Ik heb een GUI met een JList waarin ik op dit moment gebruikersnamen (voornaam, evt tussenvoegsel, achternaam) neerzet door middel van een JDBC koppeling en SQL. Het is ook de bedoeling dat ik die gebruikers kan wijzigen en verwijderen. Het probleem is dat gebruikersnamen ook dubbel kunnen zijn .(meerdere Jan Jansens
) Ik dacht dus: dan pak ik een HashMap om daarin als key het sofinr te zetten en als waarde de naam.
Als ik een gebruiker wil wijzigen staat in de JList de voornaam, (tussenvoegsel), achternaam. Hoe krijg ik het voor elkaar om van een gebruiker uit de JList weer het sofinr dat in de HashMap staat terug te krijgen? Hier is het probleem bij dat in de JList meerdere dezelfde waardes kunnen staan...
Als ik een gebruiker wil wijzigen staat in de JList de voornaam, (tussenvoegsel), achternaam. Hoe krijg ik het voor elkaar om van een gebruiker uit de JList weer het sofinr dat in de HashMap staat terug te krijgen? Hier is het probleem bij dat in de JList meerdere dezelfde waardes kunnen staan...