Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Een 169.x IP krijg je zodra de Windows PC opzoek gaat naar een DHCP server, maar er geen vindt. Je UTP kabel en router zijn waarschijnlijk niet brak aangezien het wel in de PC naast je doet. Dan zal er waarschijnlijk toch iets mis zijn met je netwerkkaart (drivers?).
🌞🍃
De netwerkkaart werk nog wel, de lampjes branden. Het gaat trouwens om een onboard ingang. Ik heb er nog een netwerkkaart zonder drivers in, maar dit is uitgeschakelt.
Ik zal die er even uithalen.
Het gaat om een A8N-E mobo. De NVDIA drivers voor de lan verbinding had ik er de vorige install ook niet op, had die install daarvoor veel problemen door die drivers.
Ik zal die er even uithalen.
Het gaat om een A8N-E mobo. De NVDIA drivers voor de lan verbinding had ik er de vorige install ook niet op, had die install daarvoor veel problemen door die drivers.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
169.x.x.x is zoals eerde rgezegd een default windows IP, je kan er eiglijk helemaal niks mee 
Je had natuurlijk ook gewoon je interface kunnen refreshen / renewen zodat er een nieu ip request in komt bij je dhcp.
Je had natuurlijk ook gewoon je interface kunnen refreshen / renewen zodat er een nieu ip request in komt bij je dhcp.
MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X
Ik kan je haast met 100% zekerheid zeggen dat dit een driver probleem is. Heb je een driver cd bij je moederboord gekregen? Anders kan je misschien even googlen op drivers, ze zijn vast wel te downloaden bij de fabrikant.
Het addres 84.41.x.x wat je op de andere pc krijgt is het externe ip adres. Wanneer je er een router tussen zet krijg je meestal een prive adres zoals 10.x.x.x of 192.168.x.x. Dat je het externe ip adres krijgt lijkt me niet goed. Weet je zeker dat je jouw modem goed aan de router heb aangesloten?
Kun je anders eens jouw netwerk beschrijven, dus wat voor een router en modem heb je enz.
Kun je anders eens jouw netwerk beschrijven, dus wat voor een router en modem heb je enz.
Ik had 2 netwerk ingangen, 1tje op mijn mobo en 1 losse, ik had het door elkaar gehaald, ik had de drivers voor de onboard mobo niet geinstalleerd maar die van de losse wel (wat ik raar vindt, zal XP wel automatisch hebben gedaan).
Ik heb net de losse verwijdert, die (blijkbaar) op de mobo zat heb ik weer ingeschakelt, NFORCE4 driver cd er in en ben nu bezig de boel te installeren.
//edit. Nu de drivers goed geinstalleerd en hopen dat het werkt.
Ik heb net de losse verwijdert, die (blijkbaar) op de mobo zat heb ik weer ingeschakelt, NFORCE4 driver cd er in en ben nu bezig de boel te installeren.
//edit. Nu de drivers goed geinstalleerd en hopen dat het werkt.
[ Voor 9% gewijzigd door MrVegeta op 24-04-2006 09:11 ]
mjah, als je op je andere pc een 84.* adres krijgt, heb je die pc rechtstreeks aangesloten op je (kabel)modem. Het feit dat je dat je dat ip krijgt wordt ws veroorzaakt doordatje in die pc een computername hebt staan, zodat je geverifieerd kunt worden op t netwerk van je provider. Gezien je woonplaats gok ik je provider op @home.
Om dat op je eigen pc ook zo te krijgen, moet je sowieso die computername daar ook instellen.
Daarnaast had je duidelijk een driverprobleem, wat je inmiddels hebt opgelost.
Om dat op je eigen pc ook zo te krijgen, moet je sowieso die computername daar ook instellen.
Daarnaast had je duidelijk een driverprobleem, wat je inmiddels hebt opgelost.
Pagina: 1