Toon posts:

[XP] Startbalk weg + Map info @ bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 390 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb van de week de laptop van mijn baas mee gekregen aangezien hij een probleem had met zijn pc.

Nu sluit ik dat ding aan en wat zie ik:
Afbeeldingslocatie: http://henksfanclub.nl/images/screenshot.jpg

Na het opstarten van XP is er geen taakbalk zichtbaar, na een paar keer op tab te drukken komt deze weer tevoorschijn, wat niet ideaal is voor een computer-leek, ook geeft hij een soort "map informatie" aan op het bureaublad, deze krijg ik er met geen mogelijkheid vandaan.

Opzich geen probleem, stond wijnig nuttigs op de pc, dus dan maar een verse XP installatie er op zetten, maar helaas: de DVD/CD-RW combo heeft de geest gegeven, bleek bekend te zijn bij de baas. een verse installatie zit er dan zonder extra bij komende kosten niet in. een nieuwe interne CD-speler is niet echt een optie aangezien de laptop toch zeker 2 jaar oud is.

Weet iemand van jullie een oplossing om dit probleem te verhelpen?

Ik heb de search willen raadplegen maar ik zou niet weten hoe je die rare balk die links op de afbeelding staat heet, mocht iemand toch een relevante topic vinden dan hiervoor mijn excuus!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's de standaard Taken weergave van een Verkennervenster.

Het lijkt wel alsof de Desktop/Bureaublad folder zijn speciale status kwijt is :)

Wat gebeurt er als je vanuit een ander Explorer venster bij Extra > Mapopties > Klassieke mapweergave inschakelt, verdwijnt de Taken-indeling dan weer?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 24-04-2006 00:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Probeer eens uit een nieuwe Windows-account (die zal t probleem ws niet hebben) het bestand Desktop.ini, (verborgen) van het bureaublad naar de huidige account met het probleem, te kopiëren. Daarna ff rebooten. Als het niks helpt zul je ws alle instellingen naar een nieuwe account mogen overzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

@ BackSlash32:
Wanneer ik dit doe veranderd de map indeling wel, maar het bureaublad blijft het zelfde probleem houden helaas.

@misbehavingman:
Dit ga ik morgen even proberen, klinkt veel belovend moet ik zeggen! nu is het eerst tijd voor slapen...

Mocht iemand anders het probleem kennen en hiervoor de oplossing weet te hebben hoor ik het graag!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je anders eens een nieuwe user aanmaken en kijken of je hiermee hetzelfde probleem hebt? :)

Verwijderd

Topicstarter
Een nieuwe account aanmaken en dan de desktop.ini over gezetten mocht helaas geen verandering geven.

heb nu een nieuwe account aangemaakt en alle bestanden over gezet, dit werkt uitstekend!

Bedankt voor de tip mensen !
Pagina: 1