HD onleesbaar. FIXMBR commando?

Pagina: 1
Acties:

• Dunbar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-02 17:04
Gister is mijn tweede HD onleesbaar geworden. Op mijn eerste HD draait mijn systeem dus ik kan nog gewoon booten enzo en windows draait nog als een zonnetje. Alleen wanneer ik in windows explorer kijk zie ik dat de twee partities op mijn 2e HD hun naam zijn kwijtgeraakt en wanneer ik ze wil benaderen geeft Windows aan dat ze niet zijn geformateerd.

Inmiddels heb ik met EasyRecovery zo goed als het kon alle belangrijke bestanden gered (foto's) maar het liefst wil ik natuurlijk gewoon weer mijn ouwe mappen terug. Omdat er qua hardware niks mis lijkt te zijn met mijn schijf denk ik dat er iets softwarematigs mis is.

Nu zegt de FAQ dat je het kunt proberen te herstellen met het FIXMBR commando via windows repair. Alleen, mijn windows is niet kapot, en de schijf waarop mijn windows draait ook niet. Kan het kwaad dat ik dit commando gebruik, of heeft het alleen betrekking op de schijf van waaruit mijn windows draait?

Of heeft iemand anders nog een oplossing voor dit probleem?

Tomorrow is often the busiest day of the week

Verwijderd

er is een programmaatje... PartitionDoctor ofzo. Zoek daar eens op... die werkt wellicht. Het kan overigens zijn dat je HD dood is... Smart komt namelijk vaak pas later :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

eerste link van google:

http://www.microsoft.com/...cons_fixmbr.mspx?mfr=true

En als je fixmbr draait op je verkeerde schijf dan gaat er nog niet zoveel mis hoor.

Ik denk dat echter gewoon de data schijf opnieuw moet partioneren met

Control panel -> computer management -> storage -> disk management.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dunbar
Ja, ik ben nu ook an het spelen met Testdisc. Die heeft mijn partities al gevonden, maar ik ben nu ff door hun readme aan het zoeken hoe ik het op moet slaan.

• Dunbar
Nja, Testdisc hielp dus ook niet :(

Met het commando CHKDSK zie ik dat er echt heel veel segmenten onleesbaar zijn, dus ik vrees het ergste voor mijn schijf...

In die link van Microsoft staat dat het wel erg riskant kan zijn om FIXMBR te gebruiken als je niet de juiste schijf te pakken hebt.

Als je de schijf opnieuw partitioneert ben je toch ook al je data kwijt?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dunbar schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:18:
In die link van Microsoft staat dat het wel erg riskant kan zijn om FIXMBR te gebruiken als je niet de juiste schijf te pakken hebt.
Er staat ook bij hoe je de drive moet selecteren. Eh, je hebt de kritieke data toch al? ALs je een betrouwbare schijf wilt hebben dan zou je gewoon moeten formateren.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1