You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Verwijderd
heb je dit lijstje al bekeken?
Recommended Memory Combination List
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=650
4Double Sided dimms worden ddr333 volgens de site.
Waar dat berichtje op duid? geen idee
Recommended Memory Combination List
http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=650
4Double Sided dimms worden ddr333 volgens de site.
Waar dat berichtje op duid? geen idee
Verwijderd
Ik heb zelf de neo4-f en daar staat in de handleiding dat als je alle banken, of sommige combinaties van banken gebruikt hij automatisch terug schakelt naar 333.
Denk dus niet dat het aan de geheugencontroller ligt van de proc..
Denk dus niet dat het aan de geheugencontroller ligt van de proc..
Wat dacht je van het feit dat het niet van het aantal DIMMs maar het aantal banken afhangt. En zoals je in de RAM FAQ kunt lezen zijn dat twee verschillende dingen, aangezien een DIMM tot twee banken kan beslaan.
Helaas geef je totaal geen specs van je DIMMs, dus kunnen we hier niet veel over zeggen - post die alsnog (met name de chip opschrift)
Helaas geef je totaal geen specs van je DIMMs, dus kunnen we hier niet veel over zeggen - post die alsnog (met name de chip opschrift)
Oslik blyat! Oslik!
Bijna alle mobo's voor de AMD64 schakelen terug naar 333Mhz bij gebruik van 4 geheugenmodules.
Dit was bij mij ook het geval echter kon ik in de bios de snelheid weer omhoog zetten naar 400Mhz
Kijk eens in je bios of je de geheugen snelheid handmatig op 200Mhz (400Mhz) kan zetten?
Dit was bij mij ook het geval echter kon ik in de bios de snelheid weer omhoog zetten naar 400Mhz
Kijk eens in je bios of je de geheugen snelheid handmatig op 200Mhz (400Mhz) kan zetten?
Zelfs 4 dimm's double sided moet met 2T toch nog op 400mhz kunnen draaien, volgens de faq...SpiriTNL schreef op maandag 24 april 2006 @ 07:27:
Bijna alle mobo's voor de AMD64 schakelen terug naar 333Mhz bij gebruik van 4 geheugenmodules.
Dit was bij mij ook het geval echter kon ik in de bios de snelheid weer omhoog zetten naar 400Mhz![]()
PMG FAQ
Aangezien die Venice wel eens een E stepping zou kunnen hebben, lijkt het me sterk dat het niet op de een of andere manier moet lukken
remember your end, someone owns us
Het klopt dat vanaf de E core's vier doublesided DIMM's (dus acht banken) op DDR400 snelheid worden ondersteund. Alleen zorgt menig BIOS ervoor dat automatisch naar DDR333 snelheid wordt teruggeschakeld wanneer je zoveel banken in gebruik neemt, dit waarschijnlijk om eventuele compatibiliteitsissues uit de weg te gaan (de meeste mensen met een PC weten niks af van deze issue, laat staan wat ze in het BIOS in kunnen en moeten stellen). Zet het handmatig op DDR400 snelheid en kijk of het dan nog 100% stabiel werkt, gerede kans van wel
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Bedankt alvast voor alle replies 
Even wat meer gegevens dan, ik had het niet bij de hand.
CPU is een Athlon64 3200+, venice, stepping E6
Geheugen is Kingston Valueram
KVR400X64C3AK2/1G (=2x 512MB)
KVR400X64C3AK2/2G (=2x 1GB)
Waarschijnlijk zegt dit niet alles over hoe de module er precies uitziet, maar dan moet ik weer even gaan slopen.
Bord heeft de laatste BIOS, 1B0
Ik al het eens handmatig proberen.
Even wat meer gegevens dan, ik had het niet bij de hand.
CPU is een Athlon64 3200+, venice, stepping E6
Geheugen is Kingston Valueram
KVR400X64C3AK2/1G (=2x 512MB)
KVR400X64C3AK2/2G (=2x 1GB)
Waarschijnlijk zegt dit niet alles over hoe de module er precies uitziet, maar dan moet ik weer even gaan slopen.
Bord heeft de laatste BIOS, 1B0
Ik al het eens handmatig proberen.
[ Voor 22% gewijzigd door secoh op 24-04-2006 19:28 ]
You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.
Ik heb exact hetzelfde geheugen als jij, ook met een athlon64 3200+ venice, maar dan op een Asus A8N-E moederbord. Bij mij klokte hij ook automatisch terug. Nadat ik het geheugen manueel op 200MHz gezet heb crashte mijn pc continu, dus nu draai ik op ddr333
Pagina: 1