Slecht reagerende afstandsbediening CV

Pagina: 1
Acties:
  • 5.702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Beetje raar verhaal, maar toch wil ik het hier ff kwijt.

Sinds een aantal maanden heb ik een VW Golf 4 met centrale deurvergrendeling met afstandsbediening in de klapsleutel. Deze dus (m'n MK4 heeft er een met 2 knoppen, m'n Business MK5 heeft er wel 3, dus met kofferbak, kon zo snel niet een andere foto vinden)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a19dfee81f190485bddb4804ba9cc57d/full.jpg

Sinds een week reageert hij slecht als hij bij mij in de straat in het parkeervak staat. Niet reageren of heel slecht. Eerst dacht ik dat het aan het batterijtje lag in de AB maar de reserve sleutel reageert net zo slecht.

Ik ben er een week mee op diverse plekken geweest, en het rare is dat deze storing alleen optreed als hij bij mijn huis staat. Alle andere plaatsen (werk van m'n vrouw of tijdens privé ritten) werkt het echt feilloos.

Zakelijk rij ik ook in een andere VW Golf, en een paar dagen terug kwam ik er achter dat ook deze CV met AB slecht functioneert als het daar op de parkeerplaats staat. Als ik er mee naar m'n werk ga dan doet hij het daar prima.

Kan er een stoorzender staan bij mij in de buurt die het signaal slechter maakt of is het echt bizarre toeval?

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 24-04-2006 09:44 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb er last van met me AB van me galant als ik hier bij de oosterhof ben.
dan moet ik eerst een paar x drukken voordat hij wil reageren terwijl ik er op de meeste plaatsen geen last van heb.
nu weet ik dat er daar een hotspot zit met wifi, en denk dat deze op me AB stoort.
mischien is er inderdaad iets in je buurt wat er op je AB stoort :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
chucky666 schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:42:
ik heb er last van met me AB van me galant als ik hier bij de oosterhof ben.
dan moet ik eerst een paar x drukken voordat hij wil reageren terwijl ik er op de meeste plaatsen geen last van heb.
nu weet ik dat er daar een hotspot zit met wifi, en denk dat deze op me AB stoort.
mischien is er inderdaad iets in je buurt wat er op je AB stoort :?
Zou het echt WiFi zijn? Met die duizenden access points in Nederland zou het toch een groter probleem moeten zijn waar ik iig eerder van gehoord zou moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik weet niet of het echt aan wifi ligt.
maar punt bij mij is dat ik er in ieder geval op 2 plaatsen last van heb waar wifi hotspot aanwezig is.
dus ik denk dat die spots mij AB storen hoewel dit niet zal mogen.
het enigste is dat ik dan iets van 8x op me AB moet drukken van dichtbij wil alarm/vergrendeling aan/uitgaan.
Het is bij mij altijd in de buurt van zo'n wifi hotspot en ergens anders heb ik er geen last van en hoef ik maar 1x te drukken en van grote afstand.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2022
Hier het zelfde, maar dan in IJsselstein. Mijn auto (Opel Astra G) en die van de buurman (Opel Zafira A) en de auto van een kennis (Landrover Freelander) hebben het zelfde probleem. Voor het huis en links om de hoek werkt de AB slecht tot niet. Rechts om de hoek werkt hij tot op 2 meter afstand, er is dus iets wat het signaal zo verstoord dat het niet bij de auto aankomt.

Dit is iets van de laatste 2 maanden en op een zeer specifieke plek. Ik weet dat er een Wlan in de straat is, maar heb niet de middelen om te onderzoeken of hij de veroorzaker is of de mast van Lopik(Nederlands grootste kerstboom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Heb net ff met mijn lokale dealer gesproken. Het kwam niet zo vaak voor maar GSM masten of satelieten zouden de oorzaak kunnen zijn. Niets aan te doen dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 09:02

TwoR

Gekleurde stippen

Heb het zelf ook. Als mijn auto (peugeot 206) in een winkelstraat staat dan krijg ik hem ook bijna tot niet open met mijn AB. Ik dacht dat de schuifdeuren van al die winkels misschien het signaal verstoren.

Ook heb ik er last van als er veel auto's naast de mijne staan die ook AB hebben. Als dat zo is is de afstand waarvandaan ik hem open kan doen veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben blijkbaar de enige die zich eraan irriteert gezien ik alleen er een topic over heb geopend? :)

Maar gedeelde smart is halve smart zullen we maar zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:56

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Even een tip: hou de AB eens tegen je hoofd als je op het knopje duwt. Op de een of andere manier werkt dat als een tierelier. Tijdje terug nog getest vanaf het balkon van een hotel en de auto 50 meter verderop. Sleutel gewoon in de hand: auto ging niet opne, sleutel tegen 't hoofd: auto ging open.

Beetje offtopic: een collega van me had een jeep-achtig iets en die kon zijn auto niet starten als hij 'm bij hem thuis op de oprit had staan. Hij moest de auto dan een meter of 30 van zijn huis af duwen voordat hij kon starten. Het bleek te liggen aan een GSM-mast die de startonderbreking verstoorde. Een echte oplossing is er nooit gevonden omdat de eigenaar van de GSM-mast en de autofabrikant de verantwoordelijkheid op elkaar afschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boppert schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:17:
Even een tip: hou de AB eens tegen je hoofd als je op het knopje duwt. Op de een of andere manier werkt dat als een tierelier. Tijdje terug nog getest vanaf het balkon van een hotel en de auto 50 meter verderop. Sleutel gewoon in de hand: auto ging niet opne, sleutel tegen 't hoofd: auto ging open.
[...]
Heb je een stalen plaat in je hoofd ofzo, die de stoorzenders blokkeert van je AB? :P

;)

Die van mijn peugot doet het thuis wel goed, alleen op een 'grote' parkeerplaats met veel auto's of vlakbij een zendmast moet ik wel eens vaker drukken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
boppert schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:17:
Even een tip: hou de AB eens tegen je hoofd als je op het knopje duwt. Op de een of andere manier werkt dat als een tierelier. Tijdje terug nog getest vanaf het balkon van een hotel en de auto 50 meter verderop. Sleutel gewoon in de hand: auto ging niet opne, sleutel tegen 't hoofd: auto ging open
Ik zal het eens proberen >:) .
Beetje offtopic: een collega van me had een jeep-achtig iets en die kon zijn auto niet starten als hij 'm bij hem thuis op de oprit had staan. Hij moest de auto dan een meter of 30 van zijn huis af duwen voordat hij kon starten. Het bleek te liggen aan een GSM-mast die de startonderbreking verstoorde. Een echte oplossing is er nooit gevonden omdat de eigenaar van de GSM-mast en de autofabrikant de verantwoordelijkheid op elkaar afschoven.
De VW dealer die ik sprak had een voorbeeld dat ergens een plek was (Almere noemde hij) dat sommige merken auto's niet eens wouden starten als er teveel straling was (hij noemde Fiat en Alfa)

De beste man moest toch even lachen toen ik zei dat "ik het altijd al Italiaanse rommel" heb gevonden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:14
/me Hoedje dacht dat dit ging over centrale verwarming.

M'n ouders hebben een Volvo en een Peugeot, en ik heb van beide nog geen problemen gehoord, noch dat ik ze zelf heb (maar ik rijd ook niet zoveel).

Maar misschien dat iemand weet op wat voor frequentie ze werken, dan kun je er snel achter komen welke apparaten kunnen storen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 24 april 2006 @ 12:32:
De VW dealer die ik sprak had een voorbeeld dat ergens een plek was (Almere noemde hij) dat sommige merken auto's niet eens wouden starten als er teveel straling was (hij noemde Fiat en Alfa)

De beste man moest toch even lachen toen ik zei dat "ik het altijd al Italiaanse rommel" heb gevonden >:)
Gelukkig heb ik totaal geen problemen met mijn ab, hij doet het vanuit mn appartement op 4 hoog op 50 meter nog prima, al 2 jaar lang ;) Ik denk dat het eerder an de inferieure kwaliteit van de Volkswagen ontvangers ligt :+

Maar goed, je hebt eigenlijk alle mogelijkheden al uitgesloten, blijft over dat op die specifieke plek de omgevingsvariabelen een negatieve invloed hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:34:
Ik denk dat het eerder an de inferieure kwaliteit van de Volkswagen ontvangers ligt :+
Zoals je kan lezen hebben niet alleen VW's last van dit fenomeen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Gunner schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:36:
[...]

Zoals je kan lezen hebben niet alleen VW's last van dit fenomeen ;)
Hap ;)

En tot nu toe te lezen: Andere merken -> Problemen
Fiat & AR ... tot nu toe geen problemen

Maargoed...

Inderdaad uitzoeken wat zou kunnen storen op de AB / CV / Alarm van de wagen. Vind 't toch wel tamelijk bijzoner dat in sommige gevallen zelfs de startblokkering gaat hikken.

[ Voor 27% gewijzigd door Harry op 24-04-2006 13:51 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Grappig, ik heb daar helemaal geen last van omdat mijn sleutel met infrarood werkt en niet met fm signalen. Nadeel is wel dat ik hem op de ontvanger moet richten en kan dus niet vanuit de broekzak de auto openen.

Het lijkt mij heel aannemelijk dat de fm signalen door allerlei andere signalen verstoord worden waardoor de identificatie niet helemaal goed gaat en de auto dus niet opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07

MBV

Stond laatst nog in de wegenwacht, dat een auto niet wilde starten ergens in de duinen. 100 meter verder geduwd: werkt prima. Echt slecht dat dat zoveel invloed heeft op zelfs de startonderbreking :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:48:
Stond laatst nog in de wegenwacht, dat een auto niet wilde starten ergens in de duinen. 100 meter verder geduwd: werkt prima. Echt slecht dat dat zoveel invloed heeft op zelfs de startonderbreking :X
leuker is nog dat wanneer zo'n auto de werkplaats in komt en je dus je eigen 2uur helemaal te pleuris zoekt naar iets wat er niet is of heel soms is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 06:13

tozzke

aka tozzert

zo hoorde ik laatst van m'n neef dat hij z'n nieuwe auto ook terug gebracht had naar de garage ivm een defect aan de afstandsbediening. Eenmaal daar aangekomen was er niets aan de hand.
Nu vertelde de monteur dat er in Tilburg (en dus vast ook wel in andere steden en dorpen) een paar plekken zijn waar schijnbaar zoveel RF vervuiling is, dat het stoort op de AB van de centrale vergrendeling van diverse merken auto's.

toevallig een GSM/UMTS/radio mast oid in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
IK heb het wel eens meegemaakt dat de draadloze hoofdtelefoon van stereo installatie het signaal verstoorde. Niet toevallig van de week nieuwe draadloze apparatuur geinstalleerd.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Volgens mij is dit een tijd geleden nog op TV geweest. Plaatsen waar veel signalen tegelijk verzonden worden schijnen vaak plekken te zijn waar het misgaat. Zo schijnen er regelmatig wagens stil te staan langs de A28 thv afslag Dwingeloo, omdat daar in de buurt allemaal schotels staan..en een paar km verderop doen ze het weer :D

Oke de hele auto kapt er dan wel mee in dit verhaal, maargoed het hangt in de lucht >:)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-07 19:51

_Christiaan_

Master of SOG

Ach, jullie hebben problemen dat de auto niet of niet meteen open wil, als je op de AB drukt.

Wij hebben juist het tegenovergestelde probleem: soms gaat de auto spontaan open :D Leuk, als je 's avonds de auto op slot doet, en er 's ochtends achterkomt dat de auto misschien wel heel de nacht niet op slot heeft gestaan :P

Dit komt heel soms voor, en één keer hoorden we de auto daadwerkelijk piepen (de ik-ben-open-bliep). Ik weet niet of het door RF-vervuiling komt.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
tozzke schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:06:
toevallig een GSM/UMTS/radio mast oid in de buurt?
Zal vast wel. Maar wel typisch dat ik het pas na een paar maanden dat ik hier woon voor het eerst meemaak. Woon zelf niet in een achteraf buurt dus die masten zullen er al wel wat jaartjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Laatst online: 21:54

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bigchristiaan schreef op maandag 24 april 2006 @ 19:47:
Ach, jullie hebben problemen dat de auto niet of niet meteen open wil, als je op de AB drukt.

Wij hebben juist het tegenovergestelde probleem: soms gaat de auto spontaan open :D Leuk, als je 's avonds de auto op slot doet, en er 's ochtends achterkomt dat de auto misschien wel heel de nacht niet op slot heeft gestaan :P

Dit komt heel soms voor, en één keer hoorden we de auto daadwerkelijk piepen (de ik-ben-open-bliep). Ik weet niet of het door RF-vervuiling komt.
Dat is apart. In principe moeten je sleutel en je auto contact hebben met elkaar als de auto openspringt. Kun je de auto vanuit huis openen?
Als dat niet zo is dan zit je met gare software in die auto ofzo :S

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Of met een brak algoritme. Vroeger was het nog zo dat als een bepaalde combinatie kwam (per auto 'uniek') hij opensprong (dus heel simpel: opnemen als hij op slot gaat, dan kan je hem ook weer open krijgen). Tegenwoordig is dat wat moeilijker met handshakes enzo (RSA-32 dacht ik, erg makkelijk te kraken), dus zal dat niet komen met willekeurige ruis. De oude methode zou idd wel eens spontaan het ding open kunnen laten gaan. Toen kwam het ook voor dat de auto van de buren af en toe dezelfde code had... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Het was een BMW E36 cabrio. Maar die is al verkocht (niet vanwege dit probleem). Het is toch niet de oudste auto met een afstandsbediening. Ik heb het probleem ook nog nooit eerder gehoord, en van een BMW verwacht je toch wel dat zoiets degelijk in elkaar zit...
Maarja misschien is het wel een uniek probleem met een kans van 1 op een miljard. Misschien is er wel één of andere chip of schakeling een beetje beschadigd waardoor dit probleem voorkomt. :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 12:19

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

André schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:51:
Grappig, ik heb daar helemaal geen last van omdat mijn sleutel met infrarood werkt en niet met fm signalen. Nadeel is wel dat ik hem op de ontvanger moet richten en kan dus niet vanuit de broekzak de auto openen.

Het lijkt mij heel aannemelijk dat de fm signalen door allerlei andere signalen verstoord worden waardoor de identificatie niet helemaal goed gaat en de auto dus niet opent.
Jij hebt een renault :P Die dingen zijn zo onpractisch, de moeite die je moet doen om hem te unlocken is meer dan dat je de sleutel in het slot steekt en omdraait.

Bij de ab van de citroen van mn pa kan ik de lampen in het huis bedienen :o

Andersom werkt het niet overigens.

[ Voor 9% gewijzigd door AkroBatik op 25-04-2006 14:02 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

AkroBatik schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 13:58:
[...]

Jij hebt een renault :P Die dingen zijn zo onpractisch, de moeite die je moet doen om hem te unlocken is meer dan dat je de sleutel in het slot steekt en omdraait.

Bij de ab van de citroen van mn pa kan ik de lampen in het huis bedienen :o

Andersom werkt het niet overigens.
Bij de ab van de BMW van m'n pa kan je de ramen van de auto vanuit huis besturen, als de auto op de oprit staat dan :P En andersom werkt niet :P

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

De C5 van mijn vader is helemaal vaag ontworpen: de vergrendelknop ligt verzonken. Wat is er nou erger: per ongeluk vergrendelen of ontgrendelen 8)7. En ja, heel leuk dat je er de ramen mee kan doen. Al 1x gebruikt: uitproberen, verder niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-07 15:05
Met dit weer ga je het nog wel eens gebruiken hoor, als het zo verdomde warm is dan is het wel fijn om even de raampjes al op 50m afstand van je wagen open te kunnen doen, rustig er naar toe te lopen, en de boel weer dicht te doen en de airco aandoen. Dan is de ergste warmte er eventjes uit. Godzijdank zit deze functie ook op mijn polootje.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

als de AB pas op 2 meter werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ontopic: Het lijkt dat mijn Golf 5 er nu meer last van heeft dan mijn Golf 4. Mijn vrouw klaagt er iig niet meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
MBV schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 22:57:
En ja, heel leuk dat je er de ramen mee kan doen. Al 1x gebruikt: uitproberen, verder niet :P
Dat is overigens een functie waar veel klanten niet eens van weten dat het erop zit. Gevolg, klanten die terugkomen:
> Ja mn ramen stonden ineens allemaal open, kut Fiat :|
< Ja meneer, dat heeft u zelf gedaan..
> Nee, niet, ik heb ze niet open gedaan want ik zat er niet in!
> Ja maar meneer, dat kan ook met de ab door het ontgrendel knopje ingedrukt te houden.
> Nee, het ging vanzelf, ik vind het maar een kut auto :(

Naja, leuke functie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het mijn Mazda 2 gehad in Amstelveen bij een Albert Heijn waar daarnaast bij de kapper iemand naar binnen is geschoten. Als ik voor ah sta dan doet mijn ab het helemaal niet behalve als ik dan echt op de spiegel richt dat wil die het wel aardig doen anders helemaal niet. Normaal haal ik een afstand van 15 meter zonder problemen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30
Goed, ineens heb ik hier ook last van.

Bij mijn ouders thuis (Stiens, Friesland) hebben we erg last gehad dit weekend van dit probleem. Mijn auto (Seat Leon 2000) wilde niet meer open met de afstandsbediening van de CV. Alleen als ik hem boven het dashboard hield, werkte het wel (dus 10cm van de auto).

Maar een andere auto, een Cadillac SRX, werkte helemaal niet meer. Eerst dachten we dat de startblokkering het probleem was, maar nadat de auto door een berger buiten het dorp was gebracht (2km), wilde hij wel weer starten! Het lijkt er dus op dat de Cadillac voor het starten ook radiocommunicatie met de sleutel maakt (die dus verstoord werd o.i.d.).

Ook bleek een Peugeot 307 niet goed te openen op die plaats.

Omdat er in dit topic niet een echte oorzaak wordt genoemd, vraag ik me af wat dit nu kan zijn? WiFi lijkt me niet, dat is zo wijdverbreid. Wat is de frequentie van CV afstandsbedieningen van deze auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remond_FRL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-07 17:50
met de nieuwe technieken van tegenwoordig, wordt WiFi natuurlijk telkens 'wijderversprijd'

denk aan de mimo en de (pre-)N technieken.

en je zegt dat je in stiens woont, toevallig een zendmast in de buurt, waar ze afgelopen tijd mee bezig zijn geweest?

edit:
*Remond hugs zijn auto zonder AB
er staat hier een zendmast op 100 meter afstand :D

[ Voor 11% gewijzigd door Remond_FRL op 19-08-2007 18:13 ]

het is ûs lieke folle, as de ko skiet of de bolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Niet online
Volgens Howstuffworks werken moderne auto afstandbedieningen (Amerikaans gezien) tussen de 300 en 400mhz. Volgens mij gebruiken WiFi of GSM die frequency niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Bartjeee op 19-08-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
De Mazda 626 van m'n ouders heeft er alleen last van op een parkeerplaats bij een supermarkt in buurt. Beter is dan om de auto met de sleutel te ontgrendelen, alleen moet je dan alsnog een keer drukken om de startonderbreker eraf te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Hey ik dacht "daar heb ik eens een topic over geopend" laat ik die eens gaan linken, blijkt het dit topic te zijn :+

* Gunner heeft er al tijden geen last meer van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:00
Sommige alarmsystemen van bedrijven/huizen zorgen er ook voor dat er storingen kunnen onstaan met je ab.

Eenvoudig voorbeeld, oude baas had een stinger in zijn wagen, ik gooide dat kreng altijd als 1e uit als ik ging rijden omdat je iedere 100 meter wel een piep krijgt als er ergens een winkel/benzine pomp kantoor gebouw enz was. (Nu heb ik toch al een tering hekel aan dat soort piepdingen maar das offtopic)
Je komt er dan wel achter dat er heel veel signalen zijn die iets kunnen verstoren, en dat wordt alleen maar erger.

Ik heb ook poblemen met de ab (Almera) sinds er een huis bijgebouwd is aan de overkant van de straat.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:30
't Blijft me fascineren... Wat zou de oorzaak zijn? M'n ouders wonen vlakbij vliegbasis Leeuwarden en afgelopen weekend deed m'n afstandsbediening het (nog steeds) niet. Ben echt benieuwd wat er nu de verstorende factor is.

Mysterieuze autostoring Steenwijk

Keyless Remotes To Cars in Waldorf Suddenly Useless

Valley has keyless encounters of the weird kind

En hier de oorzaak:

Mystery of keyless car-door failures solved
A team including two Michigan-based Ford Motor Co. engineers came to Las Vegas this month to find what caused the domino-size devices used by thousands of people in the valley to stop working in February and sporadically since then. They found the source in a faulty radio signal repeater atop Frenchman Mountain in the east end of the valley.
en

Military Jams Wireless Doorlocks?
Some SlashDot readers have a different theory; radar.

"...The SPS-48E radar, has such power because it is an Air Search radar. There are ranges at which we are required to turn off our radars in vicinity of land, but this is soley at the attentiveness of the watchstander, and we frequently got reports during Operation Iraqi Freedom thaty our 48E was jamming the airport radars in Kuwait, and we were requested to lower the power output.

...The interference is in the Military A-Band, which covers 233-403 Mhz. This is used for shipboard radars, as well as radar at airfields."

[ Voor 94% gewijzigd door Arnout op 16-10-2007 08:27 ]

Pagina: 1