webbased flowchart

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stephan1337
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-03-2025
Ik zou graag een flowchart op een website bekijken.

dus bijv.:
Ik krijg een vraag en dan kan ik op bijv zwaarder of lichter klikken wanneer ik hierop klik dan moet er komen te staan wat ik moet gaan doen/gebruiken.

Voorwerpen tillen:
< dan 20 kilo --> met een karretje
> dan 20 kilo --> tillen

ik heb het geprobeerd met HTML maar dat wordt erg onduidelijk. (dan krijg je zo iets van 50 pagina's..)

weet iemand hoe ik dit het beste kan maken ? ik dacht zelf aan php....

[ Voor 7% gewijzigd door Stephan1337 op 24-04-2006 14:35 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom niet gewoon VISIO (of een andere flowchart tool) gebruiken en exportern naar gif/png :?

Of wil je aan de hand van gekozen opties de "uitkomst" weergeven? Dat kan namelijk makkelijk met zo'n beetje iedere scripting taal (ASP/PHP/Whatever) en zelfs met wat DHTML.

Je vraag is redelijk onduidelijk.

[ Voor 54% gewijzigd door RobIII op 24-04-2006 14:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

dat wordt inderdaad een script schrijven met alles erin

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Java kan ook maar wat heb je precies al geprobeerd en waar word het dan onduidelijk ? (dat kan ik niets uit je TS halen).

@Roblll een gif/png is toch niet dynamisch ? Daar kun je helemaal niet op klikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Herby op 24-04-2006 14:28 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Stephan1337 schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:25:
weet iemand hoe ik dit het beste kan maken ? ik dacht zelf aan php....
Een server-side scripttaal zou daar inderdaad het beste voor werken. HTML is voor de syntax, CSS voor de presentatie - maar beiden zijn niet bedoeld voor de achterliggende logica.

Maar ga maar eerst eens wat tutorials er over doorlezen, zou ik zeggen :).
Ja, maar eer je dat van 0 af webbased hebt ben je al wat verder :P.
@Roblll een gif/png is toch niet dynamisch ? Daar kun je helemaal niet op klikken.
Klikken altijd, maar dynamisch niet perse. Of je moet een uitgebreid JS-systeem gaan maken dat nieuwe elementen in een vaste volgorde maakt (ook leuk, maar niks wat je snel gedaan hebt).

[ Voor 33% gewijzigd door Yoozer op 24-04-2006 14:31 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HerbyNL schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:28:
Tuurlijk wel. Daar heb je imagemaps voor ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Stephan1337
dat word dus weer een beetje rondkijken... :)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En zoiets dan? :?

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>TestFlowChart</title>
    <style>
        body {
            font-family     : arial;
            font-size       : 10pt;
            margin          : 0px;
            padding         : 0px;
        }

div.fc {
            display         : inline;
            float           : left;
            margin          : 10px;
            padding         : 10px;
            width           : 100%;
        }

div.startBlock {
            border          : 1px solid #ff0000;
        }

div.endBlock {
            border          : 1px solid #0000ff;
            clear           : both;
        }

div.processBlock {
            border          : 1px solid #000000;
        }

div.decisionBlock {
            border          : 1px solid #00ff00;
        }

div.decisionBlock div {
            width           : 49%;
            float           : left;
        }
    </style>
</head>

<body>
    <div class="fc startBlock">
        Start
        <div class="fc processBlock">
            Ga naar magazijnlocatie A,B
            <div class="fc decisionBlock">
                Als doos &gt; 20 Kg
                    Gebruik steekwagen
                        Rijd steekwagen naar vrachtwagen
                    </div>
                </div>
                    Til op
                        Loop met doos naar vrachtwagen
                    </div>
                </div>
            </div>
                Laad doos in vrachtwagen en teken formulier
            </div>
            <div class="fc endBlock">
                End
            </div>
        </div>
    </div>
</body>
</html>

Prima HTML en CSS. Is misschien niet echt een flowchart maar meer een PSD, maar het is in HTML + wat CSS ook prima te doen volgens mij.

[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 24-04-2006 14:57 ]

Over mij

• Stephan1337
Dit is niet echt wat ik zoek.... zal proberen een betere uitleg te geven wat ik precies zou willen...

Ik heb een flowchart in visio gemaakt, maar dit wil ik digitaal gaan gebruiken.

http://img55.imageshack.us/my.php?image=voorbeeld7ew.jpg

Ik wil dan bijv. als ik in het begin alleen "gewicht?" zie staan wanneer ik daarna op bijv. "zwaarder" klik alleen het gedeelte van zwaarder zichtbaar word.

hoop dat het zo beter is uitgelegd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan1337 op 24-04-2006 15:14 ]

Verwijderd

dan lijkt de manier van robIII me wel het handigste, enige wat je nog extra moet doen is de verschillende elementen positioneren, van een plaatje voorzien (deel van je diagram) en met wat js al of niet laten zien.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
offtopic:
Komt dat uit VISIO? Lijkt meer op paint :?

Met een imagemap kom je een heel eind als je er wat divjes overheen gooit van elementen die je niet wil zien (z-index). Of je sliced je image en laat de juiste delen met wat js zien of verbergen...

Over mij

• Stephan1337
Komt dat uit VISIO? Lijkt meer op paint :?...
hehe ja.. ik heb visio niet op deze computer staan :P dus even snel met paint gedaan
Met een imagemap kom je een heel eind als je er wat divjes overheen gooit van elementen die je niet wil zien (z-index). Of je sliced je image en laat de juiste delen met wat js zien of verbergen...
en dit ga ik wel ff bekijken :)

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

http://www.ajaxsketch.com/ <-- ziet er een beetje hakkie-takkie uit, maar exporteert SVG
http://www.surfare.net/~toolman/temp/diagram.html <-- CSS Diagrams

en er is nog een online flash-based flowchart iets, maar die kan ik zo ff niet vinden...
found it :Y) http://www.gliffy.com/gliffy.jsp

hope that helps :)

[ Voor 11% gewijzigd door SchizoDuckie op 24-04-2006 18:47 ]

Stop uploading passwords to Github!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

kan dit niet gewoon met een soort FORM-based scriptje... gewoon met buttons en invulvelden, of moet het per se eruit zien als een flowchart, kan natuurlijk alsnog, maar denk dat ik gewoon maar buttons zou gebruiken en inputs enzo...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

edit: hmm...laat maar ff. kom er later nog op terug. Als je een oplossing wil in visio kan ik hem wel maken. Maar moet nu ff werken...

[ Voor 85% gewijzigd door doemaarwat op 03-05-2006 16:14 ]

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

Wat de TS eigenlijk zoekt is gewoon een wizzardje op basis van gegevens. Kan niet zo ingewikkeld zijn, even een parent-child boompje in een database op zetten en je bent al voor een groot deel onderweg.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:17:
Wat de TS eigenlijk zoekt is gewoon een wizzardje op basis van gegevens. Kan niet zo ingewikkeld zijn, even een parent-child boompje in een database op zetten en je bent al voor een groot deel onderweg.
Ja en dan nog alleen even een gifje of png'tje genereren -> de blokken allemaal met 1 of ander algoritme even "logisch" neerzetten, netjes de pijlen er tussen trekken, een eventueel klikbare imagemap maken en dan ben je er ja... NOT.

Ik denk dat je er wat te licht over denkt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 03-05-2006 16:36 ]

Over mij

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Een beetje zelfpromotie hier, maar ik had hetzelfde probleem voor werk. Eventjes op een avondje het volgende in elkaar geklutst: http://www.wacco.mveas.com/workflow_generator.htm

Je tikt je workflow in plain tekst in elkaar (met tabs voor indenting, ':' ervoor voor een 'vraag') en het genereerd een div tree welke uitklapbaar is.
Het is op het moment nogal featureloos, en gaat niet zo lekker om met langere regels, maar het is waarschijnlijk een goede start voor wat je zoekt.

Spolap: Interactive webcomic

Verwijderd

RobIII schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 16:35:
[...]

Ja en dan nog alleen even een gifje of png'tje genereren -> de blokken allemaal met 1 of ander algoritme even "logisch" neerzetten, netjes de pijlen er tussen trekken, een eventueel klikbare imagemap maken en dan ben je er ja... NOT.

Ik denk dat je er wat te licht over denkt ;)
Ik denk dat ik zo'n systeempje al eens gemaakt hebt ;)

Verwijderd

Ik moest even in mijn geheugen graven, maar van deze wizard heb ik de eerste versie gemaakt (vorige 'look' van de site) Volledig database gestuurd, waarbij je aan het einde van de wizard gewoon producten kon kopellen aan je antwoorden. Volledig N op N de koppeling tussen producten en antwoorden.
Ook zijn de vragen herbruikbaar in je flow, dus 1 vraag kan meerdere keren voorkomen, maar leidt dan wel naar een ander antwoord. En dat hele spul zit dus met een parent-child constructie in 1 tabel aan elkaar geplakt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:11:
Ik moest even in mijn geheugen graven, maar van deze wizard heb ik de eerste versie gemaakt (vorige 'look' van de site) Volledig database gestuurd, waarbij je aan het einde van de wizard gewoon producten kon kopellen aan je antwoorden. Volledig N op N de koppeling tussen producten en antwoorden.
Ook zijn de vragen herbruikbaar in je flow, dus 1 vraag kan meerdere keren voorkomen, maar leidt dan wel naar een ander antwoord. En dat hele spul zit dus met een parent-child constructie in 1 tabel aan elkaar geplakt.
Daarom zei ik al: Je denkt er te licht over ;)
TS wil een grafische weergave van die flow ;) Wat jij hebt gemaakt is inderdaad simpel te verwezenlijken met wat php/asp/html enz. Verder zie ik niet hoe je reply, behalve reclame voor jezelf, de TS helpt.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 03-05-2006 19:10 ]

Over mij

Verwijderd

Ik vind het toch erg knap dat jij kan zien hoe ik er over denk :) Maar mischien is een cursus begrijpend lezen een betere verspilling van je tijd :)

Er staat namelijk dat hij wil beginnen met 1 stap, daarna afhankelijk van wat de gebruiker klikt de volgende stap laten zien. Wel nu dat is precies wat een wizard ook doet. En wat is nu makkelijker dan een bepaalde vraag/antwoord ID koppelen aan een plaatje. Maar goed, ik zie het allemaal toch te simpel en blijkbaar is het des tweakers om vooral moeilijk te doen om het moeilijk doen :)

• Stephan1337
Verwijderd schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:11:
dit ziet er allemaal wel leuk uit :9 Maar heb geen flauw idee hoe ik zoiets ga maken...
Heb je klein voorbeeldje? het is niet helemaal wat ik zoek maar misschien kan dit ook wel mooi zijn want dit is wel erg duidelijk :)

Off-top: een TS is degene die de vraag steld :P ?

[ Voor 13% gewijzigd door Stephan1337 op 04-05-2006 09:03 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stephan1337 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:52:
[...]
dit ziet er allemaal wel leuk uit :9 Maar heb geen flauw idee hoe ik zoiets ga maken...
Heb je klein voorbeeldje? het is niet helemaal wat ik zoek maar misschien kan dit ook wel mooi zijn want dit is wel erg duidelijk :)

offtopic:
Een TS is TopicStarter ;)

Over mij

Verwijderd

Stephan1337 schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 08:52:
[...]

(ik denk overigens dat RobIII beetje te makkelijk over een wizard denkt ;) )

Deze variant is gemaakt in php met mysql, 3 tabelen.

1 tabel met vragen, 1 met de antwoorden en een koppeltabel met een parent child constructie waarin de volgende vorige vraag met die parent->child constructie aan elkaar geknoopt zijn. En tevens de ID's van de gekoppelde vragen en antwoorden in staan. Ik heb die hele vragenboom eerst helemaal uitgeschreven om zo alle onderdelen los te krijgen en de flow vast te leggen.

Het meest lastige was het koppelen van meerdere antwoorden aan 1 vraag om daar weer mee verder te gaan. Ik heb dat toen gedaan met een string op te slaan waar alle antwoorden met een | gescheiden zijn. Zodat ik met een explode in eens alle antwoorden kon ophalen en de bijpassende vragen uit de database te trekken. Per antwoord heb ik vervolgens ook weer vast gelegd wat de volgende stap in de boom moest zijn. (de parent/child constructie, niet pursang, maar wel zelfde principe)

Beetje lastig uit te leggen, ik heb geen idee hoe je groot je technische kennis is met betrekking tot programmeren dus ik kan hier wel een heel technisch verhaal neer kladderen, maar dat zou beetje jammer zijn als je er niks mee kon :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je kan het met wikipedia en een of andere extensie down. graphviz of zoiets.

Voorbeeldje:
http://afmag.net/index.php/Familytree

daarna is het simpelweg relaties toevoegen

DWYWfamily->Jackkool

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Ik heb wat berichten verwijderd, het is nergens voor nodig mekaar te gaan beschuldigen van flame-baits of trolls, laten we het lekker on-topic en gezellig houden

Stoer; Marduq

Pagina: 1