Toon posts:

Thin client wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb hier een probleem met een Thin client.

Ik heb hier geen kant-en-klare thin client maar een oude pc omgebouwd naar een thin station, nu heb ik er net een DHCP image op gezet zoals ik altijd doe dat werkt ook allemaal prima maar dit keer wil ik geen netwerk kaart met een internet kabel maar ik wil het draadloos via een linksys pci kaartje. Dit omdat er waar het nodig is geen netwerk kastjes zijn.

Het probleem is dus dat ik geen internet door de kaart krijg , a; het lampje brand niet eens en b; drivers zitten vast niet ingebakken in die image?! Hij blijft hangen als ik hem boot bij -Network- is ook wel logisch want ik kan er niet zo draadloos netwerk in kletsen en dat die het doet, maar hij boot ook niet door? Hij blijft vastzitten in het opstarten!

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb al gezocht op:

http://thinstation.sourceforge.net
heel tweakers zon beetje wel.
google natuurlijk ook ;)

Ik denk dat ik iets moet doen in de image, soort van drivers inbakken?! En zou het lampje van de netwerk kaart niet meteen moeten branden, hoe dan ook? Want deze geeft namelijk geen licht. Gefixt :P

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 11:23 ]

• naaa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-01-2024

naaa

As an angel hits the ground

:?

:?

Zover ik weet, is het ook niet mogelijk om te booten via het netwerk gebruikmakend van een draadloze netwerkkaart. Dit omdat:
  • Er in 9 van de 10 gevallen geauthentificeerd moet worden met het AP (WDS, WPA, Radius, etc.)
  • Ik geen draadloze netwerkkaart ken die een bootrom erop heeft zitten
  • Er, zover ik weet, geen DOS drivers zijn voor draadloze gevallen. En er zijn boot-images voor het netwerk die gebruik maken van DOS (Novell oid.).
Oftewel; je zult toch iets anders moeten proberen. Bijvoorbeeld een gestripte w2k/xp installatie (of gewoon NT :Y) ) of iets van een Linux distro specifiek voor dit doel. En dan met een client naar je server toe.

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Bij deze ultrakleine distributies laat de wireless support het vaak afweten, of is het zeer ingewikkeld om het aan de praat te krijgen. Kijk naast ThinStation ook eens naar PXES... misschien dat je met die distro wat verder komt. De hardwaresupport bij PXES vind ik iig wat beter dan bij Thinstation. ;)

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:53

BHQ

Helaasch, ThinStation doet geen wireless drivers en het is nog maar de vraag of de kaart echt zal werken -als- er drivers zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen bedankt, ik heb nu alweer wireless via usb binnen dan maar weer zo. We hebben net weer een paar nieuwe Wyse terminals binnen dus die staan er weer. Dit was wel lekker goedkoop geweest; n' oude pc, wireless kaartje erin en hopla.