The camera is light and portable, has a good user interface, and it's images show the significant increase in resolution you'd expect to find when moving from two to three megapixels. (Helped along by the excellent Canon optics.) Bottom line, we expect this to be a very strong seller, popular across a wide range of digicam users

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 19:45 schreef asshole het volgende:

BTW. Is ook erg handig om als webcam te gebruiken.
Hoe wou je dat doen als ik vragen mag? De S70 maakt niet automatisch foto's, moet je steeds op het knopje drukken. Er lastig lijkt me dat. Voor de rest is de S70 een top-camera.

Verwijderd

Gewoon het kabeltje wat je erbij hebt gekregen gebruiken.
Dus stekkertje in de AV/out van de Cam.
en naar de S-video van je videokaart.
Dan de cam op de optie "still" zetten en je kunt filmen :)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik raad je de volgende camera aan:
http://www.dpreview.com/reviews/canonpro90
Complete review...
is in mijn ogen een camera met de positieve punten van de Canon G1 (supergoede accu en ondersteuning van microdrive) en de Fuji Finepix 4900z (redelijk goede zoom van 6x... hoewel die nieuwe canon zelfs 10x heeft; verder het TTL (through the lens))

Mgoed... dit is mijn mening.... ik heb nu die 4900z.... bevalt me goed.... maar als ik 2 maanden geleden had geweten dat die canon uit zou komen..... weet ik niet of ik die fuji wel gekocht had... (die canon is trouwens wel aanzienlijk duurder... 1500 dollar tegen 900 dollar voor de 4900z van fuji....)

De fuji die ik heb is trouwens niets mis mee... goede camera, maar IMHO is die canon pro90 dus echt een supercamera (semi-professioneel)

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
3 words:

Nikon Coolpixd 950
Pagina: 1