Toon posts:

Vervanger Router USR8003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt de wanhoop nabij met de USR8003 router. Dus ben nu toch maar opzoek naar een nieuwe router. En heb nu een bepaald aantal eisen die ik de router stel mede ook omdat er waarschijnlijk over gegaan wordt op een andere provider en internet.

Overigens mag Draytek wel genoemd worden als vervanger alleen heb ik slechte ervaringen met draytek (niet qua service overigens die is top). Heb namelijk een Vigor 2200E gehad, en de eerste brande door, de tweede idem, en de derde ging net buiten de garantie plotseling dood. Oorzaak nooit achterhaald, en aan de stroomvoorziening ligt het niet anders waren de US Robotics routers of mijn modem ook doorgefikt.

Maar hierbij de eisen die ik heb:

- Router dient op Wanadoo Cable te draaien, maar op den duur waarschijnlijk ook Wanadoo ADSL Family aan te kunnen (20Mbit) (dus moet snelle doorvoer aan kunnen)

- Router dient gekoppeld te kunnen worden aan een USR8054 wireless router voor het wireless gedeelte.

- Router dient ingebouwde Firewall te hebben.

- Liefst ook beetje uitgebreide instel mogelijkheden (zoals de drayteks hebben).

- Bedrag mag niet meer zijn als een 150 euro (niet geheel onbelangrijk ;))

Bevindingen van routers mogen uiteraard ook gegeven worden, want ben het in 5 jaar tijd 4 routers er door heen jagen wel onderhand zat. Dus zoek eens iets goeds en stabiels (want de USR8003 is een stabiliteits ramp :))

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren

Verwijderd

Topicstarter
Hmm na 14 dagen nog weinig reply's....

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:16
Correct me if i'm wrong.... maar die 8054 is toch ook een router? Genoeg in te stellen (maar dat is mijn mening) dus dat lijkt me een goede, goedkope oplossing :)

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Verwijderd

Topicstarter
Winkelhaak2002 schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 10:05:
Correct me if i'm wrong.... maar die 8054 is toch ook een router? Genoeg in te stellen (maar dat is mijn mening) dus dat lijkt me een goede, goedkope oplossing :)
Klopt alleen vind US Robotics als router niet echt degelijk. Heb heel veel problemen op dit moment met MSN, en Sharing programma's. De routers klappen er constant uit ondanks het updaten van de firmware en het port forwarding principe. Zelfs als ik in de DMZ waarde ga staan helpt het niks.

Wordt er nogal moedeloos van op dit moment en wil een router die niet zoveel problemen kent. Tevens kan de USR routers de snelheid van de nieuwe lijnen ADSL2+ niet aan. Dit is ook de reden dat ook een draytek vigor 2300 bijvoorbeeld geen optie meer is. Dit wil ik alvast goed hebben omdat ik van de kabel af ga en naar ADSL met bellen ga. Dit is in ons geval dan Wanadoo Family 20Mbit.

Vanwege die verandering zoek ik een router die ten eerste die snelheid aan kan van Wanadoo Family, veel kan instellen.

Zoals ik al aangaf was ik altijd wel tevreden over Draytek zijn functionaliteit alleen dat er bij mij die routers allemaal dood zijn gegaan is het vertrouwen in de degelijkheid een beetje weg.

Ik hoop dat jullie nog tips hebben voor routers waar ik naar kan kijken. En als budget moet je rekenen tot een max. van zeg een 140/150 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand tips?