Toon posts:

Wifi netwerk sneller herkennen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos router (Davolink 201) van Tele2 en een wifi netwerkkaartje in m'n pc onder XP. Het werkt priema maar toch een kleine ergernis die hopelijk opgelost kan worden.

Als ik de pc opstart word het netwerk soms meteen herkent en kan ik meteen internetten en of wat anders. Maar vaak duurt het een tijdje (een paar seconde tot minuten) voordat hij hem heeft herkent. als ik zelf naar draadloze netwerk verbindingen laat zoeken heeft hij hem na een paar keer wel gevonden en maakt hij vanzelf verbinding.

Is het mogelijk om extra instellingen in te stellen bij mijn netwerkkaart van de router zodat hij het netwerk sneller herkent. Er zit een WEP encriptie op (WPS kan niet bij deze router :()

Ik heb in de FAQ gekeken maar daar staat niets over deze extra instellingen.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat is wps? Mocht je WPA bedoelen, dat kan ook prima met dat ding.

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 96GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel wpa. Ik heb dit menutje in de router zitten.
Afbeeldingslocatie: http://www.basandra.nl/WPA.jpg
Maar ik heb me laten vertellen dat je dan een radius server moet hebben draaien :S
Ik zou niet weten wat ik daarvoor zou moeten invullen, google en GOT kunnen me het ook niet laten zien via de search.

Maar over het connectie probleem zou het schelen als ik de ip, gateway invul van m'n router in de netwerkinstellingen van mijn kaart

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Het moet mogelijk zijn WPA te gebruiken zonder radius server :S

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Inderdaad, zoals ChaserBoZ_ al zei, wpa is zonder radius te gebruiken, radius dient alleen voor een nog sterkere beveiliging, maar zowel wpa1 als wpa2 kan zonder radius. Ik heb zelf met een accesspoint wpa1 draaien, gewoon zonder radius.

Maar om even terug te komen op het sneller herkennen van je wifi, gebruik je de tool van windows voor draadloze verbinding of een tool die bij de wifi kaart is geleverd? Gebruik je het eerste, probeer dan de tool van je wifi kaart eens, vaak kun je daar namelijk profielen instellen, wat misschien je probleem oplost.

edit:
Stel anders inderdaad een statisch ip in, wil ook nogal eens helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ben1985 op 24-04-2006 13:49 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Ik heb dit 'probleem' ook. Een vast IP wil ik niet aan (want connecten op verschillende plekken) maar af en toe duurt het gewoon een tijdje voordat mijn XP het (meest gebruikte) default wireless profiel oppakt. Nog geen externe tools geïnstalleerd, maar ik hoopte eigenlijk stiekem op een Windows-fix (zonder extra meuk in m'n system tray :))

Wees consequent, maar niet altijd

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:12

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Windows is daar vrij langzaam mee, daar doe je volgens mij niets aan, dat zie ik op alle laptops. Je zult dan dus echt tooltjes van fabrikanten moeten gaan gebruiken, die connecten een stuk vlotter.

Hier stond een dode link.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Is er misschien onderscheid tussen WPA en WPA-PSK? Dan moet je nl de laatste hebben, WPA-PSK is voor thuisnetwerken, zonder RADIUS-server..

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 08:05

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:17:
Ja ik bedoel wpa. Ik heb dit menutje in de router zitten.
[afbeelding]
Maar ik heb me laten vertellen dat je dan een radius server moet hebben draaien :S
Ik zou niet weten wat ik daarvoor zou moeten invullen, google en GOT kunnen me het ook niet laten zien via de search.

Maar over het connectie probleem zou het schelen als ik de ip, gateway invul van m'n router in de netwerkinstellingen van mijn kaart
jij hebt een tele2 abo? Zo ja, dan heb je niet goed genoeg gezocht. Tele2 ondersteund geen wpa (zonder radius) op hun routers zover ik heb kunnen achterhalen...
zie hier

I'm not as think as you stoned I am

Pagina: 1