Klassiek probleem (althans bijna, de clue komt zo)
Sinds vanmiddag van een Asus A7V266-E naar een A7N8X-X over gegaan. Heel fijn eindelijk USB 2, AGP 8x, etc etc. Helemaal blij. Nu het geluid nog.
Wat een boel info/topics kun je daar over vinden gelukkig! Klassiek probleem. Ook klassiek dat alle topics vol staan met: use the search, etc etc. En: bij mij werkte dit en dat. Heel fijn, maar bij mij niet dus...
FAQ op Asustek:
http://support.asus.com/f...guage=en-us&model=A7N8X-X

er moeten wat pinnen worden kortgesloten. Dit doe je met jumpers of door het frontpanel van je kast aan te sluiten. Klinkt simpel, is het niet bij mij, want:
Optie 1: front panel niet gebruiken
Dan krijg je de (ondanks iedereen die roept van wel) bij mij niet gedocumenteerde versie met 2 jumpers.
Dus 2 jumpers erop. Nu doet alleen mijn linker box het. Alle drivers geprobeerd. Zowel van de CD als van Realtek de nieuwste (3.86) als die van windows als nvidia2 drivers (hoewel die laatste niet eens relevant zijn, het is immers een Realtek chip). Uiteraard ook andere dingen aangesloten op de achterkant en andere uitgangen geprobeerd.
+ geluid
- geen fpanel meer
- alleen links (wat nog rechts is ook softwarematig)
Optie 2: fpanel en achterkant gebruiken
Dat wil ik uiteraard! Dan routert het fpanel het geluid etc. Maar... mijn fpanel heeft als stekkertjes:
o Mic IN
o Mic PWR
o grnd
o Line out L
o Line out R
werkte op de A7V266-E altijd als een zonnetje.. Het mobo wil echter een of andere stekker met meer aansluitingen. Hoe kan ik immers anders die 2 jumpers kortsluiten. Let op:
Audio out wordt 4x genoemd, terwijl ik er maar 2 heb
GND to AGND, eitje, check!
dus hoe en wat? Misschien 1 jumper gebruiken? Kom er niet uit.
overige info
specs kan ik wel opsommen maar dit is volgens mij typisch een hardware probleem. XP1800/1024/winxpsp2/R9550
vraag
Ik wil dus een werkende oplossing. Liefst met frontpanel variant. Er is werkelijk een overweldigende hoeveelheid info over te vinden, maar mijn probleem wijkt af op het punt dat ik niet genoeg frontpanel aansluitingen heb lijkt het...
Sinds vanmiddag van een Asus A7V266-E naar een A7N8X-X over gegaan. Heel fijn eindelijk USB 2, AGP 8x, etc etc. Helemaal blij. Nu het geluid nog.
Wat een boel info/topics kun je daar over vinden gelukkig! Klassiek probleem. Ook klassiek dat alle topics vol staan met: use the search, etc etc. En: bij mij werkte dit en dat. Heel fijn, maar bij mij niet dus...
FAQ op Asustek:
http://support.asus.com/f...guage=en-us&model=A7N8X-X
Wat is het probleem?Please connect the Microphone pins to MIC2 and MICPWR, AUDIO out pins to Line out_R, Line our_L,BLINE_OUT_R and BLINE_OUT_L, as well as GND pin to AGND.
Please connect by referring to chassis manual.
Note: the pins +5VA and NC are of no use actually.
er moeten wat pinnen worden kortgesloten. Dit doe je met jumpers of door het frontpanel van je kast aan te sluiten. Klinkt simpel, is het niet bij mij, want:
Optie 1: front panel niet gebruiken
Dan krijg je de (ondanks iedereen die roept van wel) bij mij niet gedocumenteerde versie met 2 jumpers.
Dus 2 jumpers erop. Nu doet alleen mijn linker box het. Alle drivers geprobeerd. Zowel van de CD als van Realtek de nieuwste (3.86) als die van windows als nvidia2 drivers (hoewel die laatste niet eens relevant zijn, het is immers een Realtek chip). Uiteraard ook andere dingen aangesloten op de achterkant en andere uitgangen geprobeerd.
+ geluid
- geen fpanel meer
- alleen links (wat nog rechts is ook softwarematig)
Optie 2: fpanel en achterkant gebruiken
Dat wil ik uiteraard! Dan routert het fpanel het geluid etc. Maar... mijn fpanel heeft als stekkertjes:
o Mic IN
o Mic PWR
o grnd
o Line out L
o Line out R
werkte op de A7V266-E altijd als een zonnetje.. Het mobo wil echter een of andere stekker met meer aansluitingen. Hoe kan ik immers anders die 2 jumpers kortsluiten. Let op:
Microfoon eitje, check!Please connect the Microphone pins to MIC2 and MICPWR, AUDIO out pins to Line out_R, Line our_L,BLINE_OUT_R and BLINE_OUT_L, as well as GND pin to AGND.
Please connect by referring to chassis manual.
Note: the pins +5VA and NC are of no use actually.
Audio out wordt 4x genoemd, terwijl ik er maar 2 heb
GND to AGND, eitje, check!
dus hoe en wat? Misschien 1 jumper gebruiken? Kom er niet uit.
overige info
specs kan ik wel opsommen maar dit is volgens mij typisch een hardware probleem. XP1800/1024/winxpsp2/R9550
vraag
Ik wil dus een werkende oplossing. Liefst met frontpanel variant. Er is werkelijk een overweldigende hoeveelheid info over te vinden, maar mijn probleem wijkt af op het punt dat ik niet genoeg frontpanel aansluitingen heb lijkt het...
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl