AMD Athlon 500 overclocken, tot...??

Pagina: 1
Acties:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Hallo,
ik ben nieuw hier. En vooral nieuw met overclocken. Maar ik wil het wel gaan proberen. >:) Alleen 1 vraag:
Tot hoever kan ik mijn AMD Athlon 500 overclocken? :? Zijn hier regels/berekeningen voor? Of gewoon zolang hij onder een bepaalde temp. blijft is het goed? En welke temp is dat?
Ik heb al fans bestelt, niet super grote maar da's ook nie nodig denk ik.
Greetz,
OkkE

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Hmmm? Niemand van plan een newbie te helpen dus.. och no problemo. Laat ik me AMD wel gewoon aan me moederboard smelten. Gee!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05 02:17
je moet hem openkraken om te kijken wat voor core het is.
ik heb bijv. een 550 met 750 core :)
maar aangezien je een 500, wat de eerste was, de nk ik dat ie 500 is. 700 zou moeten kunnen met goeie cooler.

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
Kijk ff in de cpu-database van Overclockers.com

Daar vind je allemaal overclock resultaten van alle processoren ;)

• OkkE

OkkE

Topicstarter
thnx!! Als het lukt zullen jullie me vaker zien hier. ;) Zo niet dan issie stuk..

Verwijderd

ik heb mn 600 op 800 en dat is een 600core voor zover ik er van kan maken en volgens mij is het ook een 600 die gebruik maakt van .25micron zooi .18 waren/zijn beter over te klokken dacht. ik vermoed dat jij ook .25 zal hebben maar je weet maar nooit ;)

• VKC
  • Laatst online: 28-04 10:55

VKC

heb mijne op 700
werkt goed

kijk mbv cijfer code op cpu
uit welke week hij komt is het een 52 dan heb je possible een 700 core
ik heb een week 43 een 650 core

B4K4^NI...

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Hehe, het belangrijkste zijn jullie vergeten >:)

Hij moet inderdaad de casing openkraken om te zien wat voor core hij heeft. Maar daarna kan hij nog niets :D

Je zult een zogenaam Gold Finger Device (GFD) aan moeten schaffen (kun je tegenwoordig wel goedkoop 2e hands krijgen) om daarna de instellingen te veranderen. Alle instructies over hoe dat moet zul je wel kunnen vinden op die sites waar je gaat kijken :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Umm? Ohh.. jah jah. :? :? Heh, ik begin een klein beetje te twijfelen, of dit wel zo slim is. ;( Nja, ik zal eens rond vragen voor zo'n 2e hands dingetjuh. Of iemand vanwie het 't lenen ken. ;)
iig thnx voor jullie reakties!

Greetz,
OkkE

• VKC

VKC

no thanx all in a days work

1 je garantie vervalt
2 je hoeft de heat transfer plaat er niet perse af te halen
3 plastic kapje moet er wel af om te kunnen oc'en
4 gfd is nodig
5 max 1,95 volt setting
6 max 80 graden (niet te lang!)
7 zo wie zo 40% oc baar
8 goeie cooler nodig
9 plastic kapje is een gaafe muur versiering :)
10 golden orb er op staat gaaf!

B4K4^NI...

• actieman
  • Laatst online: 28-03 16:08
* kuch *

heb hier nog TD2 (is ook Golden Fingers Device) liggen :)

I’m not like the OTTERS

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 23:03 schreef VKC het volgende:
no thanx all in a days work

1 je garantie vervalt
2 je hoeft de heat transfer plaat er niet perse af te halen
3 plastic kapje moet er wel af om te kunnen oc'en
4 gfd is nodig
5 max 1,95 volt setting
6 max 80 graden (niet te lang!)
7 zo wie zo 40% oc baar
8 goeie cooler nodig
9 plastic kapje is een gaafe muur versiering :)
10 golden orb er op staat gaaf!
1. Is het al, heb al eerder geklooit. ;)
2. Uh? Nja, laat ik wel zitte dan.. :?
3. Ok.. doen we. :)
4. Daar mot ik nog aan zien te komen dan. In wat voor zaak is zoiets te koop? MediaMarkt? Of alleen via via.. enne, hoe duur is zoiets?
5. Roger that!
6. Heh, logisch.. :)
7. Hmm, nice.. *D ik wilde +/- 650 proberen.
8. Ik heb dit gekocht, morgen haal ik het op: 2x spire casefan 80x80x25mm JF08025B + 1x Spire SocketA 1x BB MA324-15. Is dat voldoende? Of heb ik meer/andere dingen nodig??
9. Heh, of hij het grof-vuil. :D
10. tsja, heb het al bestelt, krijg het morgen. Zonder nu nog weer zo'n Orb te kopen. Niet?

Nou, iedergeval thnx alot!! Ik moet nu nog zo'n GFD hebbe en dan kan ik beginnen. ;) Zou het misschien een idee zijn als ik eerst mijn P1-233 overclock, om te zien of dat lukt.. of is dat zo heeeeel anders dat ik er nog nix van leer??

Greetz,
OkkE

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Op donderdag 25 januari 2001 23:10 schreef actieman het volgende:
* kuch *

heb hier nog TD2 (is ook Golden Fingers Device) liggen :)
Tsja, damn! Ik ken echt heel slecht duits. Maaruh, wil je er vanaf?? *D :9~

• VKC

VKC

www.oc-shop.nl

onder gfd

suc6 en laat weten wat je haalt!

B4K4^NI...

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:27

FutureCow

(C) FutureCow

ik wil ook zo'n GFD kopen maar hoe haal ik mijn Slot A proc. uit mijn Slot A hij zit nemlijk precies onder de voeding en er zitten van die klemmen waar hij inzit hoe maak ik die los????

• martijn12345
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

8. Ik heb dit gekocht, morgen haal ik het op: 2x spire casefan 80x80x25mm JF08025B + 1x Spire SocketA 1x BB MA324-15. Is dat voldoende? Of heb ik meer/andere dingen nodig??
Hebben we het hier nou over een slot a of socket a processor :?

Geen inspiratie

• Spooksel
  • Laatst online: 10:34

Spooksel

Spooksel!

Op donderdag 25 januari 2001 22:57 schreef OkkE het volgende:
Umm? Ohh.. jah jah. :? :? Heh, ik begin een klein beetje te twijfelen, of dit wel zo slim is. ;( Nja, ik zal eens rond vragen voor zo'n 2e hands dingetjuh. Of iemand vanwie het 't lenen ken. ;)
iig thnx voor jullie reakties!

Greetz,
OkkE
ja tuurlijk, dan leen je zo'n ding van iemand... die wil het natuurlijk ook nog een keer terug en dan zit je weer met een 500 :)

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 21:12

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Op donderdag 25 januari 2001 23:41 schreef OkkE het volgende:

Zeg eh, voor zover ik weet hebben we geen SocketA CPU's met zwarte plastic behuizingen en op 500MHz dus ik zou die cooler maar niet gebruiken ;)

Laat maar.. .

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Um,
ja sorry! :) Dat was een foutje, het was idd een Slot A..

Greetz,
OkkE

• actieman
  • Laatst online: 28-03 16:08
Op donderdag 25 januari 2001 23:42 schreef OkkE het volgende:

[..]
Tsja, damn! Ik ken echt heel slecht duits. Maaruh, wil je er vanaf?? *D :9~
Wel is klein kaartje, wat je na het openbreken van je case op de debugport van je athlon k7 kun prikken, neemt niet veel ruimte in en doet het tot 2,05 volt en 1050mhz. (hoewel ik betwijfel of je dat zult halen met je K7-500 ;)

maarre ik zal je wel ff melen, aangezien dit niet helemaal de juiste plaats is om dingen te verkopen ;)

I’m not like the OTTERS

Pagina: 1