Diamondmax 10 31,4GB

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,
Laatst heb ik een maxtor diamondmax 10 aangeschaft van 80gb. Deze schijf heb ik aangesloten aan een verouderde pc, waardoor hij niet de volledige 80 gig aan capaciteit weergaf. Toen heb ik de schijf mbv maxblast omgezet naar andere LBA instellingen, zodat hij voortaan weergegeven werd op 31.4 gig.

Sinds vorige week gebruik ik dezelfde schijf icm een spire gigapad externe schijf behuizing. De schijf sluit ik aan aan de usb poort van mijn toshiba tecra a3x :) . Maar nu ziet windows de schijf nog steeds op 31,4 gig. Dus weer aan de slag gegaan met maxblast, maar nu krijg ik de schijf niet terug naar de originele grootte van 80 gb. Maar dat moet toch automatisch gaan?

De jumpers staan op master, zoals aangegeven stond op de spire behuizing.

Hoe krijg ik mijn schijf terug op 80 gigabite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Door de FAQ te volgen misschien OM FAQ / Beleid ?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik uiteraard als eerste gedaan, maar zonder resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kennelijk gaat het dus niet automatisch. Kun je die LBA instellingen niet nogmaals wijzigen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Doe eens een quick low-level format met Powermax of ga eens stoeien met Partition Magic of een ander partitioneringsprogramma, zodat de schijf zijn 'fabrieksinstellingen' weer heeft.

[ Voor 43% gewijzigd door PD2JK op 24-04-2006 00:13 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He bedankt voor de snelle reacties,

ik heb geen diskette drive in mijn laptop, dus powermax zal niet lukken. Nu ben ik partitionmagic aan het installeren. Ik zal zo de resultaten posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk ziet je moederbord gewoon geen schijfen groter dan 32gig, als je wat meer info geeft........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En je jumper voor cap limit staat ook aan, het schematje hiervoor staat op de schijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan de laptop, als ik de schijf aan een andere computer hang, geeft hij dezelfde 31 gig aan. Ook staan de jumpers niet op cap limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 06:56
Probeer de schijf eens in een pc te hangen en daar powermax te draaien, misschien ligt het probleem wel in het gebruik van een usb casing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met partitionmagic heb ik ook niets bereikt. Morgen zal ik de schijf aan een andere pc hangen, en dan powermax ed. draaien. Nu naar bed :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan ook een iso van powermax downloaden. Kan je gewoon een cd'tje branden. :)
http://www.maxtor.com/por...iagnostics&downloadID=113

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
was het niet veel makkelijker geweest om toch even die jumpertjes op de 32 GB cap limit in te stellen dan? :)

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Powermax kan vanuit dos geen usb devices vinden, daarom moet ik hem dus zo even aan een andere pc hangen. En waarom ik hem niet gewoon op cap limit gezet heb? Dat ging niet op de 1 of andere manier. Dan hing hij bij het booten. Ben nu nog een iso aan het downloaden van maxblast, waarvan ik zo ook nog even ga booten, kan het iig proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:55

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Powermax moet je hebben.
Met maxblast kun je alleen harde schijven clonen en controleren of de schijf goed geïnstalleerd is.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omg
Ik heb net mijn hd aan een andere computer gehangen, toen ik powermax uitgevoerd had, gaf de schijf de juiste grootte aan. Toen heb ik de schijf een partitie gegeven, tot zover ging het goed.
Nadat ik mijn schijf in de behuizing gestopt heb, en aan mijn laptop gehangen, geeft hij weer de grootte van 31,8 gig aan. Dus ik dacht dat het aan mijn laptop lag. Daarom heb ik de extere schijf ook geprobeerd aan de andere pc, waar hij ook de 31,8 gig aangaf. Kan het zijn dat het aan de externe schijf behuizing ligt? Het is een spire gigapod, usb2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Of kan het zo zijn dat de harde schijf en de behuizing niet samen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

imo zou dat niet echt uit moeten maken.

heb je al bij schijfbeheer gekeken of je partieie wel de maximale grote is?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het is de max grootte. Er staat geen ongepartitioneerde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik heb even alle gigapod's nagekeken op de site, en ze zouden allemaal meer dan 80GB aan moeten kunnen.

Het enige wat ik kan bedenken is met je jumpers op de schijf, maar je zegt dat je die al hebt staan zoals hier is beschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De jumpers staan op master, zoals de gebruiksaanwijzing van de gigapod. Of moeten ze anders staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
ik zou zeggen dat je de jumpers moet instellen zoals op de schijf staat/in die link staat.

er is namelijk niet een eenduidige universele jumper instelling, elke fabrikant doet maar wat... soms moet je voor de master-instellingen 2 jumpertjes gebruiken, meestal maar 1...

in tegenstelling tot bij de cd-rom spelers, daar heb ik nog nooit een andere jumper setup gezien.

Last.FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dus als ik de schijf aan een systeem hang, hij gewoon de 80 gigabite aangeeft. Op het moment dat ik hem in de behuizing stop, geeft hij 31,4 gig aan. Met dezelfde jumpersettings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

80GB gepartitioneerd, of een gedeelte ongepartitioneerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gepartitioneerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan het een defect in de schijf zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Welk OS heb je eigenlijk? Heb je de goede USB drivers? Welke USB versie is er op je laptop aanwezig en welke heeft de Gigapad? Gebruik je FAT32 of NTFS?

offtopic:
Als jezelf de laatste poster in het topic bent, dan moet je de editknop gebruiiken. Schoppen van een topic binnen 24 uur is niet toegestaan en zo zou je je laatste post wel kunnen zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Guardian Angel op 25-04-2006 18:39 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Heb je de schijf al eens een volledige format gegeven?
Misschien wordt de schijf daarna in de casing ook wel als 80GB gezien...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:38:
Welk OS heb je eigenlijk? Heb je de goede USB drivers? Welke USB versie is er op je laptop aanwezig en welke heeft de Gigapad? Gebruik je FAT32 of NTFS?

offtopic:
Als jezelf de laatste poster in het topic bent, dan moet je de editknop gebruiiken. Schoppen van een topic binnen 24 uur is niet toegestaan en zo zou je je laatste post wel kunnen zien.
Windows XP prof, met de usb 2.0 drivers. De gigapod heeft ook usb 2.0 drivers. De schijf is geformat op NTFS. En nog geeft hij 31,4 aan.
BredeP schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 18:41:
Heb je de schijf al eens een volledige format gegeven?
Misschien wordt de schijf daarna in de casing ook wel als 80GB gezien...
Al ongeveer 31000 keer

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2006 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dan kan die ene keer als FAT32 er vast ook nog wel bij. Dat lijkt me de finale poging.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Formatteren op fat32 geeft ook 31,4gig als resultaat. :?

Het is echt heel apart, op het moment dat ik hem als master aan een pc hang, en met powermax formatteer, en later met maxblast configureer geeft hij gewoon 80 gig aan. In windows pakt hij hem ook gewoon op 80 gig. Wanneer ik hem in de behuizing doe, en aan de usb poort hang, zij het aan mijn laptop of aan een andere pc, geeft hij 31,4 gig aan 8)7 , ook hierbij staat de jumper op master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

ik denk toch dat er nog steeds iets vaags in je mbr staat wat de casing schijnbaar uitleest ? kan je hem niet een x traditoneel met fdisk bewerken en kijken wattie dan doet ? en wellicht je mbr vers maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mijn master boot record met fdisk bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

U vraagt, wij draaien http://support.microsoft.com/kb/q69013/

Verwijder ook eens het USB-apparaat in 'hardware' en laat je laptop het e.e.a. na een reboot opnieuw vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 26-04-2006 00:01 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Guardian Angel schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:54:
U vraagt, wij draaien http://support.microsoft.com/kb/q69013/

Verwijder ook eens het USB-apparaat in 'hardware' en laat je laptop het e.e.a. na een reboot opnieuw vinden.
Dat fdisk /mbr gaat je waarschijnlijk niet helpen bij een USB schijf.
Daarnaast zijn dat ook dingen die je niet zomaar moet adviseren. Wat nou als die jongen ook nog een Grub in zijn MBR had staan voor het booten van een Linux oid.?

Het beste kun je proberen om in diskmanager (control-panel => administration tools => Computer management) de partitie op de USB schijf weg te halen, dan even rebooten en kijken of je in diezelfde diskmanager mischien dan wel een partitie van 80 GB aan kunt maken.
Ik vrees van niet, maar het valt te proberen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

TD-er schreef op woensdag 26 april 2006 @ 00:09:
[...]
Dat fdisk /mbr gaat je waarschijnlijk niet helpen bij een USB schijf.
Daarnaast zijn dat ook dingen die je niet zomaar moet adviseren. Wat nou als die jongen ook nog een Grub in zijn MBR had staan voor het booten van een Linux oid.?
:?
In het hele topic komt nergens naar voren dat de TS een bootloader of Linux gebruikt. Daarnaast brengt het opvolgen van adviezen altijd risico's met zich mee en dat is altijd de verantwoording van degene die het advies volgt. Los hiervan, ik gaf dit advies niet. Sterker nog, omdat de TS aangeeft de FAQ te hebben gelezen nam ik aan dat hij dit al had geprobeerd. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 11:12

Quakie

quakelen

Hoe wordt het herkend in je bios?

IBij sommige biosversies kan je apparaten die aan de usb poorten hangen instellen:

misschien kan je dit ook, probeer hem vast te zetten op harddisc en check of je meer kan instellen erna, zoals grootte.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

inderdaad staat het ook in de faq. tevens geeft ts aan de hd ook op een losse controller (dus zonder usb casing) te kunnen installen. vandaar mijn fdsik suggestie. Het verhaal van bootloaders etc is onzin omdat ts al meerdere malen aangeeft de schijf volledig geformateerd te willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal nog proberen de schijf te benaderen vanuit de bios, maar dat zal pas vanavond worden. Maar is het niet zo dat usb devices niet worden weergegeven in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Normaliter niet maar op wat nieuwere borden soms wel, hooguit kun je USB-support aan/uitzetten en welk snelheid je ze wilt hebben draaien. Het device zie je zelf niet, alleen de functie die het moet hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Guardian Angel op 26-04-2006 17:57 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
StuiTeR schreef op woensdag 26 april 2006 @ 13:22:
inderdaad staat het ook in de faq. tevens geeft ts aan de hd ook op een losse controller (dus zonder usb casing) te kunnen installen. vandaar mijn fdsik suggestie. Het verhaal van bootloaders etc is onzin omdat ts al meerdere malen aangeeft de schijf volledig geformateerd te willen hebben
en welke schijf wordt voorzien van een nieuwe MBR wanneer je fdisk /mbr uitvoert?
Niet de USB-schijf.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray

Ray

TD-er schreef op woensdag 26 april 2006 @ 20:18:
[...]

en welke schijf wordt voorzien van een nieuwe MBR wanneer je fdisk /mbr uitvoert?
Niet de USB-schijf.
daarom install je hem ook zonder de casing als primaire hd. booten vanaf win98 flop en fdisk uitvoeren. hoe dacht je het anders dan ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat is het probleem niet, als ik hem dus gewoon aan de pc hang als master, en boot vanaf de powermax cd is alles prima. Dan geeft hij gewoon 80 gig aan.

Ook in de bios kan ik niets veranderen voor de usb device. Ook vind ik de schijf niet als ik boot vanaf de powermax cd, omdat de schijf in de casing zit. Er is helemaal niets mis met de schijf, zolang ik hem niet in de casing stop. Als ik hem in de casing stop, is hij ineens 31.4 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

In een aantal gevallen kán er bij een externe kast een capaciteitslimiet zijn van de HD. Heb je daar al naar gekeken.

Er zijn er diverse van Spire, dus welke heb je?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:22:
In een aantal gevallen kán er bij een externe kast een capaciteitslimiet zijn van de HD. Heb je daar al naar gekeken.

Er zijn er diverse van Spire, dus welke heb je?
Spire gigapod, zoals hierboven beschreven.

Maar ik geloof niet dat er een limiet op zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Daar zijn er een berg van. Op de website staan de II t/m V serie.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja... dan weet ik het ook niet meer en houdt het verder (voor mij) op.

ARME AOW’er

Pagina: 1