Toon posts:

Notebook/

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een (groot) probleem. Mijn acer aspire 5023 is vanavond uitgevallen, nadat ik online aan het gamen was. Kheb er eerder geen problemen mee gehad, qua hardware maar dit is wel heel raar.

Ik dacht eerst dat er niks aan de hand was, maar hij startte sindsdien niet meer op. Normaal hoor je bij het opstarten de fan een aantal seconden. Nu hoorde je die een seconde en vervolgens kwam er geen geluid meer uit de notebook, hij stopte met opstarten, windows werd niet geladen, niks. Mijn powerbutton bleef wel branden. De normale methode om het systeem uit te zetten hielp niet( 3 seconden de powerbutton inhouden). Verder gebeurde er ook niks, en het scherm bleef zwart. Ook zonder accu erin doet dit probleem zich voor.

Nu heb ik de volgende vragen:

- Is dit een hardware probleem?
- Kan het veroorzaakt zijn door een virus?
- Is er iets aan te doen, zonder hem op te moeten sturen naar acer?

Een nuttig reply is zeer gewenst

Bij voorbaat dank

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
draaide je pc tijdens de val? Zo ja, dan is de kans dat je hd naar de klote is vrij groot

Verwijderd

Topicstarter
418O2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:11:
draaide je pc tijdens de val? Zo ja, dan is de kans dat je hd naar de klote is vrij groot
Ik was aan het gamen en opeens viel ie uit

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:34
Sorry ik heb verkeerd gelezen, ik dacht dat hij was gevallen en niet uitgevallen. Volgens mij moet hij na 5 seconden officieel uitvallen, maar dat heb je wss ook al geprobeerd. Dan weet ik het niet... Het zou heel veel kunnen zijn.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 00:11:
Ik lees nergens dat de laptop gevallen is :? Er staat dat ie uitgevallen is wat in mijn ogen betekend dat hij gewoon aan het gamen was en in eens de laptop zwart beeld gaf = uit.

Misschien handig om de laptop even uit te laten. Het kan zijn dat hij te warm is geworden en in een beveiliging stand terecht is gekomen.

• inXs
  • Laatst online: 13:53

inXs

known as inXs

Tja mensen uit Emmen kunnen nu eenmaal niet zo goed lezen ;) Heb je toevallig niet een knoppix CD'tje liggen ofzo? En dan even booten vanaf de CD, dan heeft ie denk ik de HD niet nodig? Dus dan zou je kunnen kijken of je HD kapoet is, want als ie dan namelijk wel boot, ligt het neem ik aan, aan je HD

superB

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet niks.. Ik zet em aan en that's it, hij start em niet op, hij reageert nergens op, en ik kan ook geen dvd's uitwerpen ofzo...

Verwijderd

inXs schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:14:
Tja mensen uit Emmen kunnen nu eenmaal niet zo goed lezen ;) Heb je toevallig niet een knoppix CD'tje liggen ofzo? En dan even booten vanaf de CD, dan heeft ie denk ik de HD niet nodig? Dus dan zou je kunnen kijken of je HD kapoet is, want als ie dan namelijk wel boot, ligt het neem ik aan, aan je HD
jij komt ook uit emmen? 8)7 :+

Verwijderd

klinkt serieus, gewoon terug naar de winkel.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
. Ook zonder accu erin doet dit probleem zich voor.
Heb je hem toen de accu er uit was, ook van de spaning afgehaald en niet nog aan de voeding laten hangen.
Het zal wel, maar effe checke..

• inXs

inXs

known as inXs

Nee ik niet, y? Heb ik iets over het hoofd gezien? :P

superB

Verwijderd

inXs schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:05:
[...]

Nee ik niet, y? Heb ik iets over het hoofd gezien? :P
ik interpreteer zijn verhaal zo: hij doet precies hetzelfde als een desktop zonder processor, ofwel, het fannetje gat 1 seconde blazen, hij geeft geen beeld en doet verder geen zak. Weinig kans dat hij dus wel opeens van cd boot :+

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik heb thuis een laptop liggen met exact hetzelfde probeem, onderzocht door AAC Cosmos, volgens hun een kapotte CPU of moederbord :(

• inXs

inXs

known as inXs

Verwijderd schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:18:
[...]

ik interpreteer zijn verhaal zo: hij doet precies hetzelfde als een desktop zonder processor, ofwel, het fannetje gat 1 seconde blazen, hij geeft geen beeld en doet verder geen zak. Weinig kans dat hij dus wel opeens van cd boot :+
ok ok, dat kan ook nog :P Ik heb nog nooit een PC gezien zonder processor ;) Maar meestal gaat het MOBO dan toch ook piepjes geven?

superB

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op maandag 24 april 2006 @ 10:00:
[...]

Heb je hem toen de accu er uit was, ook van de spaning afgehaald en niet nog aan de voeding laten hangen.
Het zal wel, maar effe checke..
Ik heb hem de hele avond van de netstroom afgehad, en de accu eruit gehad. vanochtend weer geprobeerd, maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen.

Inderdaad: De fan blaast heel even, vervolgens blijft de laptop stil en gebeurt er niks meer. Zwart beeld, en de powerbutton blijft aan, die krijg ik ook niet meer uit, zonder de accu eruit te halen of de stekker van de netstroom.

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Hier hetzelfde probleem met een laptop. Al vrij vaak problemen gehad met dat ding, loopt ook een topic over. Gebeld met de klantenservice -> een brak moederbord. Of het hetzelfde is als bij jou kan ik je niet garanderen, maar je moet wel in die richting gaan zoeken denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, zoiets dekt de garantie dan sowieso, toch? Ik heb het ding net iets meer dan een maand :/

Kan het probleem trouwens door virussen veroorzaakt zijn? (lijkt me sterk, maar ff zeker weten)

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt mij eerder dat je laptop het wat te warm gekregen heeft en dat er iets doorgebrand is (mobo, grafische chip of cpu).

En ja de garantie dekt dat. Zeker als je hem pas een maand hebt :p

EDIT

CPU lijkt me vrij sterk eigenlijk, heb net ff gegoogled en er zit dus een amd turion cpu in. Vrij warm zal die denk ik niet worden.

Nu heeft mijn schoonbroer een laptop met een pentium M en een vrij stevige grafische chip en die wordt wat mij betreft nog wat te warm. Zou je niet denken van zo'n zuinige cpu :/ Koeling bij veel laptops laat toch nog te wensen over :X

[ Voor 76% gewijzigd door J0J0 op 24-04-2006 13:05 ]

specs

Verwijderd

Lijkt me dat je gewoon naar Acer moet gaan met je laptop. Zal wel iets hardwarematigs zijn.
Mijne zit momenteel ook bij de fabrikant :/
Pagina: 1