Toon posts:

[LAPTOP] Beeldscherm flikkert - backlight dood?Acer TM 420

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Sinds zo'n 2,5 jaar ben ik in het bezit van een Acer Travelmate 420. Een laptop die mij tot op heden twee maal heeft af laten weten, ik pas voor een derde keer. Het probleem is dat het beeldscherm van mijn laptop knippert (waarschijnlijk hét bekende probleem met de backlight).

Wat er precies kapot is kan ik niet zeggen, maar het lijkt erop alsof de verbinding vanuit het scherm richting mobo ergens knelt o.i.d.(ik heb ooit iemand iets horen zeggen over draadjes in het scharnier van het beeldscherm)... Wanneer ik namelijk aan mijn scherm kom en deze open of dichtklap, is er een grote variatie in zichtbaarheid op mijn beeldscherm. Gedurende een lange periode was het mogelijk om een stand te vinden die zowel prettig was voor de ogen (goede zichtbaarheid) als de nek (goede kijkhoek). Echter, sinds een tijdje is het niet meer mogelijk om fatsoenlijk naar het beeld te kijken zonder het idee te hebben naar een beeld te kijken met een vernieuwingsfequentie van 20Hz...

Ik heb 6 maanden na aanschaf hetzelfde probleem gehad, hem naar Acer opgestuurd en via de garantieregeling alles (kosteloos) laten vervangen. (N.B. Goede service, het duurt alleen wel 6 weken). Een klein jaar later begon de ellende weer opnieuw, echter nu is er geen sprake meer van garantie.

Ik heb me helemaal suf gezocht in GOT en Google, maar ik kon nergens een passend antwoord vinden op mijn vraag. Ik ben op zoek naar informatie zodat ik zelf mijn beeldscherm kan repareren (op de beste manier) of een goede tip m.b.t. reparatie.

Alvast bedankt voor de moeite.

Edit: Hier een linkje gevonden voor het vervangen van de backlight en de invertor. Weliswaar geen acer, maar toch. Nu nog de goede spullen.
Daarnaast heb ik hier ook nog wat info gevonden over backlight problemen. Het begint te lijken op een probleem met de kabels richting beeldscherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 13:26 ]