Ik heb pas een HQ Wireless 2.4Ghz System gekocht, waarbij je een zender aansluit op de distributie, en de ontvanger op de tv waar je wil kijken gewoon via scart. Nu ik zit op een studentenresidentie waar er enkel kabel ligt in de keuken. Dus de zender moet vertrekken vanaf de keuken, dan zitten er nog 2 kamers tussen (van elk 3x4 meter) en dan komt mijn kamer. Normaal kan dit geen problemen geven maar er kunnen natuurlijk wel storende factoren onderwegs zitten. Ik ontvang hier altijd een vrij zwak signaal. Ik heb wel vrij goed beeld (beetje sneeuw) maar om de 5 seconden een plof in het geluid en een paar lopende witte streepjes over het beeld, alsof er plots iemand de antenne zou aanraken ofzo. Ik heb alle 4 kanalen al geprobeerd en verschillende posities, maar er zijn natuurlijk ontelbare instelmogelijkheden ivm zender en ontvanger. Nu is mijn vraag of er iemand tips voor mij heeft? Iemand die ook ervaring heeft met dit type systeem? Ik zou alle hulp kunnen gebruiken zodat ik geen spijt moet krijgen van mijn aankoop. De afstand tussen zender en ontvanger trouwens is ongeveer 10 meter en volgens de gegevens moet het tot 30 meter indoors reiken.
Mijn ervaring met een 2.4Ghz video transmitter is redelijk slecht. Ik woon in stedelijk gebied met zo ongeveer 10 verschillende netwerken binnen bereik en ik heb geen goede ontvangst voor elkaar weten te krijgen, terwijl bij mij de apparaten op 10 meter, in direct zicht van elkaar stonden, zonder muren oid. Ook was het signaal erg gevoelig voor personen die door het signaal liepen, dan viel het beeld helemaal weg.
Als je om de 5 seconden storing krijgt, kan het zijn dat er een ander 2.4Ghz apparaat een signaal uitstuurt dat stoort. Wat ook meespeelt - zeker in een keuken - zijn andere hoogfrequente apparaten, magnetrons, tl buizen, etc.
Als je om de 5 seconden storing krijgt, kan het zijn dat er een ander 2.4Ghz apparaat een signaal uitstuurt dat stoort. Wat ook meespeelt - zeker in een keuken - zijn andere hoogfrequente apparaten, magnetrons, tl buizen, etc.
Heeft je zend apparatuur uberhaupt een tuner ingebouwd zitten?
Anders wordt het kijken naar het kanaal wat de rest ook doet..
Beste oplossing is toch via de kabel zelf te kijken.
Eventueel een huisversterker er tussen en vanuit daar met coax12 naar je tv toe.
Als je de oplossing gebruikt met versterker dan moet 30meter geen probleem zijn.
meeste problemen van slecht beeld komen door gebruikte bekabeling en de gebruikte connectoren
Anders wordt het kijken naar het kanaal wat de rest ook doet..
Beste oplossing is toch via de kabel zelf te kijken.
Eventueel een huisversterker er tussen en vanuit daar met coax12 naar je tv toe.
Als je de oplossing gebruikt met versterker dan moet 30meter geen probleem zijn.
meeste problemen van slecht beeld komen door gebruikte bekabeling en de gebruikte connectoren
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Ikzelf gebruik het tussen mijn studeer en slaapkamer. Ik heb alleen een trust dingetje (niet echt HQ, maar de tv in de slaapkamer is ook niet zo groot).
Ik merk dat het ding zelfs stoort op mijn bluetooth mobiel. Er zit ontiegelijk veel meuk in die 2,4 band. Magnetron, wifi, bluetooth en draadloze telefoons.
Die 30 meter is daarnaast ook een laboratorium afstand gemeten onder de meest ideale omstandigheden.
Ik zou, zoals klaasbram ook al aangeeft, gewoon voor een versterker + redelijk goede coax gaan. Eventueel sluit je een dealtje met de 2 tussenliggende bewoners dat je de kabel zo laat lopen dat jullie alle drie een aansluiting krijgen.
Ik merk dat het ding zelfs stoort op mijn bluetooth mobiel. Er zit ontiegelijk veel meuk in die 2,4 band. Magnetron, wifi, bluetooth en draadloze telefoons.
Die 30 meter is daarnaast ook een laboratorium afstand gemeten onder de meest ideale omstandigheden.
Ik zou, zoals klaasbram ook al aangeeft, gewoon voor een versterker + redelijk goede coax gaan. Eventueel sluit je een dealtje met de 2 tussenliggende bewoners dat je de kabel zo laat lopen dat jullie alle drie een aansluiting krijgen.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Het is idd eentje met ingebouwde versterker. Ik kan niet via coax naar mijn kot, de infrastructuur hier laat dat niet toe en het is bovendien verboden door de huisregels. Toch heb ik heel veel irritante storing en een zwak signaal, waar ik de toestellen ook plaats. Bovendien heb ik ook het probleem dat als er mensen voorbijlopen het signaal serieus beïnvloed wordt.
ik heb alles nu zo kunnen plaatsen dat er geen storing meer is als er mensen voorbij lopen (dichter tegen het raam) en het beeld + geluid ook behoorlijk goed is, maar nu blijft er wel elke minuut ongeveer een storing op video en audio tevoorschijn komen, soms weinig soms heel hevig maar kort. Ik werk op het eerste kanaal, de andere 3 zijn helemaal niet bruikbaar. Iemand een idee hoe dit komt? Want er is goeie verbinding dat is duidelijk.
Zet in de directe omgeving een voor een apparaten uit die mogelijk kunnen interferen en kijk of de storing verdwijnt. Aan de periode te zien zou het op zijn minst wel een enigsinds intelligent apparaat moeten zijn, ik ken iig geen magnetrons die 1x per minuut iets doen. Zijn er Wifi stations ofzo in de buurt, mensen met BT telefoons, draadloze headsets, etc?Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:45:
ik heb alles nu zo kunnen plaatsen dat er geen storing meer is als er mensen voorbij lopen (dichter tegen het raam) en het beeld + geluid ook behoorlijk goed is, maar nu blijft er wel elke minuut ongeveer een storing op video en audio tevoorschijn komen, soms weinig soms heel hevig maar kort. Ik werk op het eerste kanaal, de andere 3 zijn helemaal niet bruikbaar. Iemand een idee hoe dit komt? Want er is goeie verbinding dat is duidelijk.
Pagina: 1