Toon posts:

[java] access denied melding bij versturen van email

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Shalom,

Ik wil via een servlet een email versturen. Ik heb zelf geen mailservert maar wil gebruik maken van de mailserver van de uni. Als ik onderstaande code test krijg ik echter de melding: sun.net.smtp.SmtpProtocolException: 550 5.0.0. Access denied. Ik heb uiteraard het vermoeden dat ik username en password moet opgeven maar kan op google en got de oplossing niet vinden. Het mag best een quick and dirty oplossing zijn, het gaat erom dat het werkt. Heeft iemand een idee hoe ik dit envouig kan fixen. Alvast dank!!

P.S. Ik werk vanuit huis vanwaar ik via Outlook de mailserver van de uni kan benaderen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
import sun.net.smtp.SmtpClient; 
String host = "mstore.eur.nl"; 
String from = "boeiend"; 
String to = "piet@hotmail.com"; 
SmtpClient smtp = null; 
try { 
      smtp = new SmtpClient(host); 
      smtp.from(from); 
      smtp.to(to); 

PrintStream msg = smtp.startMessage(); 

msg.println("To: " + to); 
      msg.println("Subject: Onderwerp."); 

msg.println(); 
      msg.println("GOED BEZIG."); 

smtp.closeServer(); 
    } 
catch (IOException ex) { 
    } 
  }

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 11:21 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 18:04

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk liever naar de JAVA Mail API: http://java.sun.com/products/javamail/ ;)

Daarbij mag je volgens mij vanaf je Servlet geen verbinding maken naar een andere host. Alleen maar naar de host waar de servlet draait. Dus zal je of zelf een mailserver moeten draaien, of ook nog iets met de security van de Servlet moeten gaan doen :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• IceOnFire
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
waarschijnlijk loop je puur tegen de anti-relay van de mailserver op. als je je universiteitsadres als afzender opgeeft of bij het verzenden eerst je unigebruikersnaam en wachtwoord gebruikt werkt het waarschijnlijk wel

• den 150
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Geen ervaring met de sun mail classes, maar aangezien het sun.* en niet com.sun.* packages zijn raad ik aan om iets anders te proberen, zoals de mail library van apache: http://jakarta.apache.org/commons/email/

Verwijderd

Topicstarter
ja psies usertname en password opgeven....ik snap dat dat waarschijnlijk gaat werken. Het probleem is alleen dat ik nergens kan vinden hoe je die waardes meegeeft aan de mailserver......

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

momania schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:24:
Daarbij mag je volgens mij vanaf je Servlet geen verbinding maken naar een andere host. Alleen maar naar de host waar de servlet draait. Dus zal je of zelf een mailserver moeten draaien, of ook nog iets met de security van de Servlet moeten gaan doen :)
Servlet =/= Applet ;)

Een servlet draait in een door de ontwikkelaar beheerde omgeving, niet bij de client. Er is dus geen enkele redenen om standaard al allemaal security of sandbox-omgevingen in te richten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 18:04

momania

iPhone 30! Bam!

Oh shit :X

* momania moet nodig even meer koffie naar binnen gooien :+

Anyway blijft het wel beter om geen sun.* dingen te gebruiken om mail te versturen, dat kan makkelijker met de java mail api, of de apache commons mail api :)

[ Voor 30% gewijzigd door momania op 24-04-2006 11:34 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

momania schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:24:
Dus zal je of zelf een mailserver moeten draaien, of ook nog iets met de security van de Servlet moeten gaan doen :)
Maar dan zou er een SecurityException gegooid worden en ik verwacht niet dat een sun* mailclient die catched en in een SmtpProtocolException verpakt (en anders :X).

[ Voor 3% gewijzigd door Confusion op 24-04-2006 13:24 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

scheelt het niet als je een normaal mailadres invuld als afzenden.
Veel mailservers controleren dat voordat ze versturen
Pagina: 1