Toon posts:

Waarom de "Lekker Roken"-reclame op de frontpage?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarom het aanprijzen en bevorderen van deze nogal gevaarlijk te noemen hobby die jaarlijks duizenden slachtoffers maakt? Is dit geen over "lijken" gaan mentaliteit?

Afbeeldingslocatie: http://www.teleacnot.nl/sites/bruggen_bouwen/gfx/d_opdracht1b.jpg

Als er nu ook nog een link bij stond die waarschuwen over de gevaren van het roken had ik er nog enig begrip voor kunnen hebben. Nu niet.

Ik zou zelf als tegenaktie met dit willen komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.longtransplantatie.nl/arian/_images/rokerslong_groot.jpg

Daarbij. Het stinkt vreselijk, die stank gaat in je kleding zitten en al je mooie witte computerspulletjes worden geheel geel.
Een roker gebruikt natuurlijk zwart of grijs materiaal om vast te wennen aan de rouwkamer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:16

momania

iPhone 30! Bam!

Bedankt voor het generaliseren :Y)

:/

Alsof alleen de rokers een probleem zijn in deze maatschappij en de meeste overlast verzorgen :|

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:31
Omdat ze niet de enige overlast veroorzaker zijn mogen ze niet worden aangepakt?

*klik net op de link, vind wel kicken site :D
precies mijn humor :+

[ Voor 32% gewijzigd door sarcast op 24-04-2006 10:54 ]

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Duidelijk dat je niet op de link hebt geklikt.

Het is namelijk een campagne tégen roken :)

Edit: :w Zoefff :P

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2006 10:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 22:22

Zoefff

❤ 

Heb je die campagne uberhaupt al eens bekeken :X

http://www.lekkerroken.nl/ dus.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-10 08:43
Mmm, reclame gemaakt door de kankerstichting ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Had je al op het linkje van de reclame geklikt....... zou ik even doen, maakt je post redelijk overbodig.

Edit: gelukkig niet de allerlaatste spuit 11 \/ \/ \/ :)

[ Voor 27% gewijzigd door vanenkelen op 24-04-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gozer, het is een ANTI roken reclame 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door P_de_B op 24-04-2006 10:53 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-10 23:11

mace

Sapere Aude

edit: what they said ^^ 8)7

Heb je wel goed gekeken naar de website in kwestie voordat je je mening erover uitspreekt?
Ik denk van niet :/

Het is nl. een website die ook gewoon anti-roken is...
NATUURLIJK WIL JIJ WINNEN!

Maar let op, alleen als jij stopt met roken maak je kans. Want het kan natuurlijk niet zo zijn dat mensen die blijven roken er met de prijzen vandoor gaan. Om kans te maken op de prijzen hoef je als roker maar 1 ding te doen. En dat is STOPPEN… en dit minimaal 1 maand volhouden. Inderdaad, dit is een stoppen-met-rokenwedstrijd. Jouw kans om van je verslaving af te komen én tegelijkertijd een prijs te winnen.

Stoppen met roken is vaak moeilijk. Maar… je staat er met QUIT & WIN niet alleen voor. Je krijgt van ons alle support die je nodig hebt om succesvol te stoppen. Bovendien kies je zelf een buddy die jou wil helpen om het stoppen vol te houden. Voor de buddy is het ook interessant. Want als jij wint, wint je buddy ook een geldprijs.

Dus bedenk je niet langer en pak die kans!
Waar ik dus een beetje ziek van wordt, zijn mensen die hun mening vormen over iets zonder dat ze ook maar iets van het onderwerp afweten :(

[ Voor 12% gewijzigd door mace op 24-04-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:50:
Bedankt voor het generaliseren :Y)

:/

Alsof alleen de rokers een probleem zijn in deze maatschappij en de meeste overlast verzorgen :|
Nou nee hoor. Je ziet al dingen die er niet zijn. Net zoals vele waarschuw ik gewoon tegen de gevaren van het roken. Iedereeen moet zelf weten wat ie doet. Je mag van mij ook onder een auto lopen.En generaliseren. Ik generaliseer de roker omdat ze allemaal hetzelfde doen, roooken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:17

rg-mohwa

Phoe Hé

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:54:
[...]

Nou nee hoor. Je ziet al dingen die er niet zijn. Net zoals vele waarschuw ik gewoon tegen de gevaren van het roken. Iedereeen moet zelf weten wat ie doet. Je mag van mij ook onder een auto lopen.En generaliseren. Ik generaliseer de roker omdat ze allemaal hetzelfde doen, roooken :P
ja sorry hoor maar voordat je gaat zeuren over reclame kijk dan eerst waar de reclame voor bedoelt is ...voordat je tegenover mij (een wel roker) gaat zeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

[...]
Je ziet al dingen die er niet zijn.
Jij dus ook: zonder de link de bezoeken, denk je al te weten wat het in houdt. 8)7

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

[...]

Ik ga jou ook even generaliseren:

Jij bent weer een of andere anti-rook fundamentalist, die elke kans aangrijpt om zo veel mogelijk te zeiken. Je bent niet bijster intelligent, anders had je wel even de zaak onderzocht waar je over zeikt.

Ook vind je het nodig om jezelf te bewijzen tegenover anderen, waarschijnlijk komt dit door een klein zelfbeeld en grote onzekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-10 16:34

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

[...]

Jij gaat toch ook geen post maken en ons waarschuwen over het feit dat we moeten oppassen bij het oversteken en foto's posten waarin je mensen ziet die zijn overreden.
Ik houd ook niet van roken, maar zulke posts met fundamentalistische trekjes geeft niet-rokers en mensen die er wat van zeggen als ze er echt last van hebben een slechte naam.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Het is weer eens wat anders dan die weggeteerde longen :X Bah.
Jammer dat je als niet-roker met deze ranzigheid en onzin wordt geconfronteerd.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat er staat "lekker roken" kan als anti-rook campagne verkeerd worden opgevat, vooral door jongeren.Mijn eerste indruk toen ik op de link klikte zegt genoeg. Ik keek even niet verder en iemand van 12 jaar zal dat ook niet doen, en rustig door roken.

Kortom, een slechte campagne.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:21
De idiote hetze tegen rokers houd aan :/

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:58
LOL @ die reclame opzet :D .

[ Voor 4% gewijzigd door My-life op 24-04-2006 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ephymerous schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:58:
De idiote hetze tegen rokers houd aan :/
Je ziet het echt verkeerd. Ga lekker door met roken jongen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:58:
Het feit dat er staat "lekker roken" kan als anti-rook campagne verkeerd worden opgevat, vooral door jongeren.Mijn eerste indruk toen ik op de link klikte zegt genoeg. Ik keek even niet verder en iemand van 12 jaar zal dat ook niet doen, en rustig door roken.

Inderdaad. Dat er op banners "free screensaver" staat houdt ook niemand tegen om tóch screensavers te installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2006 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SG ---> FA.

Al geloof ik dat het antwoord al is gegeven. Als er per se een tegenactie bij zou moeten staan, is het een Marlboro / Camel / Gauloise / Stuyvesant / whatever reclame :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:33

mulder

ik spuug op het trottoir

De idiote hetze tegen rokers houd aan
Dude, ik heb jaren gerookt, rook jointjes, maar ik ben wel zo realistische om in te zien dat roken allang verboden had moeten zijn, zeker in het openbaar.

oogjes open, snaveltjes dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:00:
[...]

Je ziet het echt verkeerd. Ga lekker door met roken jongen :D
Ga jij lekker door met campagne voeren jongen :D
Je doet me denken aan president Bush ;)
Don Facundo schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:02:
[...]

Dude, ik heb jaren gerookt, rook jointjes, maar ik ben wel zo realistische om in te zien dat roken allang verboden had moeten zijn, zeker in het openbaar.
En jointjes roken mag dan nog wel? Dat is ook raar :?

[ Voor 38% gewijzigd door mace op 24-04-2006 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Laatst online: 18-10 21:31
Hij zegt dus, als roker zijnde.. dat hij het eens is met mensen die zeggen dat het verboden zou moeten zijn. Niet dat roken niet mag en jointjes wel :)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Zullen we de discussie over wel of niet roken, over de schadelijkheid et cetera et cetera buiten dit topic houden? Daarover kan beter een SG-topic of iets dergelijks gestart worden. Dit topic houden we voor de vragen over het wel of niet kunnen van deze reclame op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:58:

Een roker zal deze link openen in omdat hij waarschijnlijk denkt hier redenen te vinden, waarom roken wel goed zou zijn. De roker zal dus wel degelijk de content lezen, en niet zoals jij - een niet-roker - even vluchtig kijken.

Het is dus een goede campagne: het trekt de aandacht van rokers aan (de doelgroep), zodat ze uiteindelijk de content lezen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind persoonlijk de reclame niet echt geslaagd. Dat je een reclame begint met een dergelijk plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1145864430.gif
maakt nou niet echt duidelijk dat het tegen roken is.

Maar dat is toch meer aan het kankerfonds om te beslissen of een bepaalde reclamemethode effectief is of niet. Als je verder kijkt dan je neus lang is (en dat doe je, als je lekker wil roken, zoals de reclame wil suggereren) dan kom je er wel achter dat het reclame van het kankerfonds is.
Ik hoop alleen niet dat ze dit plaatje als billboard reclame gaan gebruiken, want dan slaan ze de plank helemaal mis, omdat je dan de direkte link (door erop te klikken) met het anti-roken mist.

Kortom: slechte reclame, maar dat ligt niet aan tweakers.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Jullie zien de doelgroep over het hoofd. Het is de bedoeling dat een _roker_ de website bezoekt, niet mensen die toch al niet roken. Een tekst met het feit dat roken slecht is wordt door niet 1 roker bezocht. Ik denk juist dat de doelgroep aangesproken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-10 12:46

Inge Janse

post-l33t

Ik vind het ook een superslimme reclame. Zoals hierboven al aangegeven: rokers zullen juist op deze banner klikken, omdat roken in de rest van de samenleving altijd negatief benaderd wordt. Eenmaal aangekomen op de site, zullen ze snel genoeg (en op een imo erg humoristische manier) doorkrijgen wat de zender wil dat ze doorkrijgen. Dat mensen buiten de doelgroep hier niet direct het nut van inzien, lijkt me irrelevant. Ik word toch ook niet boos op Tellsell-reclames?

...zei de jongen die bijna een jaar gestopt is \o/

ingejanse.nl: dingen die ik doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk helemaal niet dat de doelgroep wordt aangesproken. Zoals bekend werken die reklames helemaal niet. De laatste antirook campagne werkte ook al niet. Ik ben nieuwsgierig en heb om die reden op die banner geklikt. Breng de rokers in contact met wat hun te wachten staat, zoals ok de VS ook gedaan wordt. Naar het mortuarium met ze, incl een cursus sectie en ontleding! :9

Om te stoppen met roken heb je "guts" nodig. Rokers zijn vaak slappelingen, net zoals mensen die alcohol misbruiken. Sterker nog. Ze hebben geen respect voor hun eigen leven en ook niet voor iemand aders leven. Ze laten andere passief meeroken. Regelmatig moet ik nog in de rook staan.

Ik ben zelf direct gestop in 2001 en heb m'n sigaretten nog een jaar lang op tafel gehad zonder ze aan te raken. Als je stopt en weer begint heb je tijd weggegooid en had je net zo goed kunnen doorgaan.

Maar als je graag wilt rokne. Be my guest. We leven hier in een (nog) vrij land.
Als je graag wilt dat ik aanwezig ben op je begrafenis laat het dan even via familie weten, en ik zal er zijn. Ik hou niet zo van verbranding (teveel rook), dus alleen begrafenissen graag:D

De replies die ik in deze thread lees zijn vnl afkomstig van roooooookers. Ik ruik het :P

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:35:
Ik denk helemaal niet dat de doelgroep wordt aangesproken. Zoals bekend werken die reklames helemaal niet. De laatste antirook campagne werkte ook al niet. Ik ben nieuwsgierig en heb om die reden op die banner geklikt. Breng de rokers in contact met wat hun te wachten staat, zoals ok de VS ook gedaan wordt. Naar het mortuarium met ze, incl een cursus sectie en ontleding! :9

De replies die ik in deze thread lees zijn vnl afkomstig van roooooookers. Ik ruik het :P
Je haalt bereiken van de doelgroep met het bereiken van je doel door elkaar. Ik durf met zekerheid te zeggen dat dit meer aanspreekt dan een foto van een paar zwarte longen.

* P_de_B is al sinds 2002 gestopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De campagne werkt wél! Ik, als roker ( :w collega's) klikte op de link omdat ik dacht dat er een positieve site over roken was. Met een béétje achtergrondkennis zou je ook weten dat reclame maken voor roken al enige tijd verboden is.

Eénmaal op de site aangekomen kon ik een glimlach niet onderdrukken, erg humoristisch en ik overwoog zelfs om te stoppen. Andere sites/mensen/redenen konden mij hier niet toe brengen.

Zo, en nu pauze, ff roken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klik nou es voor de gein op die URL. Waar valt je oog meteen op als je op "enter" klikt? Juist ja, die vrouw rechts. Oeh tof een spelletje! Ik wil meespelen!. Klik maar daarop. Je krijgt een scherm met of je echt wil mee doen. Tuurlijk wil ik echt meedoen! Dus je klikt op "ja". En wat is de 1e zien dan: "Maar let op, alleen als jij stopt met roken maak je kans". Als je niet alle meldingen leest maar doorklikt kom je op de volgende pagina met als melding: "Het besluit om je aan te melden bij QUIT & WIN maakt je een winnaar. Door je stoppen win je in ieder geval je gezondheid en nieuwe energie. En misschien ook wel een leuke geldprijs". Dus als je dan nog niet de intentie van deze website ziet, weet ik het ook niet meer.

Verder zie ik ngo deze logo's staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.quitenwin.nl/images/kwf_logo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.quitenwin.nl/images/ZilverenKruis_Achmea.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.quitenwin.nl/images/mh_logo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.quitenwin.nl/images/lb_logo.jpg

Als het een pro-roken campagne zou zijn zouden hier wel de logo's van bekende sigaretten makers staan. Of maken de bedrijven achter de logo's hierboven stiekem ook sigaretten? :z

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:38:
[...]

De campagne werkt wél! Ik, als roker (Eénmaal op de site aangekomen kon ik een glimlach niet onderdrukken, erg humoristisch en ik overwoog zelfs om te stoppen. Andere sites/mensen/redenen konden mij hier niet toe brengen.

Zo, en nu pauze, ff roken :P
Kijk nou eens. Hij, de roker "overwoog" om te stoppen. Slappeling. Overwegen is niet niet eens dichtbij "stoppen" Wees een vent en laat die rook uit je longen. Dan kun JIJ pas *echt* meedoen aan een discussie als deze. Vooralsnog ben je nog een slappeling :D

Kortom, de roker bewijst dat de campagne NIET werkt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:44:
[...]

Kijk nou eens. Hij, de roker "overwoog" om te stoppen. Slappeling. Overwegen is niet niet eens dichtbij "stoppen" Wees een vent en laat die rook uit je longen. Dan kun JIJ pas *echt* meedoen aan een discussie als deze. Vooralsnog ben je nog een slappeling :D
Zullen we het op de man spelen even per direct stoppen? Dankje :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
[...]

Ga je het nu nog over de advertentie hebben (dat is eigenlijk al discutabel op dit forum) of ga je vanuit je ivoren toren rokers belachelijk maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

[...]

Wat heeft een antirookcampagne mij te melden? Ik weet dat mijn levensverwachting er 20 jaar van omlaag gaat, denk je nou echt dat ik dat niet weet, of dat ik daar nooit over heb nagedacht?

Ik geniet gewoon van zo nu en dan een sigaretje en heb momenteel geen behoefte om te stoppen.

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 24-04-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Het FA-nut van dit topic is nul, dus maar dicht voordat het een roker vs anti-roker gevecht wordt :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.