SATA partities weg in Partition Magic ?

Pagina: 1
Acties:

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
Hallo,

De vraag komt eerst en dan de oorzaak:

Vraag: ik kan nu wel booten van mijn XP omdat ik een image heb terug gezet maar Partition Magic ziet op mijn SATA schijf met 2 partities (de schijf met XP en D vol met data) als "een gele lege schijf" ik zie in PM geen partities meer maar windows wel ??? Maar in XP zie ik nog wel de "tijdelijke" ghost partitie die ik weg wil hebben maar in PM is deze niet zichtbaar maar wel een aantal errors op de gehele schijf hij is geel met BAD erin als tekst.

De oorzaak: (in de hoop dat jullie mij advies kunnen geven voor de volgende keer) ik heb een laptop mobile disk adapter (zo'n 2.5 inch bakkie) daar wilde ik een image VAN maken als backup van mijn laptop. Ik dus ghost2003 gestart en die ging naar DOS modus en daar bleef hij loopen omdat hij niet direct op de USB disk adapter kon komen, return to windows knalde er steeds uit in een array error van ghost.

Kortom me pc boote alleen nog maar in pc-dos van ghost en bleef dan hangen, ik dus FIXMBR en nog een FIXDISK (zoiets) gedaan vanaf de restore CD van XP maar toen was hij zijn NTLDR kwijt en boot.ini. Die weer gefixed toen miste hij *.dll bestanden toen was ik het mega zat en heb ik een oude image (helemaal leeg snif snif) teruggezet maar nu zie ik dus alleen niets meer in PM

Hoe krijg ik nu de volgende dingen weer 100%:
-Die tijdelijk ghost kleine partitie laten verdwijnen ?
-Mijn D intact houden en niet kwijt raken ?
-Mijn XP komt vanuit een image van ghost 2003 dus dat is terug te zetten en dan maar clean install...bah.

En hoe had ik het beter kunnen doen zonder in dit verhaal verzeilt te raken ?

Ik heb gezien dat er mega mega veel tooltjes zijn freeware maar ook betaald maar ik durf dat nog even niet omdat XP eigenlijk niets fouts ziet maar PM wel op de SATA disk ( zou SATA de oorzaak zijn voor PM ?)

tnx

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:11
Bleek dat de tijdelijk boot partitie van Ghost nog half aanwezig was waardoor de active partitie niet meer wist hoe groot hij was.

Even het Uber tooltje testdisk eroverheen gehaald en opnieuw laten schrijven. Nu werkt alles weer toppie met behoud van de data op D: